Napisano 6 Czerwiec 200420 l kolejny post z dręczącym mnie pytaniem, a mianowicie jak moge oteksturować krążek teksturą, która jest kwadratem, a jeśli, to jaki kolor ma mieć tło wokół okrągłego krążka na teksturze tak by max go nieprzypisywał no i gdzie to ustawić?
Napisano 6 Czerwiec 200420 l Podstawowe obiekty max\'a mają własne koordynaty uv i ten kwadrat/tekstura zostanie na bryłę nałożony zgodnie z tymi koordynatami. Jeżeli masz wymodelowaną bryłę - najczęściej to się nie sprawdzi, z pewnością zostanie nałożona nie tak jakbyś oczekiwał. Wtedy potrzeba skorzystać z modyfikatorów: w prostrzych przypadkach może wystarczyć \'uvw map\' (poszukaj tego w helpie max\'a - całkiem dobrze wyjaśnione... jak wszystko w tym helpie ;) ) W pozostałych stosujesz unwrap uvw - tutaj znajdziesz videotutorial prezentujący sposób korzystania z tego narzędzia: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8446 Nie ma konieczności definiowania koloru, który ma niebyć nakładany, gdyż jak zobaczysz w tym tutku, to Ty decydujesz, którą cześć tekstury wykorzystasz, a którą nie. Z tym kolorem, który ma być przezroczysty to chyba bardziej motyw z teksturowania obiektów do gier jeśli się nie mylę ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto