Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam animacje biegu lecz postac przemiestrza się do przodu na osi Y i chciałbym żeby animacja została identyczna ale żeby nie było ruchu tylko w miejscu. Jest to możliwe?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 955
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprecyzuj pytanie! Nie wiem, czym to wszystko robisz - mogę się domyślać, że używasz Bipeda, i bawisz się footstepami. Spróbuj może wyłowić dwa kroki (noga lewa, prawa) i to zapętlić, puścić odwrotnie - kombinować, żeby biegł w miejscu.

 

A jeżeli nie używasz Bipeda, tylko wszystko sam animowałeś, to chyba żaden problem zostawić animację biegu, ale skasować samo przemieszczanie się obiektu z punktu A do B?

 

Jeśli źle zrozumiałem Twoje pytanie, sprecyzuj! :)

Napisano

Ja zrozumiałem podobnie jak ty Miłosz ... czyli jest postać, która biegnie do przodu, a ma biec w miejscu.

Troszkę zależy to od rigu na jakim pracujesz. Napisz coś o tej animacji. Czy jest to wypalony point cache z jakichś bibliotek dla architektów, czy może jakiś model z modyfikatorem Skin, podpięty pod szkielet typu Biped czy Cat.

Generalna technika to będzie przyporządkowanie całej animacji (niezależnie czy cache czy skin) do jakiegoś helperka (dummy/point itp.) i następnie przeanimowanie tego helperka na "wstecznym biegu", niejako niwelując przemieszczanie się postaci do przodu. Trochę taki efekt, jakbyś komuś przywiązał linkę do pleców i ciągnął do tyłu.

Ale faktycznie - doprecyzuj aspekty techniczne i wtedy już konkretnie ustalimy jak to najlepiej rozwiązać.

Napisano
  • Autor

To jest model ze skinem czyli model + szkielet i animacje ma tak naprawde szkielet który przemieszcza się z punktu A do B a potrzebuję to zmienić w ten sposób żeby został w punkcie A ale animacja została

Napisano

No to trzeba poszukać roota tego szkieletu (najłatwiej będzie zaznaczyć jakąś kość i w okolicy miednicy i wciskać Page Up tak długo aż dalej się nie da... albo otworzyć okno powiązań 'Schematic View' i tam odnaleźć). I później tego roota przylinkować do jakiegoś pustego helperka bez animacji. I dalej tak jak pisałem wcześniej. Animować tego helperka na "wstecznym biegu" - pociągnie on za sobą całą animację do tyłu.

Napisano
  • Autor

Nie wiem czy bede w stanie to zrobić ale zaraz spróbóje.

 

Nie wiem czy nie będzie problemu bo ja mam kilka animacji w 1 wiec lipnie to widzę:(

Napisano
  • Autor

Niema jakiegoś łatwiejszego sposobu?

 

ok zrobiłem to ręcznie przeciągajac na klatkach do 0 0

 

Dzięki za chęci :)

Edytowane przez totalover

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności