Jump to content

realistyczne szkło w max6


Recommended Posts

chcialem zapytac i poprosic o rade jak realistycznie stworzyc szklo w 3dmax6 z wykozystaniem mental ray\'a - tylko prosilbym o przedstawienie propozycji metoda łopatologiczną bo jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.

Link to comment
Share on other sites

Skoro już tak głeboko w łopatologie wchodzimy to dodam jeszcze że potrzeba dobrego otoczenia, żeby najlepiej oświetlony obiekt z najlepszym shaderem szkła wyglądał dobrze ;) Ogólnie rzecz biorąc - kupa roboty, ale efekt moze być super:]

Link to comment
Share on other sites

postanowilem zamiescic scene zobaczcie co robie w niej zle - mysle ze w ten sposob dowiem sie najwiecej.

wszystko bylo by ok ale dol jest do bani i jeszcze jest nie tak jak bym chcial zeby bylo i to o wiele.

wiec pozostawiam wam i czekam na profesjonalne rady przekazane w przystepny sposób

 

scena do pobrania

kieliszek

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

wiesz ja teraz tez robie cwiczenie ze szkłem na zaliczenie i mam wielkie problemy, gdyz shader \"glass znikształca odbicia i to co stoi za nim, nawet pusta szklanka jest ok ale jesli cos wloze do jej srodka do juz lipa, zbytnio znieksztalcone. wiec zmieniam parapert ktory - jak zaopserwowałem - odpowiada za to \"zniekształcanie\" i w tedy obiekty stojace za moja szklanka sa OK, ale sama szklanka juz nie wyglada tak efektownie :((( wiec sam jestem ciekawy jakich metod polecacie. Postaram sie umiescic swoje rendery \"koszmarne rendery\" ;)))

 

Zero jak juz dasz sobie rade z tym problemem to daj znac :DDDD

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

witajcie :) wiec tak jak mowilem zamieszczam te moje proby ze szklem, nie trzeba mowic ze sa lipne, lecz naprawde starlem sie sam dojsc do jakiegos \"fajnego\" rezultatu i... no nie wyszlo, sam nie daje sobie rady. Dlatego pozwole sobie was prosic o pomoc, praca jest pilna bo na zaliczenie, co prawda nie ta kompozycja ale szklo ;)))

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

Wiec jak widzicie v1 gora szklanki jest nawet jak na wstepne rendery spoko, lecz dol i... co tam bede gadal widac jak na dloni.

W v2 zwiekszylem parametr Refraction i zmiany nastapily pozytywne, ale... w gornej czesci szklanki jest lipa :((((

v3 to polaczenie tych dwuch rendnderow, ale wiem ze mozna uzyskac bardziel realistyczne szklo w Max\'e 6 przy uzyciu mental ray.

 

Ponizej zamieszczam jakies proby z kolorami szkla ;))

Link to comment
Share on other sites

mulczas o który wideotutorial ci chodzi bo jakos ciagnolem wiekszosc z nich i nie moge tego znalesc ? :) - moze dlatego ze juz kilka piwek peklo no ale o tej godzinie (1:00) wszystko sie zlewa - sorki naprowadz mnie troche

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy