Skocz do zawartości

test pytania. Pomocy:)


Rekomendowane odpowiedzi

Gość travi
Napisano

Mam test do napisania... niby prosty ale sprawia mi trudności. Jesli ktoś byłby tak miły i pomógł wskazać poprawne odpowiedzi?

 

1. Zakres długości fali elektromagnetycznej od 400 do 500 nm odpowiada barwie:

a) niebieskiej
b) zielonej
c) białej
d) czerwonej


2. Inną nazwą dla procedury renderingu energetycznego jest: 

a) radiosity
b) energy tracer
c) light tracer
d) global illumination


3. Który z podanych atrybutów nie opisuje modelu HSV? 

a) nasycenie
b) odcień barwy
c) kontrast
d) jasność


4. Składowa diffuse (odbicie rozproszone) służy do:

a) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu,
b) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej,
c) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie,
d) definiowania koloru obiektu


5. Podaj cechę charakterystyczną cieniowania Phonga: 

a) interpolacja wektora normalnego
b) aproksymacja kształtu krzywymi n-tego rzędu
c) generowanie węzłów pomocniczych
d) interpolacja barwy


6) Tzw. czopki znajdujące się na siatkówce oka ludzkiego odpowiadają za:

a) widzenie zmierzchowe
b) ostrość widzenia
c) rozpoznawanie barw
d) interpretację obrazu


7. Rzeczywistą geometrię obiektu zmienia:

a) mapowanie nierówności (bump),
b) mapowanie przeźroczystości,
c) mapowanie przemieszczeń (displecement),
d) mapowanie koloru,


8. Głębokość bitowa obrazu w skali szarości to:

a) 8
b) 15
c) 1
d) 16


9. Składowa ambient (światło tła) służy do:

a) definiowania koloru obiektu,
b) utworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie,
c) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu,
d) uzyskania wrażenia powierzchni świecącej,


10. Składowa specular (odbicie zwierciadlane) służy do:

a) definiowania koloru obiektu,
b) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie,
c) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej,
d) doświetlenia nieoświetlonej powierzchni obiektu,


11. Mapa przezroczystości służy do modelowania:

a) płaskich nieregularnych kształtów,
b) źródeł światła np. kloszy,
c) przezroczystych obiektów, np. ze szkła,
d) obiektów fluorescencyjnych,


12. Oblicz rozmiar pamięci potrzebnej do zapisania obrazu 1600x1200 pikseli z 32-bitową głębią koloru.

a) 32 MB
b) 61.44 MB
c) 7.68 MB
d) 7.32 MB

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Gosc
Napisano

1 a

2 a

3 c

4 d (to pytanie jest troche walniete, ale d najbardziej pasuje :D)

5 a

6 c

7 c

8 a (to pytanie tez jest lewe, no ale ktos kto nie widzial formatow 16-bit ze skala szarosci.. moze nie wiedziec,

1-bitowa skala to tez skala szarosci... dlaczego nie, po prostu 2 -stopniowa, dekiel jakis wymysla te pytania)

9 c

10 b

11 a

12 tutaj to juz rece opadly, bo skad mam wiedziec czy ktos kto wymyslil wie ze sa 2 jednostki:

MiB i MB, w wypadku MiB to odpowiedz "d" w wypadku MB odpowiedz "c"

Gość travi
Napisano

no właśnie jeśli chodzi o pytanie 12 to jak zapisze mapę bitowa na dysku to pokazuje ze zajmuje 7,32MB natomiast jak użyje sie kalkulatora pokazuje ze 7,68. Jak kliknie sie we właściwości to pokazuje tez w bajtach i poprawna odpowiedz byla by 7,68... Cholera wie:/ Dlatego mam wątpliwości co do tych pytań i mimo tego, że niektóre wydają sie oczywiste to w rzeczywistości są bardziej skomplikowane niż to wygląda na pierwszy rzut oka. Masakra...

Napisano

Pytanie numer cztery rządzi, jak już tjviking wspomniał :D (bo każdy z tych formatów może być skalą szarości albo RGB). Nie mówiąc już o tym że raczej powinna być mowa o skali monochromatycznej. Kto takie pytania wymyśla??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności