Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zaczalem nowy model licze ze z wasza pomoca uda sie wkoncu jakis lepszy efekt uzyskac. Mam problem z wymodelowaniem pewnej czesci widocznej na fragmencie zdjecia jakby ktos mogl podpowiedziec jakim sposobem to wymodelowac. Niby zrobilem ale do oryginalu niezabardzo podobne (chodzi o to co jest na zdjeciu miedzy czerwonymi kolami ) ;p

 

Pisze tu a nie w dziale modelowanie bo bede pozniej pytal jak ustawic swiatla itp :)

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To, o co pytasz, to dysza trzeciego silnika. (jego chwyt powietrza jest u nasady statecznika pionowego). Umieściłeś tak małe obrazki tego, co ma być i tego, co Ci się nie udało, że trudno powiedzieć coś więcej - bo nawet nie widać, na czym polegają błędy, o których piszesz

Napisano

Zle mnie zrozumiales moglem inaczej zaznaczyc chodzi mi o ten fragment nad dysza (miejsce w ktorym schodzi sie obudowa kolo statecznika) , pierwszy raz zrobilem normalnie extrude i modelowalem wierzcholki ale efekt byl tragiczny nawet po kilku MS wiec zrobilem ten tyl z osobnej czesci ale tez nie jest za dobrze poprostu nie wiem jakiej metody uzyc zeby to ladnie wygladalo po wymodelowaniu.

Napisano

Aha, może pokaż jednak bliżej ten nieudany fragment siatki. Nie masz może też lepszego zdjęcia tego detalu? Chciałem sprawdzić, czy to pionowe wzmocnienie, wychodzące z dyszy strumienia "gorącego" (taki się to nazywa w silnikach dwuprzepływowych) ma na krawędzich jakieś zaokrąglenia przy krawędziach z kanałami, czy też nie. (Nadal nie jestem w 100% przekonany, że myślę o fragmencie, o który Ci chodzi)

Napisano (edytowane)

Juz wrzucam dokladniejsze screeny, nie wiem jak bym musial ukladac ta siatke zeby wszystko rowno bylo juz 3 razy kasowalem ten fragment ;) przy okazji jak uzywam bridge po MSie i jest nierowna liczba wierzcholkow w laczonych czesciach i powstaja krzywe laczenia po 2 do jednego wierzcholka to jak sie to naprawia? jest jakas szybki sposob na to?

czekam na odpowiedz to moze dzisiaj jeszcze rusze dalej :)

Edytowane przez Torh
Napisano (edytowane)

Co prawda pracuję w Blenderze, a nie w 3DS Max, ale siatki i powierzchnie podziałowe (w Max-ie to się chyba nazwya SubMesh?) używają tego samego modelu matematycznego (Catmull-Calrk).

Spróbuję Ci pokazać, jak zrobiłbym to zakończenie.

 

Zacząłem od rozejrzenia się za lepszymi zdjeciami, bo na Twoim naprawdę mało co widać. Znalazłem taki walkaround.

 

Patrząc na te zdjęcia, doszedłem do wniosku, że ten kształt to zasadniczo przejście z koła w "koło z kreską" (zob. image1 i image2).

 

(Siatka, na której pracuję, jest wygładzona Blenderowym odpowiednikiem SubMesh - Subsurf).

 

Dodałem parę dodatkowych wręg tam pomiedzy te kształty krańcowe

(image3, image4).

 

Potem - odciąłem to, czego nie powinno być i uzyskałem kształt zbliżony do tego na zdjęciach (image5)

 

(... ciąg dalszy - w następnym poście)

Edytowane przez wjaworski
  • Confused 1
Napisano

(... ciąg dalszy poprzedniego posta)

Krawędź wyciętego otworu oznaczyłem jako "ostrą" (w Blenderze to się nazywa Cearse, przypuszczam że w 3DS Max podobnie) - aby nie odkształciła mi się po dodaniu ścianki wewnętrznej.

 

Teraz wstawiam do wnętrza stożek ścięty - powstanie z niego ścianka wewnętrzna (image6)

 

Zagęszam siatke stożka, wstawiając "wręgi" tak, by "trafiały" na swoje odpowiedniki w siatce zewnętrznej (image7). (To bardzo ułatwi późniejsze połączenie).

 

Potem odcinam niepotrzebną część stożka, i usuwam wierzchołki uzyskane z przecięcia. Łączę to, co zostało, ze krawędzią siatki zewnętrznej. Efektem jest kształt, o który, jak przypuszczam, Ci chodzi (image8).

Potem końcowa kosmetyka: aby uniknąć brzydkich zaciemnień, biegnących wzdłuż ostrej krawędzi gładkich powierzchni podziałowych, dodałem wzdłuż tych wierzchołków dodatkowy rząd czworobocznych ścian (image9).

 

Załączam spakowany Zip-em plik Blendera, z pokazaną siatką.

Napisano

Malo czasu wczoraj mialem loglem sie tylko dac Ci pkt reputacji. Siedzialem troche w nocy nad modelem, nie powiem ze ten fragment szybko zrobilem troche mi to zajelo wrzucam screeny dzieki za pomoc:) zdazylem zrobic tylko kolo musze je jeszcze wykonczyc ale to pozniej. Robie od nowa prawie wszystko

Napisano

Postanowilem zrobic wnetrze tego samolotu wrzucam screeny i troche poprawilem sam samolot dodalem szyby, nowe skrzydla chociaz nie bardzo mi wyszly ;/ na zewnatrz oczywiscie nie skonczony ale wole sie teraz zajac srodkiem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności