Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam problem z nałożeniem textury tapicerki a mianowicie skóry. Używam UVW mapping i używając poligonów zaznaczam opcje face ponieważ wtedy ta textura rozkłada się po nich i wygląda to przyzwoicie inne opcje nie pozwalają na to. Jestem początkujący i może się mylę co do tego. A problem polega na tym, że po renderowaniu widać tak jakby siatkę na tym obiekcie a na innych nie tylko że na nich stosowałem inne textury. Jak sie pozbyć tej siatki? Załączam zdjęcia zobrazują mój problem.

 

skrak.th.jpg

 

skra1.th.jpg

 

Będę wdzięczny za podpowiedz.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
No tutaj to musisz chyba zmapować ręcznie. Poczytaj w helpie o modyfikatorze unwrap UVW, albo jakies tutki z tegoż obejrzyj.

Powodzenia

 

Możesz mi coś podpowiedzieć na ten temat albo podać jakieś namiary od tutka do tego?

Napisano

Próbuję zmapować ręcznie według waszych podpowiedzi ale coś robię żle ponieważ nadal widać te linie :/

reczne.th.jpg

 

Może podpowiecie mi coś więcej.

Pozdrawiam

Napisano
Po rozłożeniu mapki w edytorze UVW musisz ją zapisać do pliku i na tym namalować sobie teksturkę na przykład w Photoshopie

Zapisuję to jako format uvw nie mam możliwości wybrać innego z tego co widzę. Namalować teksturkę tzn. ja podstawiam jako teksturę bitmape więc za bardzo nie wiem jak na mapce ja namalować? Sory, za moja nie wiedzę ale całyczas próbuję się czegoś nauczyć.

Napisano
W edytorze UVW: Tool --> Render UVW Template

OK dzięki udało mi sie wyrenderować mam nadzieję, że o to chodziło

renderar.th.jpg

 

mojam.th.jpg

 

Przystapiłem do malowania tekstury.

Zrobiłem to tak, że sam obraz skóry miałem mniejszy niż jpg z renderu uvw ale pokopiowałem dopasowałem kolejno, wkleiłem kształty obiektu do renderowania z jpg renderu uvw i wyszedł mi taki jpg

uvwskora.th.jpg

 

Moje pytanie czy dobrze to zrobiłem i co dalej jak nałożyć tą teksturę?

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam,

 

jpg wyszedł fajny (tylko ta siatka wygląda tak jakby kilka elementów było na sobie poukładanych, ale może tak ma być), tylko zapisz go bez tej siatki (max Ci ja na modelu wyświetli i będzie skucha). Najlepiej w PS rób teksturę na oddzielnej warstwie i przed zapisem ukryj tę z siatka.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności