Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej.

Ma ktoś znany i sprawdzony patent na wyrenderowanie panoramy

360st w mental ray?

Nie chodzi o zrobienie tego z kilku obrazków, lecz efekt typu fisheye,

docelowy obrazek ma być opisany na kuli w postprodukcji.

Szukam sposobu i znalazłem tylko jakieś pluginowe szadery soczewek, lecz kompilowane pod starsze wersje mai.

Kombinowałem też z bakowaniem tekstury na kuli wstawionej zamiast kamery,

ale efekty są mizerne...

Jakby ktoś miał sprawdzone rozwiązanie dla mai 2011 to byłbym bardzo

wdzięczny gdyby pochwalił się jak to zrobić.

 

Dzięki i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Uniwersalnym sposobem jest po prostu wyrenderować kulę z reflectivity na 1 tak jak to się robi ze zwykłą HDRką w realu ale to Ci da circa 180 stopni. Do 360 to raczej trza by było dwie takie skleić.

Napisano
  • Autor

Oj powiem Ci że sposób teoretycznie na logikę powinien zadziałać, ale wychodzi źle,

albo trzeba zrobić jakąś sztuczkę ze specjalnym tego składaniem.

Docelowo chodzi mi o taki obraz, który będzie można sobie nałożyć na sferyczne/cylindryczne mapowanie w nuke albo podobnym sytemie i bawić się środowiskiem już bez dalszego rendedowania 3d. A do tego potrzebna jest bardzo dobra mapa, idealnie rozplanowany render 360st ;[

No ale dzięki dzięki, im więcej patentów tym bliższej rozwiązania.

Edytowane przez ca mel

Napisano
  • Autor

A więc, dla potomnych, gdyby ktoś miał kiedyś chęć albo potrzebę zrobienia takiej panoramy ;]

 

Znalazłem szader który da się skompilować pod MR 3.8 w Mai 2011,

jest tu http://duikerresearch.com/mental-ray

Inne rozwiązanie, to render z sześciu kamer ustawionych patrzących we wszystkie strony

z fov 90 stopni i złożenie panoramy w HdrShop.

Tak czy inaczej wątek do zamknięcia.

Pozdr.

Napisano

Świetny link! Dzięki, niestety I must spread some reputation before serduszko zadziała :(

 

Trik z kamerami znałem i używa się go także do renderowania na odbiciach efektów postprodukcyjnych jak paint effects czy glow - fajna sprawa, ale nie chciałeś kompozytować, więc pewnie pozostaje ten szader skompilować.

Napisano
  • Autor

Hehe, z reputacją jeśli chodzi o Ciebie mam tak samo ;]

A szader działa znakomicie, zrobił całkiem fajne panoramy.

Można je będzie obejżeć w już sobotę w tvp2 w czołówce kolejnego nieco

przygłupiego programu o śpiewaniu;]

Jego użycie ma też swoją fajną stronę jeśli ktoś stosujeFG.

Wystarczy włożyć sobie kamerę z takim szaderem i za jednym zamachem

mamy obliczony rozkład oświetlenia w praktycznie całej scenie.

Aż dziwne że nie ma tego w standardzie.

 

Pozdr.

Edytowane przez ca mel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności