maniom Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 Witam Mam problem z migotaniem cieni w swojej animacji: Widać, że co około 3-5 klatek światło całkiem przenika przez niektóre obiekty zamiast rzucać cień a w każdej kolejnej klatce cień lekko różni się od tego w poprzedniej. Jak można to poprawić ? Do renderingu używam scanline renderer bo mental jest strasznie wolny(chyba że można go jakoś ostawić żeby było szybciej).
mateusz_s Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 może napisz cos więcej, jakiego typu cieni uzywasz? raytrace? opisz jakie ustawiłeś parametry. czy jezeli to sa cienie raytrace, to czy przypadkiem ray bias nie ejst ustawiony na 0? napisz tez cos o materiale tych drzewek...
maniom Napisano 19 Listopad 2010 Autor Napisano 19 Listopad 2010 Używam shadow map z takimi ustawieniami: W drzewach użyta jest zwykła bitmapa z opacity na igły ale problem nie dotyczy tylko drzew ale i trawy, która wcale nie jest teksturowana
mateusz_s Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Jeżeli używasz shadow map, to ten rodzaj cienia nie uwzględni przeźroczystości w igłach, dodatkowo im większa scena tym potrzebujesz zwiększyć jego parametr size np. na 4098 ale to z kolei sprawi ze zabraknie ci pamięci a efekt i tak bedzie taki sobie. Proponuje użycie cieni typu Raytrace, (albo Area jezli zalezy ci na miekkich cieniach) bedzie sie dluzej liczyc, ale nie zabraknie pamieci i efekt bedzie dokladny, zostana uwzglednione tez cienie igieł. Jezeli trawe robisz za pomoca maxowych Hair, to zwieksz w opcjach swiatla resolution (dokldnosc) i Fuzz (miękkość), ale w tym przypadku nie daję głowy, poniważ sam miałem kłopoty z maxowymi włosami własnie z cieniami, które migały mimo róznycjh ustawień. Trochę wtedy pomogło zmiana skali całej sceny, albo bardzo duże zmniejszenie wszystkiego albo duże powiększenie nie pamiętam już.
maniom Napisano 22 Listopad 2010 Autor Napisano 22 Listopad 2010 Chyba udało mi sie z tym uporać. Na szczęście nie musiałem zmieniać rodzaju cieni (straaaasznie długo by sie renderowały), wystarczyło tak jak mówiłeś zmienić size na 2048 i miganie ustało a dodatkowo zmiana bias na 0 pomogła na przenikanie cieni przez obiekty(dokładnie przez lampe, która przestawała rzucać cień). Trawa nie jest z hair&fur tylko sciągnięta z tego forum ( http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=56056 ) od kolegi Loki. Dzięki wielkie za pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się