Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

soft: max 2009, vray sp2

 

Kiedy wrzucam w reflection/refraction slot w zakładkach vraya bitmapę, w odbiciach renderuje się ona b. ciemna (w material editorze jest ok). To samo, jeśli daję .exr albo .hdr. Jedynym rozwiązaniem, póki co, okazało się zwiększenie render multiplier dla. hdr do 10,0. Niemniej jednak, chciałbym używać czasem do tego celu bitmap, a nie rozumiem, dlaczego ulegają ściemnieniu. Próbowałem oczywiście poszukać innego wątku z podobną sprawą, ale bezskutecznie.

 

Pozdrawiam,

Krzh

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

uzyj VrayOverrideMat.

VrayLightMat wrzuc do Base Material, Reflection i Refraction a do GI wrzuc zwykly szary i wyklucz te sfere z GI (prawym V-ray Properties)

Napisano

probowalem z colorcorrect, ale zabawa z gamma "psuje" jpga. opcja, ktora podal t0m3k jest powinna rozwiazac problem. Pytanie skad bierze sie efekt "ciemnego odbicia", ktory wyraznie widac. teoretycznie powinien wykorzystywac mape w stanie niezmienionym, czy sie myle?

 

pozdrawiam

Napisano

myśle że problem z którym się spotkałeś odnosi się do pojecia "linear workflow" w programach 3d tak więc polecam taką oto lekturę

,
a po tym tutorial gnomon 3ds i vray http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/33/Global-Illumination%3A-Interiors tam jest mowa jak ustawić globalnie gammę żeby wszystko grało. Myślę że jak zerkniesz do tych źródeł to już nigdy problem z za ciemnymi teksturami czy wypranymi kolorami nie będzie stanowił dla Ciebie problemu obojętnie czy będzie to max czy after czy maya.
Napisano

dzięki za radę. te obrazki, które zamieściłem były przygotowane w tym systemie. Pierwszą moją myślą było, że być może mapa odbić z jakiegoś nie przyjęła gammy 2,2 więc próbowałem ją ręcznie podkręcić, ale z miernym efektem. próbowałem także renderować na bazowej gammie, bez ustawień LWF, ale bez skutku. także nie wydaje mi się, żeby gamma miała tu coś do rzeczy. lepiej zadziałało zwiększanie brightness w colorcorrect, ale nie rozumiem po prostu skąd ten defekt ciemnej mapy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności