Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, właśnie próbuję sobie wyrenderować w V-ray'u retortę z płynem...

 

i o to co otrzymuję:

retorta.jpg

 

Włączałem/wyłaczałem... GI, Cuastyki... i w zasadzie chyba wszystkie możliwe opcje.. silnika... może ktoś wie w czym tkwi problem?

 

dorzucam ustawienia sceny, żeby wszystko było jasne:

retorta-ustawienie.jpg

Edytowane przez torm

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeśli chodzi Ci o tę wielką niebieską plamę, to zaznacz największe sferyczne światło i w ustawieniach odznacz "Affect reflections":)

Napisano
  • Autor

pomogło rzeczywiście na obrzerzach retorty, ale plama pozostała, plamą jest samo światło... jeśli włączę je na "invisible" to jest ok - plamy nie ma...

 

Tylko nie w tym rzecz, bo chcę aby światło przechodziło przez płyn od tyłu do przodu, rozjaśniając sam płyn... no ale co mam zrobić, żeby to jakoś w miarę ciekawie wyglądało? bo jak na razie to render wygląda jak rysunek w paincie ;)

Napisano

Refract daj na bialy (lub bardzo jasny szary) i reguluj kolor Fog.

I przedewszystkim dac cos zeby moglo sie odbijac/zalamywac w tym plynie i szkle.

Napisano
  • Autor

mirach dzięki, rzeczywiście chodziło o odbicia przedmiotów, a dokładniej o zbyt ostre światło.. światło odbite o wiele lepiej wpływa na płyn:

 

retorta01.jpg

Napisano
  • Autor

no to trochę się pobawiłem :) i wyszło chyba całkiem nieźle... mam teraz inny problem, chyba bardziej związany z fizyką i zachowaniem światła...

 

retorta02.jpg

 

staram się uzyskać w środku niebieski płyn... ale nie jest to proste... ponieważ, kiedy niebieski płyn miesza się z pomarańczowym tłem... powstaje zielony ;) (tło musi być pomarańczowe) próbowałem na płyn kierować silne białe światło... ale nie bardzo pomagało... jeszcze trochę się pobawię... ale jak macie jakieś sprawdzone metody to chętnie skorzystam :)

Napisano

poczytaj sobie o materiale VrayMtlOverride,

zalatwi ci sprawe np materialu tla widzianego po refrakcji

zmien material tla na taki i zmien mu czesc Refract Override na material o kolorze niebieskim a nie pomaranczowym wtedy po przejsicu przez szklo (czyli refrakcja) ten material pomaranczowy bedzie widoczny jako niebieskie

et voila!

Napisano
  • Autor

tjviking, działa świetnie, ale tak jak przypuszczałem... szkło też zaafektował... a mi chodzi o sam płyn... w ostateczności moża by to w PS połączyć... ale może istnieje jakaś możliwość przypisania innej refrakcji do każdego obiektu?

Napisano

mozesz tez zrobic trick typu, do plynu uzyc materialu STANDARD, w slot refraction zamiast VrayMaterial wstawic najpierw RGBTint, tam dopiero podlaczyc Material VrayMaterial, suatwic parametry refrakcji etc,

i teraz magia, posterowac kolorami w RGBTint tak zeby niezaleznie od koloru tla, uswac skladowa czerwona i zielona, czyli zostawiasz kanal Blue bez zmian, a kanaly R i G zamieniasz na kolor niebieskawy - w efekcie dostajesz refrakcje zabarwiona prze RGBTint

 

oczywiscie ustawiasz tylko w materiale plynu, dzieki temu szklo pozostaje bez zmian, zaciagnie pomaranczowe tlo, a nowy material plynu, zabarwi refrakcje na niebiesko i bedziesz miec kontrole nad dokladnym odcieniem

Napisano
  • Autor

kurde.. nie wiedziałem, że z materiałami jest tyle możliwości... lecę do testów... dam znać ;)

Napisano
  • Autor

tjviking, a nie pomyliło Ci się coś? w RGBTint, można wrzucać jedynie mapy, nie da się wsadzić całego materiału, próbowałem dać RGBTint, bezpośrednio do slotu Refract w VrayMtl, ale nie najlepiej to wychodzi..:/

Napisano

wiesz co, az musialem podejsc do znajomego, bo od roku nie uzywam Maxa wogole,

wiec faktycznie moglem zamieszac:

 

robisz material STANDARD->do slotu REFRACTION dajesz RGBTint -> a tam podczepiasz mape VRayMap (w ktorej wybierasz Refraction)

Reszte procesu juz opisalem, wazne zeby zamienic skladowe R i G na kolory niebieskie.

 

teraz mysle ze wszystko jasne :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.