Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam parę pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi, ani nie potrafię tego sam wykombinować ;)

1. Załóżmy ze mamy taki walec

64475056.jpg

 

wiem jak zrobić to

52913838.jpg

 

moje pytanie jak zrobić to samo z końcem walca

2. Mamy taka siatkę

95494156.jpg

 

czy da się w prosty sposób ustawić verteksy na linii prostej miedzy pierwszym a ostatnim, coś jak make plenar tylko ze miedzy pierwszym a ostatnim

3. Make plenar X Y Z ustawia vertexy jakoś tak na płaszczyźnie "wypadkowej":P czy da się określić przez który vertex ma ta płaszczyzna przechodzić?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Moje rady:

odnośnie pierwszego pytania: weź sobie utnij ten walec za pomocą slice plane s takiej płaszczyźnie jakiej chcesz, przejdź do edycji Borderów (3 na klawiaturze) - cap hole, wejdź w edycję poligonów (4) - inset i gotowe:)

 

odnosnie drugiego pytania: ja zawsze robie tak, że zaznaczam sobie vertex, na którego wysokości chcę mieć ta wypadkową, kopiuję sobie jego pozycję na osi z robię make planar i wklejam powstałym verteksom tą wysokość, którą wczesniej skopiowałem. Może jest jakiś prostszy sposób. Ja robię tak :)

Napisano

Odnośnie drugiego pytania, to zaznacz krawędzie tak jak na obrazku i za pomocą skalowania je spłaszcz do oporu tak, że ci wyjdą w linii prostej. To najbanalniejszy sposób :P

Napisano

@ciastuch

1 No to ja wiem ze tak można ale zastanawiałem się czy nie ma jakiejś opcji do zafajczenia żeby to zrobić na końcu walca, a walec to w sumie tylko przykład i może się trafić coś bardziej skompilowanego do przekręcenia ;)

2 No to jest dobre, dzięki

@Aethersis

Nie dziala. jak zaznaczę wszystkie to rusza mi pierwszy i ostatni a jak nie zaznaczę to robi mi poziom ale nie linie prosta miedzy pierwszym a ostatnim, no chyba ze coś złe robię :)

Napisano

Jak robisz to skalowanie to skaluj tylko w tej osi, w której chcesz to spłaszczyć. Spróbowałem zrobić ten sam model co ty i mi super działa. Po prostu przy skalowaniu chwyć tylko jeden manipulator.

Napisano

To także nic prostszego :) Analogicznie zeskaluj zaznaczone verteksy tym razem w pionie w taki sposób, żeby były w jednej płaszczyźnie a potem je obróć tak, żeby znalazły się na tej prostej którą przedstawiłeś na rysunku. Jeśli to ci nie pasuje, to możesz spróbować za pomocą opcji attach dodać tą linię do tego modelu i manualnie przeciągnąć verteksy tak, aby się z nią pokryły a następnie ją usunąć. Wiem że to niedokładne, ale nic lepszego mi nie przychodzi do głowy..

Napisano

A no i właśnie :) co do obracania to patrz pyt. 1 ;)

Ręcznie tez można przesuwać ze snapem czy jakoś tak ale załóżmy ze mamy linie i na niej 100 vertexow, to przecie się pochlastać można jakby przyszło to ręcznie robić :D

Napisano

No a ten trick ze skalowaniem i obrotem nie daje rady? Przecież możesz zaznaczyć sobie dowolną ilość verteksów i zeskalować tak żeby były na jednej płaszczyźnie a potem obrócić.

Napisano

jeśli chodzi o drugie pytanie, można skorzystać ze skryptu, który znajduję się tu: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/straighten-edge

Natomiast nie używając skryptu, można to zrobić na parę sposobów "chałupniczo" np:

Utworzyć zwykłą linię "line" zahaczając jej początek i koniec na werteksach początku i końca skosu, potem podzielić tą linie na 4 części narzędziem "divide" i wtedy dociągnąć vertexy bryły do vertexów linii.

  • Confused 1
Napisano

@troglodyta

jeśli chodzi o drugie pytanie, można skorzystać ze skryptu

oooo miodzio :D dzięki wielkie

 

@Aethersis

No właśnie cały pic polega na tym ze obrót jest zawsze po okręgu, wiec vertexy nie przesuwają się tylko w gore i w dól, tylko jada sobie tez w prawo i lewo, przez co te poprzeczne linie nie są już proste :D




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności