viater Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Witojcie, Mam taki problem: Na postać pokrytą uv mapą założyłem materiał simple skin. Wyszło (jak dla mnie) fajnie. Ale chciałbym jeszcze dołożyć dodatkowy bump i color na brwi i cebulki włosowe. Gdy przypina się materiał to wszystkie inne opcje w surfejsie przestają być edytowalne. A gdy przypinam bumpy i color do nodów tworzących materiał, za pomocą różnych leyerów lub mixerów to materiał jest tak specyficzy żę zmiany są albo nie widoczne, albo psujące efekt skóry. Ktoś wie jak dołożyć kolor i bump nie tracąc materiału skóry? [ATTACH]77872[/ATTACH] 1. podstawowy materiał. 2. skóra 3. clor + bump Chciałbym 2+3
JAKU_B Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 myślę, że ten link będzie przydatny, co prawda nie przeglądałem, ale tam jest tekstura na nodach.
agatfx Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 super link!!! swietna strona. Fajnie, przy okazji przypomniales - sa nowe rzeczy, a dawno tam nie bylam. DZIEKI!:)
pYo Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 Z simple skin jest jednak pewien problem, nie działa z radiosity. Przy renderowaniu z oświetleniem wyłącznie z radiosity (np. HDRką) jest brany pod uwagę tylko kolor diffuse natomiast subdermis i epidermis nie są w żaden sposób uwzględniane
viater Napisano 18 Luty 2011 Autor Napisano 18 Luty 2011 Właśnie z tuta ten24 podglądałem jak założyć i ustawić simple skina. Działam w bitwie i robię postać: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=73196&page=6 W związku z tym muszę osobno renderować otoczenie i osobno postać, bo enviro jest z radiosity, a biegacz nie. Dzięki
pYo Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Ja swego czasu zrobiłem shader skóry który działa w każdych warunkach, oświetlany normalnie i z radiosity. Efekty w załącznikach.
viater Napisano 25 Luty 2011 Autor Napisano 25 Luty 2011 (edytowane) Majster, a podzieliłbyś się tym shaderem do nauki? ...Albo zrób proszę screeny z ustawieniami wszystkich paneli, bo nie mam kontroli nad niczym, na czym mi zależy. Zwłaszcza colormap, bump, specular i backscatter. Do tego jeszcze nie mam pomysłu jak zrobić rosę , lub krople potu na twarzy tak żeby to jakoś sensownie wyglądało. Na pweno specularem, ale czy osobny obiekt, czy malunek na bitmapie. Jak? Może ktoś podpowie? http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=73196&page=7 Edytowane 25 Luty 2011 przez viater
viater Napisano 27 Luty 2011 Autor Napisano 27 Luty 2011 Nie no, nie trzeba zaraz tak od razu rzucać się na temat! Po woli i po kolei :-). To co nikt nic nie wie o skórze?
pYo Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 Sory :) dopiero dzisiaj przeczytałem :) Nie mam przy sobie materiałów. Wrzuce scene po powrocie z roboty.
pYo Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 Ok. z poślizgiem ale wrzucam materiały W załączniku scenka z moim materiałem, trochę tam bałagan ale i tak starałem się jakoś opisywać poszczególne klocki żeby się potem jako tako odnaleźć. Jak będą pytania chętnie odpowiem. Ze sceny wyciąłem wszystkie tekstury bo inaczej archiwum zajmowało 85MB. Teksturki do pobrania tutaj: http://www.ir-ltd.net/infinite-3d-head-scan-released/
viater Napisano 1 Marzec 2011 Autor Napisano 1 Marzec 2011 Supa dzięks, pozaglądam po robocie.Pozdrony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się