Infera Kato Napisano 4 Czerwiec 2004 Napisano 4 Czerwiec 2004 Witam All! Mam taki maly problem? Powiedzcie jak opanowac siatke, staram sie modelowac jednak przy powiedzmy np: wygladaniu widac bledy, jakos dziwnie ta siatka poukladana. Moze jakies tutki w zwiazku z opanowaniem siatki. Powiedzmy ze chce zrobic konar i niestety nie moge poniewaz mam balagan w siadce i nie wiem jak to opanowac. :(
Marcin Napisano 4 Czerwiec 2004 Napisano 4 Czerwiec 2004 kwestia praktyki,nieslyszalem nigdy o tutkach do tego...
Gotham Napisano 4 Czerwiec 2004 Napisano 4 Czerwiec 2004 Kwestia topologii siatek... Jak Ci zupełnie nie wychodzi to podglądaj najlepszych po prostu... Tutaj masz naprawdę niezłą rozprawę o topologii siatek organicznych (o takie pytasz jak rozumiem) miłej lektury: http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=38469
Infera Kato Napisano 4 Czerwiec 2004 Autor Napisano 4 Czerwiec 2004 Dzieki! Z anglika jestem slaby ale sie pomecze. Jak by jeszcze byly jakies materialy na ten temat ale po poskiemu to bylbym wdzieczny. Pozdro!
Infera Kato Napisano 5 Czerwiec 2004 Autor Napisano 5 Czerwiec 2004 Dobra czy to o cos takiego hodzi? Czy dobrze zrozumialem i tak ma wygladac siatka? Czy moze jeszcze cos pomijam.
Infera Kato Napisano 6 Czerwiec 2004 Autor Napisano 6 Czerwiec 2004 Witam ponownie! Pojawil sie kolejny i zapewne lamerki prblemi, mianowicie: Chce nalozyc texture i klops wychodzi. Chodzi o to ze w pewnych miejscach naklada sie idealnie a w innych sa rozmyte. Jakim sposobem to poprawic?
VGT Napisano 6 Czerwiec 2004 Napisano 6 Czerwiec 2004 Przy obiektach o bardziej rozbudowanych kształtach masz dwa wyjścia: albo używać map proceduralnych albo nauczyć się unwrapa - videotut nagrany przez DruG\'a bardzo dobrze to wyjaśnia: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8446
Infera Kato Napisano 6 Czerwiec 2004 Autor Napisano 6 Czerwiec 2004 Cool no to teraz wiem! Jedna zecz ktora mnie zmartwila to mianowicie ilosc elementow ktore teraz musze poukladac. jednak najwazniejsze ze wiem o co biega - cool moge posunac sie dalej. Dzieki chlopaki. A zwlaszcza za tego tutka. mozna gdzies znalesc wiecej takich videotutek? p.s. No i musze zaopatryc sie w lepsze texturki. Wracajac do tej metody map proceduralnych - to mianowicie na czym mialo by to polegac?
big_white_ninja Napisano 6 Czerwiec 2004 Napisano 6 Czerwiec 2004 Już początek coraz lepiej. Roboty będziesz miał a roboty, więc życzyę Ci powodzenia. Zamieść zdjęcie jak wyteksturujesz cały korzeń i daj jakieś fajne tło. Co do teksturowania to Ci nie pomogę, bo sam nie jestem w tym dobry.
VGT Napisano 6 Czerwiec 2004 Napisano 6 Czerwiec 2004 W zasadzie mogłem nie wspominać o tych mapach proceduralnych, gdyż zazwyczaj tylko one nie wystarczą, żeby sensowanie oteksturować obiekt.. Są to mapy 3D generowane przez matematyczny algorytm. Dzięki tym cechom nie jest konieczne tworzenie dla nich koordynatów uv, gdyż nawet na bardzo skomplikowanych obiektach nie będą tworzyć niechcianych zniekształceń. Zaczynam coraz bardziej bredzić, więc kończę wykład ;) Co do unwrapa. Jeśli chcesz jeszcze trochę materiałów na ten temat - ja nauczyłem się głównie z tych dwóch tutków: http://3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/bases1.asp http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/UVW_mapping_an_object/UVW_mapping_an_object1.asp choć bardziej chyba polecam ten drugi - pierwszy jest trochę \"zakręcony\", czy też może podchodzi do problemu z innej strony.... tak czy inaczej ja preferuję metody z drugiego :) choć może u Ciebie będzie inaczej
blood_brother Napisano 6 Czerwiec 2004 Napisano 6 Czerwiec 2004 A czemu nikt nie podal jeszcze linka do VT Gotham\'a, gdzie jest swietnie rozwiazany problem mapowania za pomoca Reactora???? Co prawda tyczy sie to tylko maxa 6, ale podac zawsze mozna. http://max3d.pl/downclick.php?id=vidtut7 Pozdro
Infera Kato Napisano 7 Czerwiec 2004 Autor Napisano 7 Czerwiec 2004 Dzieki panowie! To bardzo mi pomogło. Dzieki za wszystkie tutki. W njblizszym czasie postarm sie zammiesci koncowa prace, byscie ocenili czy wszystko dobze zrozumiaklem i czy cos ze mnie w tym kieronku bedzie. Co do Twojego - blood_brother - videotutki, to niestety moj playr nie odtwaza i niewiem czemu. No ale coz miejmy nadzieje ze obecne tutki wystarcza. VGT - dzieki za tutki do map proceduralnych (szkoda ze w angielskim), jak by ktos mial cos takiego po pl to poprosze. Ciesze sie ze trafilem na to forum, jestescie wpozio kolesie. Dzieki wam za wszystko. Pozdrawiam wszystkich.
blood_brother Napisano 7 Czerwiec 2004 Napisano 7 Czerwiec 2004 Infera Kato: Sciagnij sobie ten player co jest tam podany (camplay, chyba). Nie wiem dlaczego ale tylko on je odtwarza. Pozdro
kx Napisano 7 Czerwiec 2004 Napisano 7 Czerwiec 2004 tylko on? a to dopiero mi nowina, bo jakims dziwnym trafem moj zaklety super extra Windows Media Player to odtwarza...
blood_brother Napisano 8 Czerwiec 2004 Napisano 8 Czerwiec 2004 kx: owszem sa kodeki do tego ale nie potrafie powiedziec jak sie nazywaja. A ten program ma wbudowany ten kodek i to ulatwia sprawe. Pozdro
Infera Kato Napisano 8 Czerwiec 2004 Autor Napisano 8 Czerwiec 2004 blood_brother: mam codeka nazywa sie TSCC Codec, mozna go sciagnac z: TechSmith Dzieki niemu mozna ogladac te tutki w dowolnym odtwarzaczu.
Infera Kato Napisano 11 Czerwiec 2004 Autor Napisano 11 Czerwiec 2004 Witam ponownie! Mysle iz zakonczylem tutke zwiazana z drzewem. A o to efekt. Mysle iz nz pierwsza zabawe poszlo mi calkiem niezle. Uwagi mile widziane. Co do lisci i podloza to pomincie iz jesto tylko koncowe wypelnienie i pozostawia wiele do zyczenia.
big_white_ninja Napisano 12 Czerwiec 2004 Napisano 12 Czerwiec 2004 Gratuluję ukończenia pracy :-) Pierwsze co się rzuca w oczy to pionowa linia oddzielająca jakby dwie tekstury. Może jeszcze trochę smutno wygląda ten mały korzeń, ale to już zależy od gustu. Gałęzi nie widać więc nie skomentuję Pracuj dalej bo świetnie Ci idzie
Infera Kato Napisano 12 Czerwiec 2004 Autor Napisano 12 Czerwiec 2004 to niejest linia laczaca tylko taka jest textura, bo to textura ozecha czy czegos takiego i jest skopana, nie mialem lrprzej poprostu.
Rekomendowane odpowiedzi