Napisano 11 Styczeń 201114 l Witam, mam animacje biegu lecz postac przemiestrza się do przodu na osi Y i chciałbym żeby animacja została identyczna ale żeby nie było ruchu tylko w miejscu. Jest to możliwe?
Napisano 11 Styczeń 201114 l Sprecyzuj pytanie! Nie wiem, czym to wszystko robisz - mogę się domyślać, że używasz Bipeda, i bawisz się footstepami. Spróbuj może wyłowić dwa kroki (noga lewa, prawa) i to zapętlić, puścić odwrotnie - kombinować, żeby biegł w miejscu. A jeżeli nie używasz Bipeda, tylko wszystko sam animowałeś, to chyba żaden problem zostawić animację biegu, ale skasować samo przemieszczanie się obiektu z punktu A do B? Jeśli źle zrozumiałem Twoje pytanie, sprecyzuj! :)
Napisano 12 Styczeń 201114 l Ja zrozumiałem podobnie jak ty Miłosz ... czyli jest postać, która biegnie do przodu, a ma biec w miejscu. Troszkę zależy to od rigu na jakim pracujesz. Napisz coś o tej animacji. Czy jest to wypalony point cache z jakichś bibliotek dla architektów, czy może jakiś model z modyfikatorem Skin, podpięty pod szkielet typu Biped czy Cat. Generalna technika to będzie przyporządkowanie całej animacji (niezależnie czy cache czy skin) do jakiegoś helperka (dummy/point itp.) i następnie przeanimowanie tego helperka na "wstecznym biegu", niejako niwelując przemieszczanie się postaci do przodu. Trochę taki efekt, jakbyś komuś przywiązał linkę do pleców i ciągnął do tyłu. Ale faktycznie - doprecyzuj aspekty techniczne i wtedy już konkretnie ustalimy jak to najlepiej rozwiązać.
Napisano 12 Styczeń 201114 l Autor To jest model ze skinem czyli model + szkielet i animacje ma tak naprawde szkielet który przemieszcza się z punktu A do B a potrzebuję to zmienić w ten sposób żeby został w punkcie A ale animacja została
Napisano 12 Styczeń 201114 l No to trzeba poszukać roota tego szkieletu (najłatwiej będzie zaznaczyć jakąś kość i w okolicy miednicy i wciskać Page Up tak długo aż dalej się nie da... albo otworzyć okno powiązań 'Schematic View' i tam odnaleźć). I później tego roota przylinkować do jakiegoś pustego helperka bez animacji. I dalej tak jak pisałem wcześniej. Animować tego helperka na "wstecznym biegu" - pociągnie on za sobą całą animację do tyłu.
Napisano 12 Styczeń 201114 l Autor Nie wiem czy bede w stanie to zrobić ale zaraz spróbóje. Nie wiem czy nie będzie problemu bo ja mam kilka animacji w 1 wiec lipnie to widzę:(
Napisano 12 Styczeń 201114 l Autor Niema jakiegoś łatwiejszego sposobu? ok zrobiłem to ręcznie przeciągajac na klatkach do 0 0 Dzięki za chęci :) Edytowane 12 Styczeń 201114 l przez totalover
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto