zero Posted June 8, 2004 Share Posted June 8, 2004 chcialem zapytac i poprosic o rade jak realistycznie stworzyc szklo w 3dmax6 z wykozystaniem mental ray\'a - tylko prosilbym o przedstawienie propozycji metoda łopatologiczną bo jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozioo Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 polecam shader \"glass (physics_phen)\" :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero Posted June 9, 2004 Author Share Posted June 9, 2004 no tak ale co i jak z tym shaderem :) troszke wiecej szczegułów a nie tylko tyle rozwincie sie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bzyku Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 tak łopatologiczie to jeszcze musisz takie szklo dobrze oswietlic zeby wygladalo realistycznie. sam shader to nie wszystko !!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orion Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 Powiem więcej, jak dobrze oświetlisz szkło to nawet nie musi być aż tak realistyczne żeby wyglądało realistycznie (ale zamieszałem :D) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozioo Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 Skoro już tak głeboko w łopatologie wchodzimy to dodam jeszcze że potrzeba dobrego otoczenia, żeby najlepiej oświetlony obiekt z najlepszym shaderem szkła wyglądał dobrze ;) Ogólnie rzecz biorąc - kupa roboty, ale efekt moze być super:] Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero Posted June 9, 2004 Author Share Posted June 9, 2004 to pomogliscie mi nie ma co teraz to nic tylka wziac i robic szklo ;) teraz wiem jeszcze mniej niz jak zacząłem pisać ten temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orion Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 Musisz popróbować różnych ustawień, ciężko powiedzieć na oko jakie ustawienia będą dobre do tej czy innej sceny Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero Posted June 11, 2004 Author Share Posted June 11, 2004 postanowilem zamiescic scene zobaczcie co robie w niej zle - mysle ze w ten sposob dowiem sie najwiecej. wszystko bylo by ok ale dol jest do bani i jeszcze jest nie tak jak bym chcial zeby bylo i to o wiele. wiec pozostawiam wam i czekam na profesjonalne rady przekazane w przystepny sposób scena do pobrania kieliszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero Posted June 11, 2004 Author Share Posted June 11, 2004 a i scene mozecie osyłać na e-mail :) [email protected] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted June 12, 2004 Share Posted June 12, 2004 wiesz ja teraz tez robie cwiczenie ze szkłem na zaliczenie i mam wielkie problemy, gdyz shader \"glass znikształca odbicia i to co stoi za nim, nawet pusta szklanka jest ok ale jesli cos wloze do jej srodka do juz lipa, zbytnio znieksztalcone. wiec zmieniam parapert ktory - jak zaopserwowałem - odpowiada za to \"zniekształcanie\" i w tedy obiekty stojace za moja szklanka sa OK, ale sama szklanka juz nie wyglada tak efektownie :((( wiec sam jestem ciekawy jakich metod polecacie. Postaram sie umiescic swoje rendery \"koszmarne rendery\" ;))) Zero jak juz dasz sobie rade z tym problemem to daj znac :DDDD Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted June 12, 2004 Share Posted June 12, 2004 witajcie :) wiec tak jak mowilem zamieszczam te moje proby ze szklem, nie trzeba mowic ze sa lipne, lecz naprawde starlem sie sam dojsc do jakiegos \"fajnego\" rezultatu i... no nie wyszlo, sam nie daje sobie rady. Dlatego pozwole sobie was prosic o pomoc, praca jest pilna bo na zaliczenie, co prawda nie ta kompozycja ale szklo ;))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted June 12, 2004 Share Posted June 12, 2004 Wiec jak widzicie v1 gora szklanki jest nawet jak na wstepne rendery spoko, lecz dol i... co tam bede gadal widac jak na dloni. W v2 zwiekszylem parametr Refraction i zmiany nastapily pozytywne, ale... w gornej czesci szklanki jest lipa :(((( v3 to polaczenie tych dwuch rendnderow, ale wiem ze mozna uzyskac bardziel realistyczne szklo w Max\'e 6 przy uzyciu mental ray. Ponizej zamieszczam jakies proby z kolorami szkla ;)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted June 12, 2004 Share Posted June 12, 2004 :((( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulczas Posted June 12, 2004 Share Posted June 12, 2004 zero - na http://www.evermotion.org w dziale tutoriale jest videotutorial o robieniu szkla w mental\'u. tam wszystko jest objasnione bardzo lopatologicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted June 12, 2004 Share Posted June 12, 2004 Zero dzieki ze moglem skozystac z Twego topic\'a ;)))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero Posted June 12, 2004 Author Share Posted June 12, 2004 mulczas dzieki za link stronka zajebioza jeszcze co prawda sie w nia nie wgryzlem ale pierwszy zut oka robi wrazenie :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zero Posted June 12, 2004 Author Share Posted June 12, 2004 mulczas o który wideotutorial ci chodzi bo jakos ciagnolem wiekszosc z nich i nie moge tego znalesc ? :) - moze dlatego ze juz kilka piwek peklo no ale o tej godzinie (1:00) wszystko sie zlewa - sorki naprowadz mnie troche Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE MANYSH TRAFO Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 ok ja sie jeszcze podłącze moze to komuś pomoze http://www.max3d.pl/download/skrypty/arch_glass_0_6.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulczas Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 zero - sory ze tak pozno, ale chodzilo mi o kaustyke w mental ray\'u. tam na poczatku pokazane jest jak uzyc tego shadera \"glass_physic_phen\" (ni wiem czy dobrze napisalem:) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now