Skocz do zawartości

Animacja z do bez przemieszczenia


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam animacje biegu lecz postac przemiestrza się do przodu na osi Y i chciałbym żeby animacja została identyczna ale żeby nie było ruchu tylko w miejscu. Jest to możliwe?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprecyzuj pytanie! Nie wiem, czym to wszystko robisz - mogę się domyślać, że używasz Bipeda, i bawisz się footstepami. Spróbuj może wyłowić dwa kroki (noga lewa, prawa) i to zapętlić, puścić odwrotnie - kombinować, żeby biegł w miejscu.

 

A jeżeli nie używasz Bipeda, tylko wszystko sam animowałeś, to chyba żaden problem zostawić animację biegu, ale skasować samo przemieszczanie się obiektu z punktu A do B?

 

Jeśli źle zrozumiałem Twoje pytanie, sprecyzuj! :)

Napisano

Ja zrozumiałem podobnie jak ty Miłosz ... czyli jest postać, która biegnie do przodu, a ma biec w miejscu.

Troszkę zależy to od rigu na jakim pracujesz. Napisz coś o tej animacji. Czy jest to wypalony point cache z jakichś bibliotek dla architektów, czy może jakiś model z modyfikatorem Skin, podpięty pod szkielet typu Biped czy Cat.

Generalna technika to będzie przyporządkowanie całej animacji (niezależnie czy cache czy skin) do jakiegoś helperka (dummy/point itp.) i następnie przeanimowanie tego helperka na "wstecznym biegu", niejako niwelując przemieszczanie się postaci do przodu. Trochę taki efekt, jakbyś komuś przywiązał linkę do pleców i ciągnął do tyłu.

Ale faktycznie - doprecyzuj aspekty techniczne i wtedy już konkretnie ustalimy jak to najlepiej rozwiązać.

Napisano

To jest model ze skinem czyli model + szkielet i animacje ma tak naprawde szkielet który przemieszcza się z punktu A do B a potrzebuję to zmienić w ten sposób żeby został w punkcie A ale animacja została

Napisano

No to trzeba poszukać roota tego szkieletu (najłatwiej będzie zaznaczyć jakąś kość i w okolicy miednicy i wciskać Page Up tak długo aż dalej się nie da... albo otworzyć okno powiązań 'Schematic View' i tam odnaleźć). I później tego roota przylinkować do jakiegoś pustego helperka bez animacji. I dalej tak jak pisałem wcześniej. Animować tego helperka na "wstecznym biegu" - pociągnie on za sobą całą animację do tyłu.

Napisano (edytowane)

Niema jakiegoś łatwiejszego sposobu?

 

ok zrobiłem to ręcznie przeciągajac na klatkach do 0 0

 

Dzięki za chęci :)

Edytowane przez totalover

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności