mnowak35 Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Witam Od jakiegoś czasu oswajam się z maxem a ostatnio poważnie nad nim przysiadłem. W trakcie modelowania obiektów przydało by mi się kilka przydatnych funkcji których nie mogę znaleźć. Mam kilka pytań i proszę o wskazówki: -czy można przedmiot wymodelowany w scenie (którego z jakichś powodów do niej nie wstawię) zapisać jako obiekt lub inaczej aby można wstawić do innego projektu. -Przyciąganie. O ile przyciąganie do siatki jest proste o tyle nie znalazłem opcji (mam nadzieję że taka jest) przyciągania do punktów przecięcia siatki i np. Boxa. Czy i jak można to zrobić? Lub przyciąganie obiektu do obiektu tak aby "przykleił" się żeby nie trzeba było "celować" -Skalowanie. Trochę denerwujące jest dla mnie skalowanie (obiekt rozszerza się na dwie strony) czy można ustawić skalowanie tak żeby postawić jakiś wymodelowany obiekt w jednym miejscu i rozciągnąć go tylko w jedną stronę? -Material Edytor. Jeżeli projektuje meble i wnętrza czy można zachować w edytorze materiałów materiały żeby nir trzeba ich było szukać z każdym nowym projektem -I jeszcze jedna piepszota. Stracił mi się znacznik skalowania i przesuwania. Jak go znaleźć? Proszę o wskazówki. Pozdrawiam
mnowak35 Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 O, właśnie znalazłem transform gizmo. Włącznie i wyłącznie X. A zmniejsznie i powiększnie gizma transformacji to odpowiednio pauza i znak równości.
Adrian.S Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Sam jestem początkujący i nie znam odpowiedzi na wszystko ;p - jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to chodzi Ci o import przedmiotu z jednej sceny do innej tez w maxie. Jeśli tak to kliczkasz w lewym górnym rogu na ikonkę maxa, tam najeżdzasz na import, klikasz merge i wybierasz scene z której chcesz zaimportować; - myślę, że chodzi Ci o Snap Toogle (magnes z literą 3) - klikasz prawym przyciskiem i tam wybierasz vertex, edge/segment, powinno pomóc; - tego właśnie nie za bardzo wiem, mi wzdłuż osi z rozszerza się tylko w jedną stronę, reszta osi w obie, dołączam się do pytania :); - tutaj też nie wiem, ale jeśli importujesz przedmiot to importują Ci się także materiały z nim. Mam nadzieję, że pomogłem.
Dynamico Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Jeżeli chcesz zapisać jakiś wybrany fragment sceny (model) zaznacz go następnie ikona maxa (lewy górny róg) -> save as -> save selected; zapisz tylko zaznaczony obiekt w pustej scenie. Kliknij PPM na ikonie przyciągania (snap) otworzy się okienko w którym do wyboru różnych możliwości przyciągania. Skalowanie działa w dwie strony względem osi "pivot". Przesuń "pivot" do rogu np. boxa i skalowanie będie działało tylko w kierunku od tego rogu. Możesz twożyć własne biblioteki materiałów i je zapisywać a potem gotowe wczytywać do dowolnej sceny.
mnowak35 Napisano 4 Styczeń 2011 Autor Napisano 4 Styczeń 2011 Witam Koledzy dziękuję za Wasze podpowiedzi. Większość znalazłem i zadziałało. Niemniej jednak mam jeszcze problemy ze skalowaniem. Mi jak koledze Adrianowi skaluje się w jedną stronę tylko "do góry" w perspektywie, czyli w osi Z, jednak po "położeniu go (piszę o boxie) na boku dalej skaluje się w jedną stronę od swojej podstawy ale już względem osi np. Y. Dynamico, doszukałem się czegoś takiego jak ustawienia Gizmo skali, obrotu i ruchu ale nie mogę przesunąć samego gizmo do rogu boxa, bo o to Ci chyba chodziło. Czy bibliotekę można stworzyć w material editor, czy mógłbyś w skrucie napisać w czym tego szukać. Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam
mnowak35 Napisano 4 Styczeń 2011 Autor Napisano 4 Styczeń 2011 A cha czy jest coś takiego w Maxie jak linijki. Coś jak w Corelu ściągało się z krawędzi widoku.
Adrian.S Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Co do skalowania w jedną stronę Dynamico miał na myśli chyba "Affect Pivot Only" w zakładce "Hierarchy". Zrób to tak jak napisał i będzie działało ;)
mnowak35 Napisano 4 Styczeń 2011 Autor Napisano 4 Styczeń 2011 Dzięki kolego. Faktycznie śmiga jak trza. Dziękuję.
Adrian.S Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Nie wiem jakiego masz maxa, bo ja w 2011 w starej wersji materiałów (mam to w "slate material editor") nie mam tego co jest w tym: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=58904 - tam jest pokazane otwieranie, a 2 niżej pod open jest save :)
mnowak35 Napisano 4 Styczeń 2011 Autor Napisano 4 Styczeń 2011 też mam 11. Alw mi chodzi o to żeby po uruchomieniu programu do nowego projektu nie trzeba było znowu ładować wszystkich materiałów z biblioteki. Może znasz jakieś linki do bibliotek materiałów pod mentala. Zrobiłem "wymodelowałem "pokój i myślałem że już kończę jeszcze tylko materiały i fajera i na forum doszukałem się ustawień świateł i rendera. Teraz wydaje mi się że nie jestem nawet w połowie. Pozdrawiam
tesuo Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Wiatm mam taki problem a mianowicie wcięło mi gdzieś jedną z opcji a raczej zamieniło i zamiast po zaznaczeniu polygonu i wciśnięciu shift +lpm i poruszeniu nie mam extruda a jakieś clone part of mesh. wiecie jak to zmienić może gdzieś w opcjach od dwóch dni tego szukam i nic Pomocy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się