indian Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 (edited) Czołem, jest to kolejny mój tutek odnośnie siedziska na jakąś sofę bądź lounge chair'a. [TU JEST GOTOWY PLIK DO POBRANIA KOŃCOWEGO ETAPU SIEDZISKA] do jakiego efektu dążymy: OK, to lecim: zaczynamy od prostego plane z takimi nastawami jak widać na obrazku poniżej i konvertujemy do editable poly. zagęszczamy siatkę, można tu użyć funkcji MSmooth, w panelu edit geometry lub zagęszczać ręcznie, liczę tu na waszą twórczą inwencję :) przechodzimy do zaznaczania poligonami, zaznaczamy odpowiednie wertexy jak na obrazku i przy pomocy move toola dostępnego pod skrótem "w" przesuwamy wertexy leciutko w górę. przechodzimy do zaznaczania wertexami, zaznaczamy wskazane punkty i dzięki pomocy move toola przesuwamy leciutko w dół. następnie korzystając z narzędzia extrude, a dokładniej tego kwadracika obok przycisku narzędzia extrude znajdującego się w zakładne Edit Vertices ustawiamy tak jak na obrazku. teraz zagadka co zniknęło z obrazka.... tak to poligony powstałe wskutek używania funkcji extrude na wetexach, zaznaczamy je i usuwamy. w tym punkcie nie powiem nic wartościowego just like zaznaczamy krawędzie jak na obrazku. korzystając z funkcji extrude na zaznaczonych edgach po prostu korzystamy z funkcji aby uzyskać efekt jak na obrazku. ... efekt naszych starań... no powiedzmy że idziemy w dobrą stronę. przechodzimy w zaznaczanie borderami i za pomocą move toola przesuwamy leciutko w dół. zaznaczony border przeciągamy z SHIFT'em w dół. zaznaczamy wertexy jak na obrazku i przy pomocy narzędzia weld łączymy je ze sobą. pod skrótem "s" kryje się narzędzie scale dzięki któremu oraz wciśniętemu SHIFT'owi zrobimy tak jak na obrazku. funkcja border kryje się w zakładce Edit Edges klikamy w kwardacik obok narzędzia. zaznaczamy krawędzie i klikamy w button funkcji connect i ustawiamy tak jak na obrazku. następnie zaznaczone wertexy należy zweldować, zaznaczając je i klikając weld z odpowiednimi wartościami, bądź używając target weld. tak to powinno wyglądać po zweldowaniu, lecz po środku pozostała krawędź zupełnie nam nie potrzebna, więc pozbywamy się jej. ... tworzymy krawędź jak na obrazku. to samo tylko w innym miejscu. zaznaczamy wertexy tak jak na obrazku. przy pomocy move toola przesuwamy wertexy lekko w dół. reszta w drugim poście... Edited November 29, 2010 by indian Link to comment Share on other sites More sharing options...
indian Posted November 29, 2010 Author Share Posted November 29, 2010 (edited) chamferujemy dolne krawędzie materaca i przesuwamy... i przesuwamy... zaznaczamy dane na obrazku poligony i lekko przesuwamy je w dół. i oto mamy materac, jeszcze tylko guziczki i gotowe :] guziczku zrobimy z kulek :) rozmieszczamy jak na obrazku. mam nadzieje że tutek był jasny dla każdego i że w pewnym stopniu przybliżyłem niektórym modelowanie siedziska :) salut. Edited November 29, 2010 by indian 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylwex1982 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Witam wszystkich,dzień dobry! :) Tutorial dobry,konkretny ,zwłaszcza dla takich userów jak np.ja.Sądzę że dla początkujących jest jak znalazł.PZDR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Mam tylko jedną uwagę, jak robisz bridge to nie trzeba robić później conecta tylko można w bridge zwiększyć wartość segemnts na te 9 od razu . A tak po za tym bardzo ładnie pokazane krok po kroku. + za inicjatywę :) Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkeruj Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Fajowe. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
glk Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Świetny tutorial. Przyda się :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylwex1982 Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 (edited) Po pierwsze chciałbym się przywitać. Kierowany tutorialem Indiana stworzyłem jeden z moich pierwszych modeli (...wiem że lewa poduszka lewituje,zbyt długo render. trwa żeby to teraz poprawić,ale poprawię to :) ) http://img813.imageshack.us/i/przechwytywaniezh.jpg/ http://img94.imageshack.us/i/nagotowo.png/ ...na renderze też widać przepały,to jest też do poprawki :) Pozdrawiam Edited December 6, 2010 by sylwex1982 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now