Napisano 13 Grudzień 201014 l Witam, właśnie próbuję sobie wyrenderować w V-ray'u retortę z płynem... i o to co otrzymuję: Włączałem/wyłaczałem... GI, Cuastyki... i w zasadzie chyba wszystkie możliwe opcje.. silnika... może ktoś wie w czym tkwi problem? dorzucam ustawienia sceny, żeby wszystko było jasne: Edytowane 13 Grudzień 201014 l przez torm
Napisano 14 Grudzień 201014 l jeśli chodzi Ci o tę wielką niebieską plamę, to zaznacz największe sferyczne światło i w ustawieniach odznacz "Affect reflections":)
Napisano 14 Grudzień 201014 l Autor pomogło rzeczywiście na obrzerzach retorty, ale plama pozostała, plamą jest samo światło... jeśli włączę je na "invisible" to jest ok - plamy nie ma... Tylko nie w tym rzecz, bo chcę aby światło przechodziło przez płyn od tyłu do przodu, rozjaśniając sam płyn... no ale co mam zrobić, żeby to jakoś w miarę ciekawie wyglądało? bo jak na razie to render wygląda jak rysunek w paincie ;)
Napisano 14 Grudzień 201014 l Refract daj na bialy (lub bardzo jasny szary) i reguluj kolor Fog. I przedewszystkim dac cos zeby moglo sie odbijac/zalamywac w tym plynie i szkle.
Napisano 14 Grudzień 201014 l Autor mirach dzięki, rzeczywiście chodziło o odbicia przedmiotów, a dokładniej o zbyt ostre światło.. światło odbite o wiele lepiej wpływa na płyn:
Napisano 14 Grudzień 201014 l Autor no to trochę się pobawiłem :) i wyszło chyba całkiem nieźle... mam teraz inny problem, chyba bardziej związany z fizyką i zachowaniem światła... staram się uzyskać w środku niebieski płyn... ale nie jest to proste... ponieważ, kiedy niebieski płyn miesza się z pomarańczowym tłem... powstaje zielony ;) (tło musi być pomarańczowe) próbowałem na płyn kierować silne białe światło... ale nie bardzo pomagało... jeszcze trochę się pobawię... ale jak macie jakieś sprawdzone metody to chętnie skorzystam :)
Napisano 14 Grudzień 201014 l poczytaj sobie o materiale VrayMtlOverride, zalatwi ci sprawe np materialu tla widzianego po refrakcji zmien material tla na taki i zmien mu czesc Refract Override na material o kolorze niebieskim a nie pomaranczowym wtedy po przejsicu przez szklo (czyli refrakcja) ten material pomaranczowy bedzie widoczny jako niebieskie et voila!
Napisano 14 Grudzień 201014 l Autor tjviking, działa świetnie, ale tak jak przypuszczałem... szkło też zaafektował... a mi chodzi o sam płyn... w ostateczności moża by to w PS połączyć... ale może istnieje jakaś możliwość przypisania innej refrakcji do każdego obiektu?
Napisano 15 Grudzień 201014 l mozesz tez zrobic trick typu, do plynu uzyc materialu STANDARD, w slot refraction zamiast VrayMaterial wstawic najpierw RGBTint, tam dopiero podlaczyc Material VrayMaterial, suatwic parametry refrakcji etc, i teraz magia, posterowac kolorami w RGBTint tak zeby niezaleznie od koloru tla, uswac skladowa czerwona i zielona, czyli zostawiasz kanal Blue bez zmian, a kanaly R i G zamieniasz na kolor niebieskawy - w efekcie dostajesz refrakcje zabarwiona prze RGBTint oczywiscie ustawiasz tylko w materiale plynu, dzieki temu szklo pozostaje bez zmian, zaciagnie pomaranczowe tlo, a nowy material plynu, zabarwi refrakcje na niebiesko i bedziesz miec kontrole nad dokladnym odcieniem
Napisano 15 Grudzień 201014 l Autor kurde.. nie wiedziałem, że z materiałami jest tyle możliwości... lecę do testów... dam znać ;)
Napisano 15 Grudzień 201014 l Autor tjviking, a nie pomyliło Ci się coś? w RGBTint, można wrzucać jedynie mapy, nie da się wsadzić całego materiału, próbowałem dać RGBTint, bezpośrednio do slotu Refract w VrayMtl, ale nie najlepiej to wychodzi..:/
Napisano 16 Grudzień 201014 l wiesz co, az musialem podejsc do znajomego, bo od roku nie uzywam Maxa wogole, wiec faktycznie moglem zamieszac: robisz material STANDARD->do slotu REFRACTION dajesz RGBTint -> a tam podczepiasz mape VRayMap (w ktorej wybierasz Refraction) Reszte procesu juz opisalem, wazne zeby zamienic skladowe R i G na kolory niebieskie. teraz mysle ze wszystko jasne :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto