disaster Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Witam, jestem początkujący w Blenderze, ale już troszeczkę się orientuję o co chodzi. Potrzebuję narzędzia, które umożliwi mi wykonanie płaszczyzny która mógłbym wykrzywić (najlepiej za pomocą wektorów) w widoku z góry i bocznym. Chodzi mi o gładki kształt, byłoby genialnie gdybym nie musiał ręcznie ustawiać położenia 100 punktów siatki - szukam raczej czegoś na zasadzie płaszczyzny zdefiniowanej za pomocą ścieżki. Potrzebne mi to do wykonania rampy budynku kształtem przypominającej projekt ZH: http://zahahadid.vm.bytemark.co.uk/wp-content/uploads/1999/03/943_HB_06.jpg
Dobrotek Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Jeżeli coś w tym stylu - zainteresuj się Nurbsami Add -> Surface -> ... Nie jestem specem od Nurbsów, ale wydaje mi się, że można tak najszybciej i najlepiej zrobić. Ale jest też druga opcja, czasem można przekombinować... Tworzysz obiekt, który zagęszczasz w miejscach gdzie chcesz by były gładkie zaokrąglenia. Następnie, jako zupełnie inny obiekt, dodajesz Krzywą Beziera, ustawiasz, ją jako "tor" dla Twojego obiektu. Zaznaczasz potem obiekt, wchodzisz w modyfikatory i bierzesz "Curve". W polu Object podaj nazwę tej krzywej i już :) Później możesz spróbować jeszcze tego typu: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Modeling/Curves/Curve_Taper
mookie Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 http://sites.google.com/site/bartiuscrouch/scripts/looptools
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się