Jump to content

zbyt ciemna mapa w odbiciu


krzh

Recommended Posts

Witam,

 

soft: max 2009, vray sp2

 

Kiedy wrzucam w reflection/refraction slot w zakładkach vraya bitmapę, w odbiciach renderuje się ona b. ciemna (w material editorze jest ok). To samo, jeśli daję .exr albo .hdr. Jedynym rozwiązaniem, póki co, okazało się zwiększenie render multiplier dla. hdr do 10,0. Niemniej jednak, chciałbym używać czasem do tego celu bitmap, a nie rozumiem, dlaczego ulegają ściemnieniu. Próbowałem oczywiście poszukać innego wątku z podobną sprawą, ale bezskutecznie.

 

Pozdrawiam,

Krzh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

probowalem z colorcorrect, ale zabawa z gamma "psuje" jpga. opcja, ktora podal t0m3k jest powinna rozwiazac problem. Pytanie skad bierze sie efekt "ciemnego odbicia", ktory wyraznie widac. teoretycznie powinien wykorzystywac mape w stanie niezmienionym, czy sie myle?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

myśle że problem z którym się spotkałeś odnosi się do pojecia "linear workflow" w programach 3d tak więc polecam taką oto lekturę

,
a po tym tutorial gnomon 3ds i vray http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/33/Global-Illumination%3A-Interiors tam jest mowa jak ustawić globalnie gammę żeby wszystko grało. Myślę że jak zerkniesz do tych źródeł to już nigdy problem z za ciemnymi teksturami czy wypranymi kolorami nie będzie stanowił dla Ciebie problemu obojętnie czy będzie to max czy after czy maya.
Link to comment
Share on other sites

dzięki za radę. te obrazki, które zamieściłem były przygotowane w tym systemie. Pierwszą moją myślą było, że być może mapa odbić z jakiegoś nie przyjęła gammy 2,2 więc próbowałem ją ręcznie podkręcić, ale z miernym efektem. próbowałem także renderować na bazowej gammie, bez ustawień LWF, ale bez skutku. także nie wydaje mi się, żeby gamma miała tu coś do rzeczy. lepiej zadziałało zwiększanie brightness w colorcorrect, ale nie rozumiem po prostu skąd ten defekt ciemnej mapy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy