Skocz do zawartości

Modelowanie POLY


Infera Kato

Rekomendowane odpowiedzi

Witam All!

 

Mam taki maly problem?

Powiedzcie jak opanowac siatke, staram sie modelowac jednak przy powiedzmy np:

wygladaniu widac bledy, jakos dziwnie ta siatka poukladana.

Moze jakies tutki w zwiazku z opanowaniem siatki. Powiedzmy ze chce zrobic konar i niestety nie moge poniewaz mam balagan w siadce i nie wiem jak to opanowac. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Cool no to teraz wiem!

 

Jedna zecz ktora mnie zmartwila to mianowicie ilosc elementow ktore teraz musze poukladac.

jednak najwazniejsze ze wiem o co biega - cool moge posunac sie dalej.

Dzieki chlopaki. A zwlaszcza za tego tutka.

 

mozna gdzies znalesc wiecej takich videotutek?

 

p.s. No i musze zaopatryc sie w lepsze texturki.

 

Wracajac do tej metody map proceduralnych - to mianowicie na czym mialo by to polegac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie mogłem nie wspominać o tych mapach proceduralnych, gdyż zazwyczaj tylko one nie wystarczą, żeby sensowanie oteksturować obiekt..

 

Są to mapy 3D generowane przez matematyczny algorytm. Dzięki tym cechom nie jest konieczne tworzenie dla nich koordynatów uv, gdyż nawet na bardzo skomplikowanych obiektach nie będą tworzyć niechcianych zniekształceń. Zaczynam coraz bardziej bredzić, więc kończę wykład ;)

 

Co do unwrapa. Jeśli chcesz jeszcze trochę materiałów na ten temat - ja nauczyłem się głównie z tych dwóch tutków:

http://3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/bases1.asp

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/UVW_mapping_an_object/UVW_mapping_an_object1.asp

 

choć bardziej chyba polecam ten drugi - pierwszy jest trochę \"zakręcony\", czy też może podchodzi do problemu z innej strony.... tak czy inaczej ja preferuję metody z drugiego :) choć może u Ciebie będzie inaczej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie!

To bardzo mi pomogło. Dzieki za wszystkie tutki.

W njblizszym czasie postarm sie zammiesci koncowa prace, byscie ocenili czy wszystko dobze zrozumiaklem i czy cos ze mnie w tym kieronku bedzie.

 

Co do Twojego - blood_brother - videotutki, to niestety moj playr nie odtwaza i niewiem czemu. No ale coz miejmy nadzieje ze obecne tutki wystarcza.

 

VGT - dzieki za tutki do map proceduralnych (szkoda ze w angielskim), jak by ktos mial cos takiego po pl to poprosze.

 

Ciesze sie ze trafilem na to forum, jestescie wpozio kolesie. Dzieki wam za wszystko.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności