Napisano 22 Grudzień 201014 l Po nieudanej próbie z mustangiem wziąłem się za bryłę i od ok 2 tygodni sobie grzebię przy tym modelu. Jak to podczas nauki popełniłem masę błędów i teraz muszę cierpieć i poprawiać. Np. zostawiłem sobie miejsca na uszczelki itp. Na razie wrzucam tylko renderki sprzed godziny bo muszę się przespać. :) PS. Przepraszam Smoku że trooochę później niż pisałem. :) PS.2. Nie pytajcie dlaczego kierownica jest po prawej... Edytowane 23 Grudzień 201014 l przez pirx
Napisano 22 Grudzień 201014 l Pierwsza sprawa to pokaż co tam słychać u siatki :) Druga sprawa to nie tyle błędy w modelowaniu co w zgodności z oryginałem To miejsce jest zrobione trochę inaczej, zaznaczyłem to na zdjęciu dwa obrazki niżej Oraz maska wchodzi trochę na część boczną, co zaznaczyłem jeden obrazek niżej Tu to porównanie Kolejną sprawa jest przetłoczenie dachowe, o którym notabene sam zapomniałem jak robił bugatti :P Ono powinno łagodnie się kończyć przed końcem blachy. Następnie ten wlot jest źle spasowany z drzwiami . I jeszcze screena nie zrobiłem ale z tym spoilerem to sprawy mają się tak, że on jest częścią karoserii, i jest wysuwany na siłownikach przy prędkości powyżej 240 Km/h, w każdym razie nie jest doklejony do karoserii. Jeszcze bym się czepił tych wielkich szpar między elementami budy bo tam nie ma uszczelek żadnych, idzie tylko taki element ale nie uszczelka przez dach przy drzwiach aż do tylnego zderzaka. Ogólnie to jest dobrze, na pewno o niebo lepiej od mustanga :) Mam nadzieję, że mój model jakoś pomógł. Czekam na więcej.
Napisano 23 Grudzień 201014 l Autor Siatki: Na razie tylko przód bo tyłu jeszcze nie ugryzłem. Teraz dopiero zauważyłem ze w oryginale 16.4 nie ma tych wylotów w drzwiach. Ale chyba zostawię bo podobają mi się, a poza tym nie były łatwe :P I jeszcze screena nie zrobiłem ale z tym spoilerem to sprawy mają się tak, że on jest częścią karoserii, i jest wysuwany na siłownikach przy prędkości powyżej 240 Km/h, w każdym razie nie jest doklejony do karoserii. Jeszcze bym się czepił tych wielkich szpar między elementami budy bo tam nie ma uszczelek żadnych, idzie tylko taki element ale nie uszczelka przez dach przy drzwiach aż do tylnego zderzaka. Ogólnie to jest dobrze, na pewno o niebo lepiej od mustanga :) Mam nadzieję, że mój model jakoś pomógł. Czekam na więcej. Model pomógł niesamowicie (rep+). Mam problem z wyciągnięciem wypukłości, nawet nie wiedziałem że tyle pominąłem. I przydał się grill. Nie wiem jak go zrobiłeś ale natchnął mnie do zrobienia własnego. (plane>FDD>insert>delete>bevel) :) Co do maski to nasunąłem ją ale będzie niezła jazda z tym wycięciem przy wlocie powietrza. pzd. Daniel //edit: Po wygładzeniu. Edytowane 23 Grudzień 201014 l przez pirx
Napisano 23 Grudzień 201014 l Z siatką nie jest źle, postaraj się zniwelować te trójkąty dokoła wszystkich trzech wlotów. A grill jest zrobiony z tuby 4 sides, trochę przygotowany w poly, a potem array, attach, weld i bendem, oraz ffD4x4x4 dopasowuje kształt. Ale Twoja metoda nawet szybsza chyba. Póki co twoim zadaniem jest wyleczyć ten model z trójkątów :)
Napisano 23 Grudzień 201014 l dlaczego kierownica jest po prawej? no dobra żartowałem ;) model git, ma troche błędów jak zwykle ale mam nadzieje że je poprawisz :)
Napisano 23 Grudzień 201014 l Autor Poprawiam, poprawiam. Smoku, a jeśli są trójkąty a efekt dobry to też je usuwać? Na dziś tyle. Jeszcze nie skończyłem ale lecę na zajęcia z rysunku, a potem do babci na święta więc raczej na razie więcej nie będzie :) Zdrowych, wesołych świąt Bożego Narodzenia moi mili! :)
Napisano 23 Grudzień 201014 l No z trójkątami jest tak, że lepiej jak ich nie jak nie potrzeba, ale nałóż jakiś próbny lakier zrób render z jakimś oświetleniem w kilku ujęciach najlepiej ze zbliżeniami na te miejsca z trisami i jeżeli nic dziwnie nie wygląda, to myślę że mogą być. Również życzę Ci wesołych świąt :) Pozdro
Napisano 23 Grudzień 201014 l No widzę że bardzo niezły progres w nauce modelowania :D rzekłbym nawet że ogromny :D Błędy w siateczce się pojawiają ale trudno, nie od razu Kraków zbudowali. Natomiast co do podziałów blach to według mnie lepiej robić je już po MS'ie w tym modelu będziesz musiał już ręcznie się pomęczyć z ich dobrym ustawieniem ale w następnym spróbuj zrobić całą bryłę, zagęścić siatkę a potem ją ciąć na blachy i dodawać małe detale. Pozdrawiam i powodzenia ;D
Napisano 23 Grudzień 201014 l Autor Dzięki :) Pierwszy raz robię z bryły więc nie miałem pojęcia jak się do tego zabrać. Po świętach ruszam z modelingiem. Na razie piszę z babcinego netbooka, na którym niestety max nie pójdzie. pzd. Daniel PS. Kojarzycie kogoś takiego jak Piotr Pawlak?
Napisano 12 Luty 201213 l Siemasz , mysle ze przyda Ci sie moj watek z przed paru lat. Tez walczylem w Wipie z Veyronem - koniec koncow dostalem za niego fronta wiec przesledz sobie ten watek powinno Ci to pomoc. WIP: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=54405&page=6 Finish watek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57438&highlight= Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto