Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam All!

 

Mam taki maly problem?

Powiedzcie jak opanowac siatke, staram sie modelowac jednak przy powiedzmy np:

wygladaniu widac bledy, jakos dziwnie ta siatka poukladana.

Moze jakies tutki w zwiazku z opanowaniem siatki. Powiedzmy ze chce zrobic konar i niestety nie moge poniewaz mam balagan w siadce i nie wiem jak to opanowac. :(

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam ponownie!

 

Pojawil sie kolejny i zapewne lamerki prblemi, mianowicie:

 

Chce nalozyc texture i klops wychodzi.

Chodzi o to ze w pewnych miejscach naklada sie idealnie a w innych sa rozmyte.

 

Jakim sposobem to poprawic?

Napisano

Cool no to teraz wiem!

 

Jedna zecz ktora mnie zmartwila to mianowicie ilosc elementow ktore teraz musze poukladac.

jednak najwazniejsze ze wiem o co biega - cool moge posunac sie dalej.

Dzieki chlopaki. A zwlaszcza za tego tutka.

 

mozna gdzies znalesc wiecej takich videotutek?

 

p.s. No i musze zaopatryc sie w lepsze texturki.

 

Wracajac do tej metody map proceduralnych - to mianowicie na czym mialo by to polegac?

Napisano

Już początek coraz lepiej. Roboty będziesz miał a roboty, więc życzyę Ci powodzenia.

Zamieść zdjęcie jak wyteksturujesz cały korzeń i daj jakieś fajne tło.

Co do teksturowania to Ci nie pomogę, bo sam nie jestem w tym dobry.

Napisano

W zasadzie mogłem nie wspominać o tych mapach proceduralnych, gdyż zazwyczaj tylko one nie wystarczą, żeby sensowanie oteksturować obiekt..

 

Są to mapy 3D generowane przez matematyczny algorytm. Dzięki tym cechom nie jest konieczne tworzenie dla nich koordynatów uv, gdyż nawet na bardzo skomplikowanych obiektach nie będą tworzyć niechcianych zniekształceń. Zaczynam coraz bardziej bredzić, więc kończę wykład ;)

 

Co do unwrapa. Jeśli chcesz jeszcze trochę materiałów na ten temat - ja nauczyłem się głównie z tych dwóch tutków:

http://3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/bases1.asp

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/UVW_mapping_an_object/UVW_mapping_an_object1.asp

 

choć bardziej chyba polecam ten drugi - pierwszy jest trochę \"zakręcony\", czy też może podchodzi do problemu z innej strony.... tak czy inaczej ja preferuję metody z drugiego :) choć może u Ciebie będzie inaczej

 

Napisano

Dzieki panowie!

To bardzo mi pomogło. Dzieki za wszystkie tutki.

W njblizszym czasie postarm sie zammiesci koncowa prace, byscie ocenili czy wszystko dobze zrozumiaklem i czy cos ze mnie w tym kieronku bedzie.

 

Co do Twojego - blood_brother - videotutki, to niestety moj playr nie odtwaza i niewiem czemu. No ale coz miejmy nadzieje ze obecne tutki wystarcza.

 

VGT - dzieki za tutki do map proceduralnych (szkoda ze w angielskim), jak by ktos mial cos takiego po pl to poprosze.

 

Ciesze sie ze trafilem na to forum, jestescie wpozio kolesie. Dzieki wam za wszystko.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Napisano

tylko on?

a to dopiero mi nowina, bo jakims dziwnym trafem moj zaklety super extra Windows Media Player to odtwarza...

Napisano

Witam ponownie!

 

Mysle iz zakonczylem tutke zwiazana z drzewem.

A o to efekt. Mysle iz nz pierwsza zabawe poszlo mi calkiem niezle.

 

Uwagi mile widziane.

Co do lisci i podloza to pomincie iz jesto tylko koncowe wypelnienie i pozostawia wiele do zyczenia.

Napisano

Gratuluję ukończenia pracy :-)

Pierwsze co się rzuca w oczy to pionowa linia oddzielająca jakby dwie tekstury. Może jeszcze trochę smutno wygląda ten mały korzeń, ale to już zależy od gustu. Gałęzi nie widać więc nie skomentuję

Pracuj dalej bo świetnie Ci idzie




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności