Napisano 16 Grudzień 201014 l Robię moje pierwsze autko w prawdzie na podstawie tutoriala ale swoje trzeba i tak się nadziergać, praca posuwa się na przód ale mam pewne pytania, widzę że gdzieniegdzie pojawiać się zaczynają błędy głownie tył fury coś mi rozłazi, pytanie o podejście czy robić poprawki na bieżąco czy po ukończeniu modelowania ? czy jak modelujecie autko to pracujecie przy scenie oświetlonej defoultowym światłem czy ustawiacie raczej własne światła, w końcu trywialne pytanie ale nie mogę znaleźć nigdzie odp, aby "orbitować" viewport to czy za kążdym razem muszę klikać ikonkę w prawym dolnym rogu czy jest na to skrót na klawiaturze żeby przełączyć się do tego trybu ? Poniżej wrzucam klika rzutów siatki,
Napisano 16 Grudzień 201014 l Też robię, znaczy robiłem z tego tuta. Co do tyłu to faktycznie coś się tam knoci bo ja musiałem się nieźle napierdzielić z nim zanim zaczął jakoś wyglądać. Tak jakby w max'ie 11 inaczej smoofował niż w 9 czy na czym on tam pracuje. (?) Takeś się o tyle rozpisał to mógłbyś go pokazać :) Co do orbitowania to ja po prostu używam tego ee... cube'a w prawym górnym rogu. pzd. Daniel
Napisano 16 Grudzień 201014 l Jak chcesz... jak to nazwałeś orbitować scenę i masz rolkę w myszce, to dodaj do niej alt ;)
Napisano 16 Grudzień 201014 l Ha! Ja też właśnie robię dokładnie tego tuta:) Skończyłem właśnie 16 lekcję:) Ja co jakiś czas sprawdzam jak wygląda autko po smoothowaniu i jeśli coś kuje w oczy to przesuwam wertexy lub czasami korzystam z narzędzia relax z opcji paint deformation w editable poly. Nie zawsze daje dobre rezultaty przy aucie ale postać którą mam w miniaturce często nim smoothowałem. Ja zaplanowałem pracę tak: najpierw dokładny modeling a dopiero później materiały scena i oświetlenie. Choć będę starał wykorzystać HDRI. Co do orbitowania to nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem ale chyba chodzi Ci o: Wciśnięty lewy alt+ wciśnięta rolka myszy i wtedy poruszając szczurem masz orbitowanie. Będę śledził pracę:D Pozdrawiam!
Napisano 16 Grudzień 201014 l Autor Robię go w maksie 2010, ten smooth to może dlatego ze to na screenach to jest na razie roboczo NURMS subdivision, modyfiktor wrzucę chyba na sam koniec jak już nie bedę dodawał detali, z tym tyłem to jest tak że po prawej stronie od lampy ten luk powinien mieć stała grubość a u mnie robi się coraz szerszy ku dołowi, nie dodałem jeszcze rozdzielczości na krawędzi obok światła stad jest szpara ale to szczegół, ogólnie rozjeżdża mi się wszystko na około tego rogu wiec tam dużo muszę jeszcze nadziergać poprawek.
Napisano 16 Grudzień 201014 l Autor Uff wielkię dziex :) ja już pod biurko czasami wchodziłem żeby przyczaić czy vertexy są odpowiednio ułożone w perspective view ;) Jak chcesz... jak to nazwałeś orbitować scenę i masz rolkę w myszce, to dodaj do niej alt ;)
Napisano 4 Styczeń 201114 l Autor Skoczyłem z grubsza modelowanie, jest trochę błędów które powstawały po drodze, nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zostawiłem sobie ja na koniec, napiszcie proszę co waszym zdaniem najbardziej wali po oczach.
Napisano 4 Styczeń 201114 l Mistrzowie zaraz znajdą zapewne sporo błędów, ale opony walą po oczach jak nic :)
Napisano 4 Styczeń 201114 l spójrz na model i powiedz czy przypomina ci kształtem przodu mustanga? bo mi tak ale jak by z 200km/h w wode wjechał
Napisano 4 Styczeń 201114 l Tak jak sajrus - popatrz na model, postaraj się wyciągnąć wnioski i zacznij nowy model pamiętając o błędach które popełniłeś przy tym modelu :) Najlepiej rób taki samochód, którego siatki znajdziesz na necie - wtedy będziesz miał jak podejrzeć miejsca które nie będą chciały Ci wyjść :) Powoli pewne rozwiązania wejdą Ci w nawyki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto