Shrike Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Witam, Mam mały problem z wydenderowaniem modelu maski samochodu. Powstała z plane'a ( dokładniej z cylindra, któremu usunąłem wszystkie wierzchołki prócz pokrywy - zostało jednowarstwowe kółko). Po wymodelowaniu okazało się, że maska przenika z jednej strony i to z tej niewłaściwej, tzn. od dołu widać całą, a od góry jest przeźroczysta. Czy jest jakiś sposób, żeby się tego przenikania pozbyć? Będę wdzięczny za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasjogabonito Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 zaznacz i "flip" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shrike Posted January 4, 2011 Author Share Posted January 4, 2011 Ok dzięki znalazłem. A jest możliwe, żeby nie tyle co "flipnąć" co zlikwidować przenikanie, tak by i z jednej i z drugiej był obraz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Tak, dwa sposoby - albo nadajesz masce dwustronny materiał, albo (tutaj chyba bardziej pasuje) dajesz modyfikator "shell", i tam ustalasz sobie jak gruba ma być maska. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shrike Posted January 10, 2011 Author Share Posted January 10, 2011 Dzięki! O to właśnie mi chodziło. Mam też drugie pytanie ale zupełnie z innej beczki. Konkretniej z animacji. Chcę by np. sześcian w trakcie trwania animacji zmieniał kolory od powiedzmy żółtego do czerwonego. Da się zrobić coś takiego w prosty sposób? Proszę bardzo o w miarę dokładne tłumaczenie bo z animacją nie mam prawie nic wspólnego i chodzi mi właściwie tylko o otrzymanie takiego efektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Musisz animować materiał - wejdź w edytor materiałów, przypisz jakiś materiał sześcianowi. Ustaw kolor materiału na żółty, wciśnij "Auto Key", przesuń suwak do klatki, w której chcesz żeby sześcian miał już kolor czerwony, wracasz do edytora materiałów - zmieniasz kolor na czerwony, wciskasz (a raczej - wyciskasz :P ) z powrotem "Auto Key" i gotowe. Tam kolorek będzie się tak dziwnie zmieniał, najpierw wolno, potem przyśpieszy, a potem znów zwolni, ale nie wiem, może akurat w Twojej sytuacji nie przeszkadza to, czy nie będzie widoczne. A jak coś to zabawa Curve Editorem. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shrike Posted January 17, 2011 Author Share Posted January 17, 2011 No tak, zapomniałem, że Max jest bardzo logiczny. Nie pomyślałem, że to jest takie proste :). Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now