Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

kolejny post z dręczącym mnie pytaniem, a mianowicie jak moge oteksturować krążek teksturą, która jest kwadratem, a jeśli, to jaki kolor ma mieć tło wokół okrągłego krążka na teksturze tak by max go nieprzypisywał no i gdzie to ustawić?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 959
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Podstawowe obiekty max\'a mają własne koordynaty uv i ten kwadrat/tekstura zostanie na bryłę nałożony zgodnie z tymi koordynatami.

Jeżeli masz wymodelowaną bryłę - najczęściej to się nie sprawdzi, z pewnością zostanie nałożona nie tak jakbyś oczekiwał. Wtedy potrzeba skorzystać z modyfikatorów:

w prostrzych przypadkach może wystarczyć \'uvw map\' (poszukaj tego w helpie max\'a - całkiem dobrze wyjaśnione... jak wszystko w tym helpie ;) )

W pozostałych stosujesz unwrap uvw - tutaj znajdziesz videotutorial prezentujący sposób korzystania z tego narzędzia:

http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8446

 

Nie ma konieczności definiowania koloru, który ma niebyć nakładany, gdyż jak zobaczysz w tym tutku, to Ty decydujesz, którą cześć tekstury wykorzystasz, a którą nie.

Z tym kolorem, który ma być przezroczysty to chyba bardziej motyw z teksturowania obiektów do gier jeśli się nie mylę ;)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności