Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam przeszukuje fora oglądam tutoriale. i nadal nie ogarniam tzn... no ogarniam ale mam pytania

 

chodzi o prace w modo 401

 

dlaczego tworząc nowe obiekty program łączy je w jeden?

mam problem z ruchem elementów czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?

oraz nie widzę kamery oraz oświetlenia ich położenie jedynie zdradzają mi okna podglądowe do renderowania

z góry dzięki za pomoc

 

a jeśli ktoś chciałby pomóc to czy istnieje możliwość rozmowy przez skype?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

przerabiałem i nawet stosując się do zalecanych ustawień obiekty nadal się łączą. resetowanie (opcja na pasku) programu też nie przynosi efektu. ale nigdzie nie mogę znaleźć np. szkła tz. jak uzyskać efekt szkła w bryle

Napisano (edytowane)

1. Za każdym razem jak chcesz stworzyć nowego mesha wciskasz n na klawiaturze. Inaczej po prostu dodajesz kolejne bryły do tego samego mesha.

2. Zaznaczasz vertx/edge/poligon/cały obiekt > wciskasz W na klawie > pojawiają Ci się strzałki dzięki którym możesz poruszać obiektem w przestrzeni > a jak już go ustawisz tam gdzie chcesz wciskasz spacje żeby upuścić narzędzie.

3. Zapewne masz wyłączony podgląd kamery i światła > trzymając kursor na viewporcie wciśnij O ( nie zero tylko o :)) i poszukaj w opcjach show camera , show lights czy coś takiego,

ed.4. No musisz Pan się potrudzić ze szkłem w shader tree, na początek proponuję zjechać diffuse amount do około 5% i w material trans podciągnąć odpowiednio transparent amount, reszte raczej powinienes sam wyczaić.

pozdro

Edytowane przez żółty
  • Like 1
Napisano

dzięki :)

 

z kamerą walczę... ale zapomniałem jeszcze o pewnym dramacie

gdy upuszczę narzędzie i ponownie chce użyć opcji w,e,r, to nie widze tych prowadnic do powiększania i przemieszczania...

 

nie wiem... ogólnie czy to może być spowodowane tym że używam modo 401 wer 64bit na windows 7 64 ? czy może coś robię źle?

Napisano

Sprawdź czy "Action Center" jest w trybie "Automatic" i wtedy wywołaj komendę 'w'.

A jeśli nadal nie widzisz strzałek to może być to efektem, że Action Center danego obiektu leży gdzieś poza nim - zawsze wtedy można to zresetować komendą z menu: Edit -> Center to Bounding Box

 

A modo 401 w wersji 64 bit bardzo dobrze się lubi z Win 7 x64.

Napisano

witam :)

no i mam kolejny problem. taki szybki. bo nie wiem jak.. może coś włączyłem przez przypadek... ale obiekt 'matka' po duplikowaniu staje się jakby... wypełniony od środka...

jak to odkręcić??

 

mogę komuś podesłać plik na maila aby to sprawdził.

z góry dzięki za pomoc

Napisano

oraz kolejne pytanie. jak importować plik z modo do prog. VUE 6 .... bo kiedy importuje jako plik .obj to mój mesh traci wszystkie właściwości(kolor,przeźroczystość)

zna ktoś może sposób?

Napisano

hmmm... no teraz gdy chciałem eksportować z modo do .fbx to krzyknął że nie zachowa wartości textur i ładnie zapytał czy na pewno chce zapisać... ;/




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności