Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, jestem początkujący w Blenderze, ale już troszeczkę się orientuję o co chodzi.

Potrzebuję narzędzia, które umożliwi mi wykonanie płaszczyzny która mógłbym wykrzywić (najlepiej za pomocą wektorów) w widoku z góry i bocznym. Chodzi mi o gładki kształt, byłoby genialnie gdybym nie musiał ręcznie ustawiać położenia 100 punktów siatki - szukam raczej czegoś na zasadzie płaszczyzny zdefiniowanej za pomocą ścieżki.

Potrzebne mi to do wykonania rampy budynku kształtem przypominającej projekt ZH:

http://zahahadid.vm.bytemark.co.uk/wp-content/uploads/1999/03/943_HB_06.jpg

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 875
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeżeli coś w tym stylu - zainteresuj się Nurbsami

Add -> Surface -> ...

 

Nie jestem specem od Nurbsów, ale wydaje mi się, że można tak najszybciej i najlepiej zrobić.

 

Ale jest też druga opcja, czasem można przekombinować...

 

Tworzysz obiekt, który zagęszczasz w miejscach gdzie chcesz by były gładkie zaokrąglenia. Następnie, jako zupełnie inny obiekt, dodajesz Krzywą Beziera, ustawiasz, ją jako "tor" dla Twojego obiektu. Zaznaczasz potem obiekt, wchodzisz w modyfikatory i bierzesz "Curve". W polu Object podaj nazwę tej krzywej i już :)

 

Później możesz spróbować jeszcze tego typu:

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Modeling/Curves/Curve_Taper

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności