Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Od jakiegoś czasu oswajam się z maxem a ostatnio poważnie nad nim przysiadłem. W trakcie modelowania obiektów przydało by mi się kilka przydatnych funkcji których nie mogę znaleźć. Mam kilka pytań i proszę o wskazówki:

-czy można przedmiot wymodelowany w scenie (którego z jakichś powodów do niej nie wstawię) zapisać jako obiekt lub inaczej aby można wstawić do innego projektu.

-Przyciąganie. O ile przyciąganie do siatki jest proste o tyle nie znalazłem opcji (mam nadzieję że taka jest) przyciągania do punktów przecięcia siatki i np. Boxa. Czy i jak można to zrobić? Lub przyciąganie obiektu do obiektu tak aby "przykleił" się żeby nie trzeba było "celować"

-Skalowanie. Trochę denerwujące jest dla mnie skalowanie (obiekt rozszerza się na dwie strony) czy można ustawić skalowanie tak żeby postawić jakiś wymodelowany obiekt w jednym miejscu i rozciągnąć go tylko w jedną stronę?

-Material Edytor. Jeżeli projektuje meble i wnętrza czy można zachować w edytorze materiałów materiały żeby nir trzeba ich było szukać z każdym nowym projektem

-I jeszcze jedna piepszota. Stracił mi się znacznik skalowania i przesuwania. Jak go znaleźć?

Proszę o wskazówki. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

O, właśnie znalazłem transform gizmo. Włącznie i wyłącznie X. A zmniejsznie i powiększnie gizma transformacji to odpowiednio pauza i znak równości.

Napisano

Sam jestem początkujący i nie znam odpowiedzi na wszystko ;p

 

- jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to chodzi Ci o import przedmiotu z jednej sceny do innej tez w maxie. Jeśli tak to kliczkasz w lewym górnym rogu na ikonkę maxa, tam najeżdzasz na import, klikasz merge i wybierasz scene z której chcesz zaimportować;

- myślę, że chodzi Ci o Snap Toogle (magnes z literą 3) - klikasz prawym przyciskiem i tam wybierasz vertex, edge/segment, powinno pomóc;

- tego właśnie nie za bardzo wiem, mi wzdłuż osi z rozszerza się tylko w jedną stronę, reszta osi w obie, dołączam się do pytania :);

- tutaj też nie wiem, ale jeśli importujesz przedmiot to importują Ci się także materiały z nim.

 

Mam nadzieję, że pomogłem.

Napisano

Jeżeli chcesz zapisać jakiś wybrany fragment sceny (model) zaznacz go następnie ikona maxa (lewy górny róg) -> save as -> save selected; zapisz tylko zaznaczony obiekt w pustej scenie.

 

Kliknij PPM na ikonie przyciągania (snap) otworzy się okienko w którym do wyboru różnych możliwości przyciągania.

 

Skalowanie działa w dwie strony względem osi "pivot". Przesuń "pivot" do rogu np. boxa i skalowanie będie działało tylko w kierunku od tego rogu.

 

Możesz twożyć własne biblioteki materiałów i je zapisywać a potem gotowe wczytywać do dowolnej sceny.

Napisano

Witam

Koledzy dziękuję za Wasze podpowiedzi. Większość znalazłem i zadziałało. Niemniej jednak mam jeszcze problemy ze skalowaniem. Mi jak koledze Adrianowi skaluje się w jedną stronę tylko "do góry" w perspektywie, czyli w osi Z, jednak po "położeniu go (piszę o boxie) na boku dalej skaluje się w jedną stronę od swojej podstawy ale już względem osi np. Y.

Dynamico, doszukałem się czegoś takiego jak ustawienia Gizmo skali, obrotu i ruchu ale nie mogę przesunąć samego gizmo do rogu boxa, bo o to Ci chyba chodziło.

Czy bibliotekę można stworzyć w material editor, czy mógłbyś w skrucie napisać w czym tego szukać.

Jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam

Napisano

Co do skalowania w jedną stronę Dynamico miał na myśli chyba "Affect Pivot Only" w zakładce "Hierarchy". Zrób to tak jak napisał i będzie działało ;)

Napisano

też mam 11. Alw mi chodzi o to żeby po uruchomieniu programu do nowego projektu nie trzeba było znowu ładować wszystkich materiałów z biblioteki. Może znasz jakieś linki do bibliotek materiałów pod mentala.

Zrobiłem "wymodelowałem "pokój i myślałem że już kończę jeszcze tylko materiały i fajera i na forum doszukałem się ustawień świateł i rendera. Teraz wydaje mi się że nie jestem nawet w połowie.

Pozdrawiam

Napisano

Wiatm

mam taki problem a mianowicie wcięło mi gdzieś jedną z opcji a raczej zamieniło i zamiast po zaznaczeniu polygonu i wciśnięciu shift +lpm i poruszeniu nie mam extruda a jakieś clone part of mesh. wiecie jak to zmienić może gdzieś w opcjach od dwóch dni tego szukam i nic

Pomocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności