Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zrobiłem taką oto żaróweczkę sobie. Okazało się że gdy są dwie i jedna leży za drugą to robi się taka "szarość" w miejscu gdzie żarówki się wspólnie przenikają. Modele oczywiście się nawet nie dotykają.

 

zarowka1.jpg

Edytowane przez slide
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To 10 ustawiales w opcjach materialu czy w opcjach renderera, bo to calkiem co innego. Sproboj w materiale szkla zarowki pod tabela Advanced Rendering Options i w tym Advanced Transparency Option zaznaczyc opcje Thin-walled, moze pomoze

Napisano (edytowane)

te 10 dałem w opcjach renderera. W mapach materiału refect na 5, a refractions na 80.

 

Jakby co to oświetlenie: mrSky i mały FreeSpotlight. Zaznaczałem FinalGeather. Próbowałem też zaznaczać Caustisc i GI.

Edytowane przez slide
Napisano (edytowane)

Mówiłem o Trace Depth. Kolejno miałem tam ustawione Max Depth 20, MaxReflections 10, Max Refractions 10.

 

oj troche sie skomplikowało, zauważyłem właśnie że są takie 2 podobne pola. ten Trace Depth ustawiłem dla Caustyki.

 

Już trafiłem, rederuje się OK. Trzeba to było zmienić w zakładce Renderer. A ja mieszałem w IndirectIllumination.

Edytowane przez slide
Napisano (edytowane)

Chciałem wrócić jeszcze do tej żarówki. Wypadałoby ją jakoś zaświecić. Chciałem uzyskać taki efekt aby żarnik lekko żarzył się a w około niego lekką poświatę. No więc chciałem dodać efekt Glow i przy próbie rendera takie coś mental wyświetla:

 

MSG 0.0 error: bitmap expected unsupported GBuffer channel "transparency"

MSG 0.0 error: "Lens Effects" effect expected unsupported GBuffer channel "transparency"

RCFG 0.3 warn 542009: finalgather ray returned NaN for the finalgather point at pixel 162.021 78.7729

RCFG 0.3 warn 542009: finalgather ray returned NaN for the finalgather point at pixel 204.001 87.782

 

Glow Effect ogólnie działa, ale nie w środku bańki szklanej. Tutaj widać jak to wygląda, żarniki są identyczne.

 

zarowka2.jpg

Edytowane przez slide
Napisano

Jeżeli to ma być still to w PSie. Efekty typu glow nie działają z przezroczystością. Może też spróbować z shaderem glare.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności