BartezzZ Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Witam. Mam problem z nałożeniem textury tapicerki a mianowicie skóry. Używam UVW mapping i używając poligonów zaznaczam opcje face ponieważ wtedy ta textura rozkłada się po nich i wygląda to przyzwoicie inne opcje nie pozwalają na to. Jestem początkujący i może się mylę co do tego. A problem polega na tym, że po renderowaniu widać tak jakby siatkę na tym obiekcie a na innych nie tylko że na nich stosowałem inne textury. Jak sie pozbyć tej siatki? Załączam zdjęcia zobrazują mój problem. Będę wdzięczny za podpowiedz. Pozdrawiam
blinq Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 No tutaj to musisz chyba zmapować ręcznie. Poczytaj w helpie o modyfikatorze unwrap UVW, albo jakies tutki z tegoż obejrzyj. Powodzenia
BartezzZ Napisano 13 Styczeń 2011 Autor Napisano 13 Styczeń 2011 No tutaj to musisz chyba zmapować ręcznie. Poczytaj w helpie o modyfikatorze unwrap UVW, albo jakies tutki z tegoż obejrzyj. Powodzenia Możesz mi coś podpowiedzieć na ten temat albo podać jakieś namiary od tutka do tego?
BartezzZ Napisano 17 Styczeń 2011 Autor Napisano 17 Styczeń 2011 Próbuję zmapować ręcznie według waszych podpowiedzi ale coś robię żle ponieważ nadal widać te linie :/ Może podpowiecie mi coś więcej. Pozdrawiam
blinq Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Po rozłożeniu mapki w edytorze UVW musisz ją zapisać do pliku i na tym namalować sobie teksturkę na przykład w Photoshopie
BartezzZ Napisano 17 Styczeń 2011 Autor Napisano 17 Styczeń 2011 Po rozłożeniu mapki w edytorze UVW musisz ją zapisać do pliku i na tym namalować sobie teksturkę na przykład w Photoshopie Zapisuję to jako format uvw nie mam możliwości wybrać innego z tego co widzę. Namalować teksturkę tzn. ja podstawiam jako teksturę bitmape więc za bardzo nie wiem jak na mapce ja namalować? Sory, za moja nie wiedzę ale całyczas próbuję się czegoś nauczyć.
BartezzZ Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Napisano 18 Styczeń 2011 W edytorze UVW: Tool --> Render UVW Template OK dzięki udało mi sie wyrenderować mam nadzieję, że o to chodziło Przystapiłem do malowania tekstury. Zrobiłem to tak, że sam obraz skóry miałem mniejszy niż jpg z renderu uvw ale pokopiowałem dopasowałem kolejno, wkleiłem kształty obiektu do renderowania z jpg renderu uvw i wyszedł mi taki jpg Moje pytanie czy dobrze to zrobiłem i co dalej jak nałożyć tą teksturę? Pozdrawiam
Anubis Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 Witam, jpg wyszedł fajny (tylko ta siatka wygląda tak jakby kilka elementów było na sobie poukładanych, ale może tak ma być), tylko zapisz go bez tej siatki (max Ci ja na modelu wyświetli i będzie skucha). Najlepiej w PS rób teksturę na oddzielnej warstwie i przed zapisem ukryj tę z siatka. Pozdrawiam.
BartezzZ Napisano 28 Luty 2011 Autor Napisano 28 Luty 2011 Ok mam zrobiony jpg jak go teraz nałożyć jako teksturę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się