stolik Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 witam , Moje pierwsze auto w 3d. niedoróbek jest raczej masa. Nie zamierzam dłużej walczyć z modelem (wolę zacząć nowy bo pierwszy idealny i tak nie będzie) Chciał bym go jedynie jakoś ciekawie wyrenderować. i tu się pojawiają pytania. Użyłem Matte Material aby zgrać model ze zdjęciem. dlaczego standardowy lakier Mentala stał się delikatnie przeźroczysty ? wszystkie materiały których próbowałem użyć posiadające odbicia reagują w ten sposób. Widać to najlepiej na górnej krawędzi dachu lub maski. Chcę by auto było nie przeźroczyste i odbijało od siebie cokolwiek :)
Arkhaor Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Samochód widzę, że wiele razy był u blacharza ;- ).
stolik Napisano 21 Listopad 2010 Autor Napisano 21 Listopad 2010 no to racja że mógł mieć w przeszłości jakieś dachowanko :/ to dopiero pierwszy model . następny na pewno będzie lepszy :)
Modzal Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 zapewne robisz w mental ray'u i daleś zdjecie jako tło w czym problem? ano w tym ze materiał po prostu nie ma czego odbijać musisz dać na tło jakąś hdrkę
Temporal Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Mapka ktora ma sluzyc do odbic powinna byc sferyczna, ewentualnie cylindryczna. Jesli mapowanie tekstury jest nastawione na screen to zawsze takie cuda beda wychodzic.
stolik Napisano 21 Listopad 2010 Autor Napisano 21 Listopad 2010 na to wpadłem że samochód musi mieć co odbijać dlaego cały czas jest coś takiego : na tym jest ta sama mapka. problem dalej pozostaje
Modzal Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 udać sie udało tylko napewno dach i maska nadal ci prześwituje zobacz w jaki sposób sie odbija obraz ( kąt padanie = kąt odbicia) ominełeś kilka lekcji fizyki ;p daj jakąś mape sferyczną w background a tło (czyli ten twoj jpg z drogą) daj na plaina użyj mapowanie typu Screen i zobacz czy wyszło ;)
Berger Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Wrzuć w scenę sferę, zflipuj ją w opjach wyświetlania ustaw aby nie była widoczna do kamery, a tylko dla odbić i na nią coś popróbuj wrzucić.
stolik Napisano 22 Listopad 2010 Autor Napisano 22 Listopad 2010 zrobiłem jak radził Brazniew i wyszło to tak : (trochę zmieniłem pozycje samochodu bo tak mi się wydaje lepiej)
stolik Napisano 25 Listopad 2010 Autor Napisano 25 Listopad 2010 na całym samochodzie jest TurboSmooth . i wygląda tak. coś jeszcze mogę z niego wyciągnąć bo zabrakło mi już pomysłów :)
Gość kakaku Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 na ile ten turbosmooth jest ustawiony? jak na 1 to zmien na 2
Smoku Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 A nie które elementy wymagają nawet x3 by wyglądały gładko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się