Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

Ma ktoś znany i sprawdzony patent na wyrenderowanie panoramy

360st w mental ray?

Nie chodzi o zrobienie tego z kilku obrazków, lecz efekt typu fisheye,

docelowy obrazek ma być opisany na kuli w postprodukcji.

Szukam sposobu i znalazłem tylko jakieś pluginowe szadery soczewek, lecz kompilowane pod starsze wersje mai.

Kombinowałem też z bakowaniem tekstury na kuli wstawionej zamiast kamery,

ale efekty są mizerne...

Jakby ktoś miał sprawdzone rozwiązanie dla mai 2011 to byłbym bardzo

wdzięczny gdyby pochwalił się jak to zrobić.

 

Dzięki i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Uniwersalnym sposobem jest po prostu wyrenderować kulę z reflectivity na 1 tak jak to się robi ze zwykłą HDRką w realu ale to Ci da circa 180 stopni. Do 360 to raczej trza by było dwie takie skleić.

Napisano (edytowane)

Oj powiem Ci że sposób teoretycznie na logikę powinien zadziałać, ale wychodzi źle,

albo trzeba zrobić jakąś sztuczkę ze specjalnym tego składaniem.

Docelowo chodzi mi o taki obraz, który będzie można sobie nałożyć na sferyczne/cylindryczne mapowanie w nuke albo podobnym sytemie i bawić się środowiskiem już bez dalszego rendedowania 3d. A do tego potrzebna jest bardzo dobra mapa, idealnie rozplanowany render 360st ;[

No ale dzięki dzięki, im więcej patentów tym bliższej rozwiązania.

Edytowane przez ca mel
Napisano

A więc, dla potomnych, gdyby ktoś miał kiedyś chęć albo potrzebę zrobienia takiej panoramy ;]

 

Znalazłem szader który da się skompilować pod MR 3.8 w Mai 2011,

jest tu http://duikerresearch.com/mental-ray

Inne rozwiązanie, to render z sześciu kamer ustawionych patrzących we wszystkie strony

z fov 90 stopni i złożenie panoramy w HdrShop.

Tak czy inaczej wątek do zamknięcia.

Pozdr.

  • Like 1
Napisano

Świetny link! Dzięki, niestety I must spread some reputation before serduszko zadziała :(

 

Trik z kamerami znałem i używa się go także do renderowania na odbiciach efektów postprodukcyjnych jak paint effects czy glow - fajna sprawa, ale nie chciałeś kompozytować, więc pewnie pozostaje ten szader skompilować.

Napisano (edytowane)

Hehe, z reputacją jeśli chodzi o Ciebie mam tak samo ;]

A szader działa znakomicie, zrobił całkiem fajne panoramy.

Można je będzie obejżeć w już sobotę w tvp2 w czołówce kolejnego nieco

przygłupiego programu o śpiewaniu;]

Jego użycie ma też swoją fajną stronę jeśli ktoś stosujeFG.

Wystarczy włożyć sobie kamerę z takim szaderem i za jednym zamachem

mamy obliczony rozkład oświetlenia w praktycznie całej scenie.

Aż dziwne że nie ma tego w standardzie.

 

Pozdr.

Edytowane przez ca mel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności