Napisano 2 Luty 201114 l Zrobiłem taką oto żaróweczkę sobie. Okazało się że gdy są dwie i jedna leży za drugą to robi się taka "szarość" w miejscu gdzie żarówki się wspólnie przenikają. Modele oczywiście się nawet nie dotykają. Edytowane 2 Luty 201114 l przez slide
Napisano 2 Luty 201114 l To 10 ustawiales w opcjach materialu czy w opcjach renderera, bo to calkiem co innego. Sproboj w materiale szkla zarowki pod tabela Advanced Rendering Options i w tym Advanced Transparency Option zaznaczyc opcje Thin-walled, moze pomoze
Napisano 2 Luty 201114 l Autor te 10 dałem w opcjach renderera. W mapach materiału refect na 5, a refractions na 80. Jakby co to oświetlenie: mrSky i mały FreeSpotlight. Zaznaczałem FinalGeather. Próbowałem też zaznaczać Caustisc i GI. Edytowane 2 Luty 201114 l przez slide
Napisano 2 Luty 201114 l Autor Mówiłem o Trace Depth. Kolejno miałem tam ustawione Max Depth 20, MaxReflections 10, Max Refractions 10. oj troche sie skomplikowało, zauważyłem właśnie że są takie 2 podobne pola. ten Trace Depth ustawiłem dla Caustyki. Już trafiłem, rederuje się OK. Trzeba to było zmienić w zakładce Renderer. A ja mieszałem w IndirectIllumination. Edytowane 2 Luty 201114 l przez slide
Napisano 2 Luty 201114 l Autor Chciałem wrócić jeszcze do tej żarówki. Wypadałoby ją jakoś zaświecić. Chciałem uzyskać taki efekt aby żarnik lekko żarzył się a w około niego lekką poświatę. No więc chciałem dodać efekt Glow i przy próbie rendera takie coś mental wyświetla: MSG 0.0 error: bitmap expected unsupported GBuffer channel "transparency" MSG 0.0 error: "Lens Effects" effect expected unsupported GBuffer channel "transparency" RCFG 0.3 warn 542009: finalgather ray returned NaN for the finalgather point at pixel 162.021 78.7729 RCFG 0.3 warn 542009: finalgather ray returned NaN for the finalgather point at pixel 204.001 87.782 Glow Effect ogólnie działa, ale nie w środku bańki szklanej. Tutaj widać jak to wygląda, żarniki są identyczne. Edytowane 3 Luty 201114 l przez slide
Napisano 21 Luty 201114 l Autor Jako że nie rozgryzłem tego problemu pytam was ponownie, jak uzyskać taki efekt?
Napisano 21 Luty 201114 l Jeżeli to ma być still to w PSie. Efekty typu glow nie działają z przezroczystością. Może też spróbować z shaderem glare.
Napisano 21 Luty 201114 l Jeżeli to ma być still to w PSie. Efekty typu glow nie działają z przezroczystością. Może też spróbować z shaderem glare. lub/oraz przeszukać forum http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=70339&highlight=Ky_Throughout :). RK.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto