Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam test do napisania... niby prosty ale sprawia mi trudności. Jesli ktoś byłby tak miły i pomógł wskazać poprawne odpowiedzi?

 

1. Zakres długości fali elektromagnetycznej od 400 do 500 nm odpowiada barwie:

a) niebieskiej
b) zielonej
c) białej
d) czerwonej


2. Inną nazwą dla procedury renderingu energetycznego jest: 

a) radiosity
b) energy tracer
c) light tracer
d) global illumination


3. Który z podanych atrybutów nie opisuje modelu HSV? 

a) nasycenie
b) odcień barwy
c) kontrast
d) jasność


4. Składowa diffuse (odbicie rozproszone) służy do:

a) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu,
b) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej,
c) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie,
d) definiowania koloru obiektu


5. Podaj cechę charakterystyczną cieniowania Phonga: 

a) interpolacja wektora normalnego
b) aproksymacja kształtu krzywymi n-tego rzędu
c) generowanie węzłów pomocniczych
d) interpolacja barwy


6) Tzw. czopki znajdujące się na siatkówce oka ludzkiego odpowiadają za:

a) widzenie zmierzchowe
b) ostrość widzenia
c) rozpoznawanie barw
d) interpretację obrazu


7. Rzeczywistą geometrię obiektu zmienia:

a) mapowanie nierówności (bump),
b) mapowanie przeźroczystości,
c) mapowanie przemieszczeń (displecement),
d) mapowanie koloru,


8. Głębokość bitowa obrazu w skali szarości to:

a) 8
b) 15
c) 1
d) 16


9. Składowa ambient (światło tła) służy do:

a) definiowania koloru obiektu,
b) utworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie,
c) oświetlenia nieoświetlonej bezpośrednio powierzchni obiektu,
d) uzyskania wrażenia powierzchni świecącej,


10. Składowa specular (odbicie zwierciadlane) służy do:

a) definiowania koloru obiektu,
b) wytworzenia jasnej plamki odblasku na obiekcie,
c) wytworzenia wrażenia powierzchni świecącej,
d) doświetlenia nieoświetlonej powierzchni obiektu,


11. Mapa przezroczystości służy do modelowania:

a) płaskich nieregularnych kształtów,
b) źródeł światła np. kloszy,
c) przezroczystych obiektów, np. ze szkła,
d) obiektów fluorescencyjnych,


12. Oblicz rozmiar pamięci potrzebnej do zapisania obrazu 1600x1200 pikseli z 32-bitową głębią koloru.

a) 32 MB
b) 61.44 MB
c) 7.68 MB
d) 7.32 MB

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1 a

2 a

3 c

4 d (to pytanie jest troche walniete, ale d najbardziej pasuje :D)

5 a

6 c

7 c

8 a (to pytanie tez jest lewe, no ale ktos kto nie widzial formatow 16-bit ze skala szarosci.. moze nie wiedziec,

1-bitowa skala to tez skala szarosci... dlaczego nie, po prostu 2 -stopniowa, dekiel jakis wymysla te pytania)

9 c

10 b

11 a

12 tutaj to juz rece opadly, bo skad mam wiedziec czy ktos kto wymyslil wie ze sa 2 jednostki:

MiB i MB, w wypadku MiB to odpowiedz "d" w wypadku MB odpowiedz "c"

Napisano

no właśnie jeśli chodzi o pytanie 12 to jak zapisze mapę bitowa na dysku to pokazuje ze zajmuje 7,32MB natomiast jak użyje sie kalkulatora pokazuje ze 7,68. Jak kliknie sie we właściwości to pokazuje tez w bajtach i poprawna odpowiedz byla by 7,68... Cholera wie:/ Dlatego mam wątpliwości co do tych pytań i mimo tego, że niektóre wydają sie oczywiste to w rzeczywistości są bardziej skomplikowane niż to wygląda na pierwszy rzut oka. Masakra...

Napisano

Pytanie numer cztery rządzi, jak już tjviking wspomniał :D (bo każdy z tych formatów może być skalą szarości albo RGB). Nie mówiąc już o tym że raczej powinna być mowa o skali monochromatycznej. Kto takie pytania wymyśla??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności