Skocz do zawartości

Zwis Maxa


stolik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem a dokładnie błąd

 

“the render was cancelled due to insufficient memory. adjust the scene or render setting to reduce memory usage and try again.”

 

używam mentala.

 

Przygotowuję dość prostą scenkę z salą konferencyjną na której mam zaprezentować kilka rodzajów wykładziny. pierwszy render poszedł jak z płatka , kolejny już nie, co najdziwniejsze nic w scenie nie zmieniłem prócz tekstury (dokładnie ten sam uvw o tej samej rozdzielczości tylko wzór inny)

do tego błąd zawsze "wywala" zawsze w tym samym miejscu gdzie on liczy mniejsce w którym nawet tej wykładziny nie widać tylko krzesła.

 

błagam pomocy projekt jest na poniedziałek

:)

 

 

 

PS: zapomniałem dodać że nadal jeśli wrócę do pierwszej tekstury to renderuje się ok :/ dziwne co najmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nawet google tłumacz boli? (ja nie muszę go używać żeby ci napisać, że chodzi o to że masz za mało miejsca na dysku)

 

Oj chyba jednak powinieneś mądralo ;)

 

Stolik jaki system, ile ramu, wersja maxa - podaj trochę więcej informacji.

RK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem na win7 x86, 3gb ramu, max 2010, mr.. scene puszczam na low detailach, FG na drafcie, polys: 640 000, verts: 568 000, próbowałem zaznaczać "conserve memory" ale nie pomaga ;/..

 

dodam jeszcze, że próbowałem ten problem rozwiązać renderując to przez net render, i dzieląc na nawet 100 pasów (w pewnym momencie zniecierpliwienia:)) - i tak w momencie kiedy skończyło liczyć niebo i przechodziło do jakiejś bardziej skomplikowanej geometrii pojawiał się błąd. Problem występuje również na Viście x86, jedyny system gdzie wszystko jest w porządku to win 7 ale wersja 64 bitowa z 4gb ramu.

 

Może znacie jakieś rozwiązanie.. ?

Edytowane przez elemeledutky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi o ograniczenia 32 bitowych systemów, które mogą alokować bodajże maks. 2GB pamięci. Ile Ramu macie, ile wirtualnej pamięci nie ma znaczenia.

Było na tym forum kiedyś rozwiązanie, z którego sam korzystałem kiedy pracowałem na 32 bitowym systmie. "Windows 3GB switch" czy coś w tym guście. Pozwalało na zwiększenie limitu. Pogooglaj.

 

edyny system gdzie wszystko jest w porządku to win 7 ale wersja 64 bitowa

 

no właśnie. Powinno się w ogóle używać systemów 64 bitowych do 3D a do renderowania to już mus.

Edytowane przez Mamrotek
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności