Skocz do zawartości

Wizualizacja budynku


Gość sergiej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sergiej

Witam serdecznie, potrzebuje fachowej rady, chce stworzyć obiekt architektoniczny, nie jakiś mały domek ale spory budynek, jeśli ktoś mógłby dać mi kilka sensownych wskazówek od czego zacząć z jakich obiektów go najlepiej zbudować, czego unikać . Serdecznie dziękuje za porady w stylu tu jest tutek z domkiem; domek sobie umie zrobić. Jest to przymiarka do pracy inż. Serdecznie pozdrawiam , dzięki

Stare budownictwo,wyremontowany,trochę zwydziwiany, na planie kilku połączonych prostokątów , gzymsy, wcięcia w wykończeniach , nie wiem jak się to profesjonalnie nazywa. Plany budynku mam w formie papierowej. Później chciałbym w nim zwizualizować jakąś sale wykładową bo to budynek uczelni.

 

 

Jeśli robię to za pomocą splejnów a później ekstruduję, no i mam wielką bryłę to jak ja edytować żebym mógł manipulować wierzchołkami i krawędziami każdego boku z osobna, bo nijak mi nei wychodzi , czy może jednak to nieprawidłowe postępowanie??

Edytowane przez sergiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie ma jednoznacznej reguły co do modelowania budynków, to czego musisz unikać to komplikowania sobie modelowania, ale nauczysz się tego po kilku własnych błędach. Obiektów możesz używać jakich chcesz byle byłe warte ilości poligonów i ewentualnie łatwe w późniejszych modyfikacjach. możesz zrobić wszystko jednym obiektem, lub tysiącem, zapewnij sobie tylko komfort pracy nad tysiącem obiektów poprawnym nazewnictwem i układem warstw, hierarchii itp. Można pisać o tym w nieskończoność.

 

Jesli po raz pierwszy bierzesz się za budynek jakiś ogromnych gabarytów zacznij od szkicowego, prostego modelu techniką która jako pierwsza przychodzi Ci do głowy, a potem spójrz na ten model i zastanów się czy czegoś nie mógłbyś zrobić lepiej i szybciej. Następnie zacznij robić finalny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze radzi stormwind.

 

Ja jednak zawsze modeluję budynki metodą - splajn -> extrude, potem skaładam takie obiekty razem przez snap along axis, aby idealnie je zespolić. Do tego rodzaju architektury było to wystarczające, ale nie wiem co Ty masz do wymodelowania.

 

Ta metoda jest o tyle jeszcze dobra, że często dostaje się od zleceniodawcy plik dwg, który mozna skonwertować do splajnów w 3ds max, więc pozostaje tylko szybko je obrysować czy nawet bezpośrednio wykorzystać do modelu.

 

EDIT:

 

W wizkach się przyjęło że wszystko powinno być w mm.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez bolitic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro i tak zaczynasz modelowanie to może lepiej by Ci było zrobić to w Revicie

a te gzymsy ewentualnie potem w maxie dodać

looknij na kilka filmikow z revita na yt jak sie tam robi takie rzeczy bo moze na prawde ułatwić ci to wiele rzeczy od samego początku

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności