Posted June 8, 200421 yr chcialem zapytac i poprosic o rade jak realistycznie stworzyc szklo w 3dmax6 z wykozystaniem mental ray\'a - tylko prosilbym o przedstawienie propozycji metoda łopatologiczną bo jestem początkujący i proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.
June 9, 200421 yr Author no tak ale co i jak z tym shaderem :) troszke wiecej szczegułów a nie tylko tyle rozwincie sie
June 9, 200421 yr tak łopatologiczie to jeszcze musisz takie szklo dobrze oswietlic zeby wygladalo realistycznie. sam shader to nie wszystko !!!!!!
June 9, 200421 yr Powiem więcej, jak dobrze oświetlisz szkło to nawet nie musi być aż tak realistyczne żeby wyglądało realistycznie (ale zamieszałem :D)
June 9, 200421 yr Skoro już tak głeboko w łopatologie wchodzimy to dodam jeszcze że potrzeba dobrego otoczenia, żeby najlepiej oświetlony obiekt z najlepszym shaderem szkła wyglądał dobrze ;) Ogólnie rzecz biorąc - kupa roboty, ale efekt moze być super:]
June 9, 200421 yr Author to pomogliscie mi nie ma co teraz to nic tylka wziac i robic szklo ;) teraz wiem jeszcze mniej niz jak zacząłem pisać ten temat
June 9, 200421 yr Musisz popróbować różnych ustawień, ciężko powiedzieć na oko jakie ustawienia będą dobre do tej czy innej sceny
June 11, 200421 yr Author postanowilem zamiescic scene zobaczcie co robie w niej zle - mysle ze w ten sposob dowiem sie najwiecej. wszystko bylo by ok ale dol jest do bani i jeszcze jest nie tak jak bym chcial zeby bylo i to o wiele. wiec pozostawiam wam i czekam na profesjonalne rady przekazane w przystepny sposób scena do pobrania kieliszek
June 12, 200421 yr wiesz ja teraz tez robie cwiczenie ze szkłem na zaliczenie i mam wielkie problemy, gdyz shader \"glass znikształca odbicia i to co stoi za nim, nawet pusta szklanka jest ok ale jesli cos wloze do jej srodka do juz lipa, zbytnio znieksztalcone. wiec zmieniam parapert ktory - jak zaopserwowałem - odpowiada za to \"zniekształcanie\" i w tedy obiekty stojace za moja szklanka sa OK, ale sama szklanka juz nie wyglada tak efektownie :((( wiec sam jestem ciekawy jakich metod polecacie. Postaram sie umiescic swoje rendery \"koszmarne rendery\" ;))) Zero jak juz dasz sobie rade z tym problemem to daj znac :DDDD Pozdrawiam
June 12, 200421 yr witajcie :) wiec tak jak mowilem zamieszczam te moje proby ze szklem, nie trzeba mowic ze sa lipne, lecz naprawde starlem sie sam dojsc do jakiegos \"fajnego\" rezultatu i... no nie wyszlo, sam nie daje sobie rady. Dlatego pozwole sobie was prosic o pomoc, praca jest pilna bo na zaliczenie, co prawda nie ta kompozycja ale szklo ;)))
June 12, 200421 yr Wiec jak widzicie v1 gora szklanki jest nawet jak na wstepne rendery spoko, lecz dol i... co tam bede gadal widac jak na dloni. W v2 zwiekszylem parametr Refraction i zmiany nastapily pozytywne, ale... w gornej czesci szklanki jest lipa :(((( v3 to polaczenie tych dwuch rendnderow, ale wiem ze mozna uzyskac bardziel realistyczne szklo w Max\'e 6 przy uzyciu mental ray. Ponizej zamieszczam jakies proby z kolorami szkla ;))
June 12, 200421 yr zero - na http://www.evermotion.org w dziale tutoriale jest videotutorial o robieniu szkla w mental\'u. tam wszystko jest objasnione bardzo lopatologicznie.
June 12, 200421 yr Author mulczas dzieki za link stronka zajebioza jeszcze co prawda sie w nia nie wgryzlem ale pierwszy zut oka robi wrazenie :)
June 12, 200421 yr Author mulczas o który wideotutorial ci chodzi bo jakos ciagnolem wiekszosc z nich i nie moge tego znalesc ? :) - moze dlatego ze juz kilka piwek peklo no ale o tej godzinie (1:00) wszystko sie zlewa - sorki naprowadz mnie troche
July 2, 200420 yr ok ja sie jeszcze podłącze moze to komuś pomoze http://www.max3d.pl/download/skrypty/arch_glass_0_6.zip
July 2, 200420 yr zero - sory ze tak pozno, ale chodzilo mi o kaustyke w mental ray\'u. tam na poczatku pokazane jest jak uzyc tego shadera \"glass_physic_phen\" (ni wiem czy dobrze napisalem:) )
Create an account or sign in to comment