stolik Napisano 11 Luty 2011 Napisano 11 Luty 2011 Witam, mam następujący problem a dokładnie błąd “the render was cancelled due to insufficient memory. adjust the scene or render setting to reduce memory usage and try again.” używam mentala. Przygotowuję dość prostą scenkę z salą konferencyjną na której mam zaprezentować kilka rodzajów wykładziny. pierwszy render poszedł jak z płatka , kolejny już nie, co najdziwniejsze nic w scenie nie zmieniłem prócz tekstury (dokładnie ten sam uvw o tej samej rozdzielczości tylko wzór inny) do tego błąd zawsze "wywala" zawsze w tym samym miejscu gdzie on liczy mniejsce w którym nawet tej wykładziny nie widać tylko krzesła. błagam pomocy projekt jest na poniedziałek :) PS: zapomniałem dodać że nadal jeśli wrócę do pierwszej tekstury to renderuje się ok :/ dziwne co najmniej
3D man Napisano 12 Luty 2011 Napisano 12 Luty 2011 “the render was cancelled due to insufficient memory. Nawet google tłumacz boli? (ja nie muszę go używać żeby ci napisać, że chodzi o to że masz za mało miejsca na dysku)
La R Napisano 12 Luty 2011 Napisano 12 Luty 2011 Nawet google tłumacz boli? (ja nie muszę go używać żeby ci napisać, że chodzi o to że masz za mało miejsca na dysku) Oj chyba jednak powinieneś mądralo ;) Stolik jaki system, ile ramu, wersja maxa - podaj trochę więcej informacji. RK.
elemeledutky Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 (edytowane) mam ten sam problem na win7 x86, 3gb ramu, max 2010, mr.. scene puszczam na low detailach, FG na drafcie, polys: 640 000, verts: 568 000, próbowałem zaznaczać "conserve memory" ale nie pomaga ;/.. dodam jeszcze, że próbowałem ten problem rozwiązać renderując to przez net render, i dzieląc na nawet 100 pasów (w pewnym momencie zniecierpliwienia:)) - i tak w momencie kiedy skończyło liczyć niebo i przechodziło do jakiejś bardziej skomplikowanej geometrii pojawiał się błąd. Problem występuje również na Viście x86, jedyny system gdzie wszystko jest w porządku to win 7 ale wersja 64 bitowa z 4gb ramu. Może znacie jakieś rozwiązanie.. ? Edytowane 24 Czerwiec 2011 przez elemeledutky
Mamrotek Napisano 24 Czerwiec 2011 Napisano 24 Czerwiec 2011 (edytowane) Tutaj chodzi o ograniczenia 32 bitowych systemów, które mogą alokować bodajże maks. 2GB pamięci. Ile Ramu macie, ile wirtualnej pamięci nie ma znaczenia. Było na tym forum kiedyś rozwiązanie, z którego sam korzystałem kiedy pracowałem na 32 bitowym systmie. "Windows 3GB switch" czy coś w tym guście. Pozwalało na zwiększenie limitu. Pogooglaj. edyny system gdzie wszystko jest w porządku to win 7 ale wersja 64 bitowa no właśnie. Powinno się w ogóle używać systemów 64 bitowych do 3D a do renderowania to już mus. Edytowane 24 Czerwiec 2011 przez Mamrotek 1
elemeledutky Napisano 24 Czerwiec 2011 Napisano 24 Czerwiec 2011 masz rację, to kwestia systemu.. dzięki za podpowiedź :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się