Napisano 11 Styczeń 201114 l Witam, jestem początkujący w Blenderze, ale już troszeczkę się orientuję o co chodzi. Potrzebuję narzędzia, które umożliwi mi wykonanie płaszczyzny która mógłbym wykrzywić (najlepiej za pomocą wektorów) w widoku z góry i bocznym. Chodzi mi o gładki kształt, byłoby genialnie gdybym nie musiał ręcznie ustawiać położenia 100 punktów siatki - szukam raczej czegoś na zasadzie płaszczyzny zdefiniowanej za pomocą ścieżki. Potrzebne mi to do wykonania rampy budynku kształtem przypominającej projekt ZH: http://zahahadid.vm.bytemark.co.uk/wp-content/uploads/1999/03/943_HB_06.jpg
Napisano 11 Styczeń 201114 l Jeżeli coś w tym stylu - zainteresuj się Nurbsami Add -> Surface -> ... Nie jestem specem od Nurbsów, ale wydaje mi się, że można tak najszybciej i najlepiej zrobić. Ale jest też druga opcja, czasem można przekombinować... Tworzysz obiekt, który zagęszczasz w miejscach gdzie chcesz by były gładkie zaokrąglenia. Następnie, jako zupełnie inny obiekt, dodajesz Krzywą Beziera, ustawiasz, ją jako "tor" dla Twojego obiektu. Zaznaczasz potem obiekt, wchodzisz w modyfikatory i bierzesz "Curve". W polu Object podaj nazwę tej krzywej i już :) Później możesz spróbować jeszcze tego typu: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Modeling/Curves/Curve_Taper
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto