citro_1 Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 kolejny post z dręczącym mnie pytaniem, a mianowicie jak moge oteksturować krążek teksturą, która jest kwadratem, a jeśli, to jaki kolor ma mieć tło wokół okrągłego krążka na teksturze tak by max go nieprzypisywał no i gdzie to ustawić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VGT Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 Podstawowe obiekty max\'a mają własne koordynaty uv i ten kwadrat/tekstura zostanie na bryłę nałożony zgodnie z tymi koordynatami. Jeżeli masz wymodelowaną bryłę - najczęściej to się nie sprawdzi, z pewnością zostanie nałożona nie tak jakbyś oczekiwał. Wtedy potrzeba skorzystać z modyfikatorów: w prostrzych przypadkach może wystarczyć \'uvw map\' (poszukaj tego w helpie max\'a - całkiem dobrze wyjaśnione... jak wszystko w tym helpie ;) ) W pozostałych stosujesz unwrap uvw - tutaj znajdziesz videotutorial prezentujący sposób korzystania z tego narzędzia: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8446 Nie ma konieczności definiowania koloru, który ma niebyć nakładany, gdyż jak zobaczysz w tym tutku, to Ty decydujesz, którą cześć tekstury wykorzystasz, a którą nie. Z tym kolorem, który ma być przezroczysty to chyba bardziej motyw z teksturowania obiektów do gier jeśli się nie mylę ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
citro_1 Posted June 6, 2004 Author Share Posted June 6, 2004 wery thanx Man ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now