Napisano 9 Luty 201114 l Mam test do napisania... niby prosty ale sprawia mi trudności. Jesli ktoś byłby tak miły i pomógł wskazać poprawne odpowiedzi? 1. Zakres długości fali elektromagnetycznej od 400 do 500 nm odpowiada barwie: a) niebieskiej b) zielonej c) białej d) czerwonej 2. Inną nazwą dla procedury renderingu energetycznego jest: a) radiosity b) energy tracer c) light tracer d) global illumination 3. Który z podanych atrybutów nie opisuje modelu HSV? a) nasycenie b) odcień barwy c) kontrast d) jasność 4. Składowa diffuse (odbicie rozproszone) służy do: a) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu, b) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej, c) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie, d) definiowania koloru obiektu 5. Podaj cechę charakterystyczną cieniowania Phonga: a) interpolacja wektora normalnego b) aproksymacja kształtu krzywymi n-tego rzędu c) generowanie węzłów pomocniczych d) interpolacja barwy 6) Tzw. czopki znajdujące się na siatkówce oka ludzkiego odpowiadają za: a) widzenie zmierzchowe b) ostrość widzenia c) rozpoznawanie barw d) interpretację obrazu 7. Rzeczywistą geometrię obiektu zmienia: a) mapowanie nierówności (bump), b) mapowanie przeźroczystości, c) mapowanie przemieszczeń (displecement), d) mapowanie koloru, 8. Głębokość bitowa obrazu w skali szarości to: a) 8 b) 15 c) 1 d) 16 9. Składowa ambient (światło tła) służy do: a) definiowania koloru obiektu, b) utworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie, c) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu, d) uzyskania wrażenia powierzchni świecącej, 10. Składowa specular (odbicie zwierciadlane) służy do: a) definiowania koloru obiektu, b) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie, c) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej, d) doświetlenia nieoświetlonej powierzchni obiektu, 11. Mapa przezroczystości służy do modelowania: a) płaskich nieregularnych kształtów, b) źródeł światła np. kloszy, c) przezroczystych obiektów, np. ze szkła, d) obiektów fluorescencyjnych, 12. Oblicz rozmiar pamięci potrzebnej do zapisania obrazu 1600x1200 pikseli z 32-bitową głębią koloru. a) 32 MB b) 61.44 MB c) 7.68 MB d) 7.32 MB
Napisano 9 Luty 201114 l 1 a 2 a 3 c 4 d (to pytanie jest troche walniete, ale d najbardziej pasuje :D) 5 a 6 c 7 c 8 a (to pytanie tez jest lewe, no ale ktos kto nie widzial formatow 16-bit ze skala szarosci.. moze nie wiedziec, 1-bitowa skala to tez skala szarosci... dlaczego nie, po prostu 2 -stopniowa, dekiel jakis wymysla te pytania) 9 c 10 b 11 a 12 tutaj to juz rece opadly, bo skad mam wiedziec czy ktos kto wymyslil wie ze sa 2 jednostki: MiB i MB, w wypadku MiB to odpowiedz "d" w wypadku MB odpowiedz "c"
Napisano 9 Luty 201114 l 1.a 2 a 3.c 4.d 5. 6.c 7.c 8.8 9.c - dziwne pytanie 10.c 11.a -dziwne pytanie 12. kalkulator do ręki i sru
Napisano 9 Luty 201114 l no właśnie jeśli chodzi o pytanie 12 to jak zapisze mapę bitowa na dysku to pokazuje ze zajmuje 7,32MB natomiast jak użyje sie kalkulatora pokazuje ze 7,68. Jak kliknie sie we właściwości to pokazuje tez w bajtach i poprawna odpowiedz byla by 7,68... Cholera wie:/ Dlatego mam wątpliwości co do tych pytań i mimo tego, że niektóre wydają sie oczywiste to w rzeczywistości są bardziej skomplikowane niż to wygląda na pierwszy rzut oka. Masakra...
Napisano 9 Luty 201114 l Pytanie numer cztery rządzi, jak już tjviking wspomniał :D (bo każdy z tych formatów może być skalą szarości albo RGB). Nie mówiąc już o tym że raczej powinna być mowa o skali monochromatycznej. Kto takie pytania wymyśla??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto