Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witojcie,

Mam taki problem:

Na postać pokrytą uv mapą założyłem materiał simple skin. Wyszło (jak dla mnie) fajnie. Ale chciałbym jeszcze dołożyć dodatkowy bump i color na brwi i cebulki włosowe. Gdy przypina się materiał to wszystkie inne opcje w surfejsie przestają być edytowalne. A gdy przypinam bumpy i color do nodów tworzących materiał, za pomocą różnych leyerów lub mixerów to materiał jest tak specyficzy żę zmiany są albo nie widoczne, albo psujące efekt skóry.

Ktoś wie jak dołożyć kolor i bump nie tracąc materiału skóry?

 

[ATTACH]77872[/ATTACH]

1. podstawowy materiał.

2. skóra

3. clor + bump

Chciałbym 2+3

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z simple skin jest jednak pewien problem, nie działa z radiosity. Przy renderowaniu z oświetleniem wyłącznie z radiosity (np. HDRką) jest brany pod uwagę tylko kolor diffuse natomiast subdermis i epidermis nie są w żaden sposób uwzględniane

Napisano

Ja swego czasu zrobiłem shader skóry który działa w każdych warunkach, oświetlany normalnie i z radiosity.

Efekty w załącznikach.

Napisano (edytowane)

Majster, a podzieliłbyś się tym shaderem do nauki? ...Albo zrób proszę screeny z ustawieniami wszystkich paneli, bo nie mam kontroli nad niczym, na czym mi zależy. Zwłaszcza colormap, bump, specular i backscatter.

 

Do tego jeszcze nie mam pomysłu jak zrobić rosę , lub krople potu na twarzy tak żeby to jakoś sensownie wyglądało. Na pweno specularem, ale czy osobny obiekt, czy malunek na bitmapie. Jak? Może ktoś podpowie?

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=73196&page=7

Edytowane przez viater
Napisano

Sory :) dopiero dzisiaj przeczytałem :) Nie mam przy sobie materiałów. Wrzuce scene po powrocie z roboty.

Napisano

Ok. z poślizgiem ale wrzucam materiały

W załączniku scenka z moim materiałem, trochę tam bałagan ale i tak starałem się jakoś opisywać poszczególne klocki żeby się potem jako tako odnaleźć. Jak będą pytania chętnie odpowiem.

Ze sceny wyciąłem wszystkie tekstury bo inaczej archiwum zajmowało 85MB.

 

Teksturki do pobrania tutaj:

http://www.ir-ltd.net/infinite-3d-head-scan-released/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności