Gość ELPE Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Mam problem z tymi dwoma toolami - mianowicie zawsze orbituje mi wokoł jakiegoś odległego punktu - obracanie wokół małego przedmiotu jest praktycznie niemożliwe bo zaraz cala scena mi gdzieś ucieka. Trochę się z tym bawiłem ale jedyne co mi się udało osiągnąć to to ze ten punkt (pivot?) został przeniesiony dokładnie na środek mojej sceny. Mam pytanie - czy jest możliwość ustawienia punktu wokół którego orbituje zawsze na środek aktualnego widoku ? Tak żeby można było swobodnie oglądać przedmioty niezależnie od tego jak daleko będą one od środka sceny ?? Bo teraz jest to właściwie niemożliwe. Używam maxa 2010.
emace Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 pobaw się tą ikonką w rejonie prawego dolnego rogu, druga od prawej, to kółeczko. http://images.bit-tech.net/content_images/2010/01/silent-fibreglass-by-kier-graham/38.jpg
Gość ELPE Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Poważnie - chodzi ci o ikonke "orbit" - nie wiem czy kiedykolwiek bym na to wpadł ! :/ Bylbym wdzieczny gdyby ktos mi jednak odpowiedzial na pytanie - thx.
Kubajaniak Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 A obraca Ci wokół całej sceny jak zaznaczysz np jakiś obiekt który chcesz oglądać. Któreś tam ustawienie "orbit" jest takie, że przekręca Ci wokół zaznaczonego obiektu/vertexa/krawędzi...
kotisded Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Pamiętaj żeby nacikać klawisz "z"- centruje ci obiekt na środku widoku. JEśli chodzi o orbit- górny (lewy dolny róg ekranu, druga ikona od lewej- z wyboru) przy zaznaczeniu obiektu i tak będzie kręcił wokół środka viewportu, dolny ustawi środek viewportu na środku obiektu.
MariushO Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 na tym obrazku wyzej, masz ta ikonke w prawym dolnym rogu maxa. Kliknij na nia lewym przyciskiem myszki i przytrzymaj, wyjdzie ci 3 ikonki i zaznacz albo Orbit Selected, albo Orbit Subobject. W 1 przypadku bedziesz mogl obracac wzgledem calego zaznaczonego obiektu a w 2 przypadku wzgledem zaznaczonego polygona, vertexa albo edge(dobrze sie sprawdza przy duzych scenkach)
Rekomendowane odpowiedzi