Gość travi Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Mam test do napisania... niby prosty ale sprawia mi trudności. Jesli ktoś byłby tak miły i pomógł wskazać poprawne odpowiedzi? 1. Zakres długości fali elektromagnetycznej od 400 do 500 nm odpowiada barwie: a) niebieskiej b) zielonej c) białej d) czerwonej 2. Inną nazwą dla procedury renderingu energetycznego jest: a) radiosity b) energy tracer c) light tracer d) global illumination 3. Który z podanych atrybutów nie opisuje modelu HSV? a) nasycenie b) odcień barwy c) kontrast d) jasność 4. Składowa diffuse (odbicie rozproszone) służy do: a) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu, b) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej, c) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie, d) definiowania koloru obiektu 5. Podaj cechę charakterystyczną cieniowania Phonga: a) interpolacja wektora normalnego b) aproksymacja kształtu krzywymi n-tego rzędu c) generowanie węzłów pomocniczych d) interpolacja barwy 6) Tzw. czopki znajdujące się na siatkówce oka ludzkiego odpowiadają za: a) widzenie zmierzchowe b) ostrość widzenia c) rozpoznawanie barw d) interpretację obrazu 7. Rzeczywistą geometrię obiektu zmienia: a) mapowanie nierówności (bump), b) mapowanie przeźroczystości, c) mapowanie przemieszczeń (displecement), d) mapowanie koloru, 8. Głębokość bitowa obrazu w skali szarości to: a) 8 b) 15 c) 1 d) 16 9. Składowa ambient (światło tła) służy do: a) definiowania koloru obiektu, b) utworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie, c) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu, d) uzyskania wrażenia powierzchni świecącej, 10. Składowa specular (odbicie zwierciadlane) służy do: a) definiowania koloru obiektu, b) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie, c) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej, d) doświetlenia nieoświetlonej powierzchni obiektu, 11. Mapa przezroczystości służy do modelowania: a) płaskich nieregularnych kształtów, b) źródeł światła np. kloszy, c) przezroczystych obiektów, np. ze szkła, d) obiektów fluorescencyjnych, 12. Oblicz rozmiar pamięci potrzebnej do zapisania obrazu 1600x1200 pikseli z 32-bitową głębią koloru. a) 32 MB b) 61.44 MB c) 7.68 MB d) 7.32 MB
Gość Gosc Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 1 a 2 a 3 c 4 d (to pytanie jest troche walniete, ale d najbardziej pasuje :D) 5 a 6 c 7 c 8 a (to pytanie tez jest lewe, no ale ktos kto nie widzial formatow 16-bit ze skala szarosci.. moze nie wiedziec, 1-bitowa skala to tez skala szarosci... dlaczego nie, po prostu 2 -stopniowa, dekiel jakis wymysla te pytania) 9 c 10 b 11 a 12 tutaj to juz rece opadly, bo skad mam wiedziec czy ktos kto wymyslil wie ze sa 2 jednostki: MiB i MB, w wypadku MiB to odpowiedz "d" w wypadku MB odpowiedz "c"
Orangegraphics Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 1.a 2 a 3.c 4.d 5. 6.c 7.c 8.8 9.c - dziwne pytanie 10.c 11.a -dziwne pytanie 12. kalkulator do ręki i sru
Gość travi Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 no właśnie jeśli chodzi o pytanie 12 to jak zapisze mapę bitowa na dysku to pokazuje ze zajmuje 7,32MB natomiast jak użyje sie kalkulatora pokazuje ze 7,68. Jak kliknie sie we właściwości to pokazuje tez w bajtach i poprawna odpowiedz byla by 7,68... Cholera wie:/ Dlatego mam wątpliwości co do tych pytań i mimo tego, że niektóre wydają sie oczywiste to w rzeczywistości są bardziej skomplikowane niż to wygląda na pierwszy rzut oka. Masakra...
mkeruj Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 A na kalkulatorze uwzględniasz, że "kilo" to 1024? A mega to 1024*1024?
Hynol Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Pytanie numer cztery rządzi, jak już tjviking wspomniał :D (bo każdy z tych formatów może być skalą szarości albo RGB). Nie mówiąc już o tym że raczej powinna być mowa o skali monochromatycznej. Kto takie pytania wymyśla??
Loki Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Profesur doktór Wiktór... duma i chluba polskich uczelni :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się