Skocz do zawartości

Caustyki, szkło, płyn, problem z renderingiem...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, właśnie próbuję sobie wyrenderować w V-ray'u retortę z płynem...

 

i o to co otrzymuję:

retorta.jpg

 

Włączałem/wyłaczałem... GI, Cuastyki... i w zasadzie chyba wszystkie możliwe opcje.. silnika... może ktoś wie w czym tkwi problem?

 

dorzucam ustawienia sceny, żeby wszystko było jasne:

retorta-ustawienie.jpg

Edytowane przez torm
  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pomogło rzeczywiście na obrzerzach retorty, ale plama pozostała, plamą jest samo światło... jeśli włączę je na "invisible" to jest ok - plamy nie ma...

 

Tylko nie w tym rzecz, bo chcę aby światło przechodziło przez płyn od tyłu do przodu, rozjaśniając sam płyn... no ale co mam zrobić, żeby to jakoś w miarę ciekawie wyglądało? bo jak na razie to render wygląda jak rysunek w paincie ;)

Napisano

mirach dzięki, rzeczywiście chodziło o odbicia przedmiotów, a dokładniej o zbyt ostre światło.. światło odbite o wiele lepiej wpływa na płyn:

 

retorta01.jpg

Napisano

no to trochę się pobawiłem :) i wyszło chyba całkiem nieźle... mam teraz inny problem, chyba bardziej związany z fizyką i zachowaniem światła...

 

retorta02.jpg

 

staram się uzyskać w środku niebieski płyn... ale nie jest to proste... ponieważ, kiedy niebieski płyn miesza się z pomarańczowym tłem... powstaje zielony ;) (tło musi być pomarańczowe) próbowałem na płyn kierować silne białe światło... ale nie bardzo pomagało... jeszcze trochę się pobawię... ale jak macie jakieś sprawdzone metody to chętnie skorzystam :)

Napisano

poczytaj sobie o materiale VrayMtlOverride,

zalatwi ci sprawe np materialu tla widzianego po refrakcji

zmien material tla na taki i zmien mu czesc Refract Override na material o kolorze niebieskim a nie pomaranczowym wtedy po przejsicu przez szklo (czyli refrakcja) ten material pomaranczowy bedzie widoczny jako niebieskie

et voila!

Napisano

tjviking, działa świetnie, ale tak jak przypuszczałem... szkło też zaafektował... a mi chodzi o sam płyn... w ostateczności moża by to w PS połączyć... ale może istnieje jakaś możliwość przypisania innej refrakcji do każdego obiektu?

Napisano

mozesz tez zrobic trick typu, do plynu uzyc materialu STANDARD, w slot refraction zamiast VrayMaterial wstawic najpierw RGBTint, tam dopiero podlaczyc Material VrayMaterial, suatwic parametry refrakcji etc,

i teraz magia, posterowac kolorami w RGBTint tak zeby niezaleznie od koloru tla, uswac skladowa czerwona i zielona, czyli zostawiasz kanal Blue bez zmian, a kanaly R i G zamieniasz na kolor niebieskawy - w efekcie dostajesz refrakcje zabarwiona prze RGBTint

 

oczywiscie ustawiasz tylko w materiale plynu, dzieki temu szklo pozostaje bez zmian, zaciagnie pomaranczowe tlo, a nowy material plynu, zabarwi refrakcje na niebiesko i bedziesz miec kontrole nad dokladnym odcieniem

Napisano

tjviking, a nie pomyliło Ci się coś? w RGBTint, można wrzucać jedynie mapy, nie da się wsadzić całego materiału, próbowałem dać RGBTint, bezpośrednio do slotu Refract w VrayMtl, ale nie najlepiej to wychodzi..:/

Napisano

wiesz co, az musialem podejsc do znajomego, bo od roku nie uzywam Maxa wogole,

wiec faktycznie moglem zamieszac:

 

robisz material STANDARD->do slotu REFRACTION dajesz RGBTint -> a tam podczepiasz mape VRayMap (w ktorej wybierasz Refraction)

Reszte procesu juz opisalem, wazne zeby zamienic skladowe R i G na kolory niebieskie.

 

teraz mysle ze wszystko jasne :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności