xonion Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 witam przeszukuje fora oglądam tutoriale. i nadal nie ogarniam tzn... no ogarniam ale mam pytania chodzi o prace w modo 401 dlaczego tworząc nowe obiekty program łączy je w jeden? mam problem z ruchem elementów czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? oraz nie widzę kamery oraz oświetlenia ich położenie jedynie zdradzają mi okna podglądowe do renderowania z góry dzięki za pomoc a jeśli ktoś chciałby pomóc to czy istnieje możliwość rozmowy przez skype?
mirach Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 hym, z modo dochodzi naprawde ladny zestaw paru godzin videotutkow, przerobiles je ?
xonion Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 przerabiałem i nawet stosując się do zalecanych ustawień obiekty nadal się łączą. resetowanie (opcja na pasku) programu też nie przynosi efektu. ale nigdzie nie mogę znaleźć np. szkła tz. jak uzyskać efekt szkła w bryle
żółty Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 (edytowane) 1. Za każdym razem jak chcesz stworzyć nowego mesha wciskasz n na klawiaturze. Inaczej po prostu dodajesz kolejne bryły do tego samego mesha. 2. Zaznaczasz vertx/edge/poligon/cały obiekt > wciskasz W na klawie > pojawiają Ci się strzałki dzięki którym możesz poruszać obiektem w przestrzeni > a jak już go ustawisz tam gdzie chcesz wciskasz spacje żeby upuścić narzędzie. 3. Zapewne masz wyłączony podgląd kamery i światła > trzymając kursor na viewporcie wciśnij O ( nie zero tylko o :)) i poszukaj w opcjach show camera , show lights czy coś takiego, ed.4. No musisz Pan się potrudzić ze szkłem w shader tree, na początek proponuję zjechać diffuse amount do około 5% i w material trans podciągnąć odpowiednio transparent amount, reszte raczej powinienes sam wyczaić. pozdro Edytowane 18 Grudzień 2010 przez żółty 1
xonion Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 dzięki :) z kamerą walczę... ale zapomniałem jeszcze o pewnym dramacie gdy upuszczę narzędzie i ponownie chce użyć opcji w,e,r, to nie widze tych prowadnic do powiększania i przemieszczania... nie wiem... ogólnie czy to może być spowodowane tym że używam modo 401 wer 64bit na windows 7 64 ? czy może coś robię źle?
nemedia Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Sprawdź czy "Action Center" jest w trybie "Automatic" i wtedy wywołaj komendę 'w'. A jeśli nadal nie widzisz strzałek to może być to efektem, że Action Center danego obiektu leży gdzieś poza nim - zawsze wtedy można to zresetować komendą z menu: Edit -> Center to Bounding Box A modo 401 w wersji 64 bit bardzo dobrze się lubi z Win 7 x64.
xonion Napisano 20 Luty 2011 Autor Napisano 20 Luty 2011 witam :) no i mam kolejny problem. taki szybki. bo nie wiem jak.. może coś włączyłem przez przypadek... ale obiekt 'matka' po duplikowaniu staje się jakby... wypełniony od środka... jak to odkręcić?? mogę komuś podesłać plik na maila aby to sprawdził. z góry dzięki za pomoc
xonion Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 oraz kolejne pytanie. jak importować plik z modo do prog. VUE 6 .... bo kiedy importuje jako plik .obj to mój mesh traci wszystkie właściwości(kolor,przeźroczystość) zna ktoś może sposób?
Lucek Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 nie wiem jak wyglądają w modo opcje exportu ale na pewno da się te rzeczy wyeksportować w pliku .mtl
xonion Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 (edytowane) .mtl ale wtedy obiekt nie straci swoich wartości? nie tak jak w .obj ? Edytowane 26 Luty 2011 przez xonion
xonion Napisano 5 Marzec 2011 Autor Napisano 5 Marzec 2011 hmmm... no teraz gdy chciałem eksportować z modo do .fbx to krzyknął że nie zachowa wartości textur i ładnie zapytał czy na pewno chce zapisać... ;/
Rekomendowane odpowiedzi