torm Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 (edytowane) Witam, właśnie próbuję sobie wyrenderować w V-ray'u retortę z płynem... i o to co otrzymuję: Włączałem/wyłaczałem... GI, Cuastyki... i w zasadzie chyba wszystkie możliwe opcje.. silnika... może ktoś wie w czym tkwi problem? dorzucam ustawienia sceny, żeby wszystko było jasne: Edytowane 13 Grudzień 2010 przez torm
zdeno Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 coś w materiałach masz nakiełbaszone pokaż sety
polka dot Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 jeśli chodzi Ci o tę wielką niebieską plamę, to zaznacz największe sferyczne światło i w ustawieniach odznacz "Affect reflections":)
torm Napisano 14 Grudzień 2010 Autor Napisano 14 Grudzień 2010 pomogło rzeczywiście na obrzerzach retorty, ale plama pozostała, plamą jest samo światło... jeśli włączę je na "invisible" to jest ok - plamy nie ma... Tylko nie w tym rzecz, bo chcę aby światło przechodziło przez płyn od tyłu do przodu, rozjaśniając sam płyn... no ale co mam zrobić, żeby to jakoś w miarę ciekawie wyglądało? bo jak na razie to render wygląda jak rysunek w paincie ;)
mirach Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 Refract daj na bialy (lub bardzo jasny szary) i reguluj kolor Fog. I przedewszystkim dac cos zeby moglo sie odbijac/zalamywac w tym plynie i szkle. 1
torm Napisano 14 Grudzień 2010 Autor Napisano 14 Grudzień 2010 mirach dzięki, rzeczywiście chodziło o odbicia przedmiotów, a dokładniej o zbyt ostre światło.. światło odbite o wiele lepiej wpływa na płyn:
torm Napisano 14 Grudzień 2010 Autor Napisano 14 Grudzień 2010 no to trochę się pobawiłem :) i wyszło chyba całkiem nieźle... mam teraz inny problem, chyba bardziej związany z fizyką i zachowaniem światła... staram się uzyskać w środku niebieski płyn... ale nie jest to proste... ponieważ, kiedy niebieski płyn miesza się z pomarańczowym tłem... powstaje zielony ;) (tło musi być pomarańczowe) próbowałem na płyn kierować silne białe światło... ale nie bardzo pomagało... jeszcze trochę się pobawię... ale jak macie jakieś sprawdzone metody to chętnie skorzystam :)
Gość Gosc Napisano 14 Grudzień 2010 Napisano 14 Grudzień 2010 poczytaj sobie o materiale VrayMtlOverride, zalatwi ci sprawe np materialu tla widzianego po refrakcji zmien material tla na taki i zmien mu czesc Refract Override na material o kolorze niebieskim a nie pomaranczowym wtedy po przejsicu przez szklo (czyli refrakcja) ten material pomaranczowy bedzie widoczny jako niebieskie et voila!
torm Napisano 14 Grudzień 2010 Autor Napisano 14 Grudzień 2010 tjviking, działa świetnie, ale tak jak przypuszczałem... szkło też zaafektował... a mi chodzi o sam płyn... w ostateczności moża by to w PS połączyć... ale może istnieje jakaś możliwość przypisania innej refrakcji do każdego obiektu?
Gość Gosc Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 mozesz tez zrobic trick typu, do plynu uzyc materialu STANDARD, w slot refraction zamiast VrayMaterial wstawic najpierw RGBTint, tam dopiero podlaczyc Material VrayMaterial, suatwic parametry refrakcji etc, i teraz magia, posterowac kolorami w RGBTint tak zeby niezaleznie od koloru tla, uswac skladowa czerwona i zielona, czyli zostawiasz kanal Blue bez zmian, a kanaly R i G zamieniasz na kolor niebieskawy - w efekcie dostajesz refrakcje zabarwiona prze RGBTint oczywiscie ustawiasz tylko w materiale plynu, dzieki temu szklo pozostaje bez zmian, zaciagnie pomaranczowe tlo, a nowy material plynu, zabarwi refrakcje na niebiesko i bedziesz miec kontrole nad dokladnym odcieniem
torm Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 kurde.. nie wiedziałem, że z materiałami jest tyle możliwości... lecę do testów... dam znać ;)
torm Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 tjviking, a nie pomyliło Ci się coś? w RGBTint, można wrzucać jedynie mapy, nie da się wsadzić całego materiału, próbowałem dać RGBTint, bezpośrednio do slotu Refract w VrayMtl, ale nie najlepiej to wychodzi..:/
Gość Gosc Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 wiesz co, az musialem podejsc do znajomego, bo od roku nie uzywam Maxa wogole, wiec faktycznie moglem zamieszac: robisz material STANDARD->do slotu REFRACTION dajesz RGBTint -> a tam podczepiasz mape VRayMap (w ktorej wybierasz Refraction) Reszte procesu juz opisalem, wazne zeby zamienic skladowe R i G na kolory niebieskie. teraz mysle ze wszystko jasne :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się