Gość sergiej Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 (edytowane) Witam serdecznie, potrzebuje fachowej rady, chce stworzyć obiekt architektoniczny, nie jakiś mały domek ale spory budynek, jeśli ktoś mógłby dać mi kilka sensownych wskazówek od czego zacząć z jakich obiektów go najlepiej zbudować, czego unikać . Serdecznie dziękuje za porady w stylu tu jest tutek z domkiem; domek sobie umie zrobić. Jest to przymiarka do pracy inż. Serdecznie pozdrawiam , dzięki Stare budownictwo,wyremontowany,trochę zwydziwiany, na planie kilku połączonych prostokątów , gzymsy, wcięcia w wykończeniach , nie wiem jak się to profesjonalnie nazywa. Plany budynku mam w formie papierowej. Później chciałbym w nim zwizualizować jakąś sale wykładową bo to budynek uczelni. Jeśli robię to za pomocą splejnów a później ekstruduję, no i mam wielką bryłę to jak ja edytować żebym mógł manipulować wierzchołkami i krawędziami każdego boku z osobna, bo nijak mi nei wychodzi , czy może jednak to nieprawidłowe postępowanie?? Edytowane 10 Styczeń 2011 przez sergiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 Nie ma jednoznacznej reguły co do modelowania budynków, to czego musisz unikać to komplikowania sobie modelowania, ale nauczysz się tego po kilku własnych błędach. Obiektów możesz używać jakich chcesz byle byłe warte ilości poligonów i ewentualnie łatwe w późniejszych modyfikacjach. możesz zrobić wszystko jednym obiektem, lub tysiącem, zapewnij sobie tylko komfort pracy nad tysiącem obiektów poprawnym nazewnictwem i układem warstw, hierarchii itp. Można pisać o tym w nieskończoność. Jesli po raz pierwszy bierzesz się za budynek jakiś ogromnych gabarytów zacznij od szkicowego, prostego modelu techniką która jako pierwsza przychodzi Ci do głowy, a potem spójrz na ten model i zastanów się czy czegoś nie mógłbyś zrobić lepiej i szybciej. Następnie zacznij robić finalny model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość sergiej Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 Dzieki, tak zrobie. Jeszcze male pytanie czy wybor jednostek ma znaczenie ? metry, centymetry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolitic Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) dobrze radzi stormwind. Ja jednak zawsze modeluję budynki metodą - splajn -> extrude, potem skaładam takie obiekty razem przez snap along axis, aby idealnie je zespolić. Do tego rodzaju architektury było to wystarczające, ale nie wiem co Ty masz do wymodelowania. Ta metoda jest o tyle jeszcze dobra, że często dostaje się od zleceniodawcy plik dwg, który mozna skonwertować do splajnów w 3ds max, więc pozostaje tylko szybko je obrysować czy nawet bezpośrednio wykorzystać do modelu. EDIT: W wizkach się przyjęło że wszystko powinno być w mm. Pozdrawiam! Edytowane 11 Styczeń 2011 przez bolitic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 10 Styczeń 2011 Share Napisano 10 Styczeń 2011 Ja robię tylko obrysowy spline extrude i shell ,najszybsza dla mnie metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekd Napisano 11 Styczeń 2011 Share Napisano 11 Styczeń 2011 skoro i tak zaczynasz modelowanie to może lepiej by Ci było zrobić to w Revicie a te gzymsy ewentualnie potem w maxie dodać looknij na kilka filmikow z revita na yt jak sie tam robi takie rzeczy bo moze na prawde ułatwić ci to wiele rzeczy od samego początku pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się