Napisano 26 Listopad 201014 l tutaj znalazlem prosty tutorial o SPLINES >>> jak ktos nie ma czasu to najlatwiej przejsc odrazu do 28minuty :D http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/using-splines-to-add-detail-to-your-high-poly-model-in-3ds-max/ i mam do niego pytanie: jak optymalnie stworzone obiekty ze spline dodac-wtopić do głównego elementu ?? jest jakas sensowna opcja czy moze recznie ? jak dobrze slyszę autor mowi cos jak 'baked' wypiec? wypalic? te nowe czesci ? spline moze i latwe ale tak sie zastanawiam
Napisano 26 Listopad 201014 l Jeżeli chodzi Tobie o to co jest zaznaczone na tym obrazku jako spline to do tego służy boolean. http://www.max3d.pl/tut.php?id=271 http://www.3d-resources.com/3d_studio_max_tutorials/boolean_modeling_i_tutorial.html
Napisano 26 Listopad 201014 l z tego co pamietam to na tym tutku to nie jest zrobione booleanem tylko osobna siatka przysunieta do glownej plyty. z tego mozesz wypalic sobie normal mape i nalozyc na ta plaszczyzne (teoretycznie pisze bo narazie tylko o tym czytalem;) )
Napisano 26 Listopad 201014 l Autor gosciu na tutki nic z tym nie robi/nie laczy elementow tylko mowi 'bake' Vega : boolean znam ale przewaznie robi balagan i tak jak zawsze mowicie to jest to ostatecznosc i tak traktuje te funkcje. chyba ze boolean i reczne poprawki ? 4slepy : no wlasnie wyraznie tam autor mowi ze cos tam wypalic. 'normal mapa' to dla mnie tez jeszcze teoria :D ale wlasnie sie do niej przykladam wiec sprobuje. pytam o optymalne rozwiazanie ?