krzh Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Witam, soft: max 2009, vray sp2 Kiedy wrzucam w reflection/refraction slot w zakładkach vraya bitmapę, w odbiciach renderuje się ona b. ciemna (w material editorze jest ok). To samo, jeśli daję .exr albo .hdr. Jedynym rozwiązaniem, póki co, okazało się zwiększenie render multiplier dla. hdr do 10,0. Niemniej jednak, chciałbym używać czasem do tego celu bitmap, a nie rozumiem, dlaczego ulegają ściemnieniu. Próbowałem oczywiście poszukać innego wątku z podobną sprawą, ale bezskutecznie. Pozdrawiam, Krzh Link to comment Share on other sites More sharing options...
t0m3k Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 sproboj sfere z VrayLightMaterial Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzh Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 dzieki. wszystko ok jeśli chodzi o odbicia, tylko teraz ta sfera mi oświetla scenę :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
t0m3k Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 uzyj VrayOverrideMat. VrayLightMat wrzuc do Base Material, Reflection i Refraction a do GI wrzuc zwykly szary i wyklucz te sfere z GI (prawym V-ray Properties) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 hmm czy aby na pewno efekt będzie dobry? ja bym próbował wrzucić jpg-a do pluginu color correct ( nie tego z maxa) i tam gamme podkęcieć. ale to przypuszczenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzh Posted November 30, 2010 Author Share Posted November 30, 2010 probowalem z colorcorrect, ale zabawa z gamma "psuje" jpga. opcja, ktora podal t0m3k jest powinna rozwiazac problem. Pytanie skad bierze sie efekt "ciemnego odbicia", ktory wyraznie widac. teoretycznie powinien wykorzystywac mape w stanie niezmienionym, czy sie myle? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janek Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 myśle że problem z którym się spotkałeś odnosi się do pojecia "linear workflow" w programach 3d tak więc polecam taką oto lekturę , a po tym tutorial gnomon 3ds i vray http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/33/Global-Illumination%3A-Interiors tam jest mowa jak ustawić globalnie gammę żeby wszystko grało. Myślę że jak zerkniesz do tych źródeł to już nigdy problem z za ciemnymi teksturami czy wypranymi kolorami nie będzie stanowił dla Ciebie problemu obojętnie czy będzie to max czy after czy maya. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzh Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 dzięki za radę. te obrazki, które zamieściłem były przygotowane w tym systemie. Pierwszą moją myślą było, że być może mapa odbić z jakiegoś nie przyjęła gammy 2,2 więc próbowałem ją ręcznie podkręcić, ale z miernym efektem. próbowałem także renderować na bazowej gammie, bez ustawień LWF, ale bez skutku. także nie wydaje mi się, żeby gamma miała tu coś do rzeczy. lepiej zadziałało zwiększanie brightness w colorcorrect, ale nie rozumiem po prostu skąd ten defekt ciemnej mapy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now