Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chcialem zapytac i poprosic o rade jak realistycznie stworzyc szklo w 3dmax6 z wykozystaniem mental ray\'a - tylko prosilbym o przedstawienie propozycji metoda łopatologiczną bo jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tak łopatologiczie to jeszcze musisz takie szklo dobrze oswietlic zeby wygladalo realistycznie.

sam shader to nie wszystko !!!!!!

Napisano

Powiem więcej, jak dobrze oświetlisz szkło to nawet nie musi być aż tak realistyczne żeby wyglądało realistycznie (ale zamieszałem :D)

Napisano

Skoro już tak głeboko w łopatologie wchodzimy to dodam jeszcze że potrzeba dobrego otoczenia, żeby najlepiej oświetlony obiekt z najlepszym shaderem szkła wyglądał dobrze ;) Ogólnie rzecz biorąc - kupa roboty, ale efekt moze być super:]

Napisano

to pomogliscie mi nie ma co teraz to nic tylka wziac i robic szklo ;)

 

teraz wiem jeszcze mniej niz jak zacząłem pisać ten temat

Napisano

postanowilem zamiescic scene zobaczcie co robie w niej zle - mysle ze w ten sposob dowiem sie najwiecej.

wszystko bylo by ok ale dol jest do bani i jeszcze jest nie tak jak bym chcial zeby bylo i to o wiele.

wiec pozostawiam wam i czekam na profesjonalne rady przekazane w przystepny sposób

 

scena do pobrania

kieliszek

Gość Indorek
Napisano

wiesz ja teraz tez robie cwiczenie ze szkłem na zaliczenie i mam wielkie problemy, gdyz shader \"glass znikształca odbicia i to co stoi za nim, nawet pusta szklanka jest ok ale jesli cos wloze do jej srodka do juz lipa, zbytnio znieksztalcone. wiec zmieniam parapert ktory - jak zaopserwowałem - odpowiada za to \"zniekształcanie\" i w tedy obiekty stojace za moja szklanka sa OK, ale sama szklanka juz nie wyglada tak efektownie :((( wiec sam jestem ciekawy jakich metod polecacie. Postaram sie umiescic swoje rendery \"koszmarne rendery\" ;)))

 

Zero jak juz dasz sobie rade z tym problemem to daj znac :DDDD

 

Pozdrawiam

Gość Indorek
Napisano

witajcie :) wiec tak jak mowilem zamieszczam te moje proby ze szklem, nie trzeba mowic ze sa lipne, lecz naprawde starlem sie sam dojsc do jakiegos \"fajnego\" rezultatu i... no nie wyszlo, sam nie daje sobie rady. Dlatego pozwole sobie was prosic o pomoc, praca jest pilna bo na zaliczenie, co prawda nie ta kompozycja ale szklo ;)))

Gość Indorek
Napisano

Wiec jak widzicie v1 gora szklanki jest nawet jak na wstepne rendery spoko, lecz dol i... co tam bede gadal widac jak na dloni.

W v2 zwiekszylem parametr Refraction i zmiany nastapily pozytywne, ale... w gornej czesci szklanki jest lipa :((((

v3 to polaczenie tych dwuch rendnderow, ale wiem ze mozna uzyskac bardziel realistyczne szklo w Max\'e 6 przy uzyciu mental ray.

 

Ponizej zamieszczam jakies proby z kolorami szkla ;))

Gość Indorek
Napisano

Zero dzieki ze moglem skozystac z Twego topic\'a ;))))

Napisano

mulczas dzieki za link stronka zajebioza jeszcze co prawda sie w nia nie wgryzlem ale pierwszy zut oka robi wrazenie :)

Napisano

mulczas o który wideotutorial ci chodzi bo jakos ciagnolem wiekszosc z nich i nie moge tego znalesc ? :) - moze dlatego ze juz kilka piwek peklo no ale o tej godzinie (1:00) wszystko sie zlewa - sorki naprowadz mnie troche

Napisano

zero - sory ze tak pozno, ale chodzilo mi o kaustyke w mental ray\'u. tam na poczatku pokazane jest jak uzyc tego shadera \"glass_physic_phen\" (ni wiem czy dobrze napisalem:) )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności