citro_1 Napisano 6 Czerwiec 2004 Napisano 6 Czerwiec 2004 kolejny post z dręczącym mnie pytaniem, a mianowicie jak moge oteksturować krążek teksturą, która jest kwadratem, a jeśli, to jaki kolor ma mieć tło wokół okrągłego krążka na teksturze tak by max go nieprzypisywał no i gdzie to ustawić?
VGT Napisano 6 Czerwiec 2004 Napisano 6 Czerwiec 2004 Podstawowe obiekty max\'a mają własne koordynaty uv i ten kwadrat/tekstura zostanie na bryłę nałożony zgodnie z tymi koordynatami. Jeżeli masz wymodelowaną bryłę - najczęściej to się nie sprawdzi, z pewnością zostanie nałożona nie tak jakbyś oczekiwał. Wtedy potrzeba skorzystać z modyfikatorów: w prostrzych przypadkach może wystarczyć \'uvw map\' (poszukaj tego w helpie max\'a - całkiem dobrze wyjaśnione... jak wszystko w tym helpie ;) ) W pozostałych stosujesz unwrap uvw - tutaj znajdziesz videotutorial prezentujący sposób korzystania z tego narzędzia: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8446 Nie ma konieczności definiowania koloru, który ma niebyć nakładany, gdyż jak zobaczysz w tym tutku, to Ty decydujesz, którą cześć tekstury wykorzystasz, a którą nie. Z tym kolorem, który ma być przezroczysty to chyba bardziej motyw z teksturowania obiektów do gier jeśli się nie mylę ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się