Napisano 14 Luty 201114 l Witam! Postanowiłem, że pierwszym moim projektem będzie wymodelowanie jakiejś broni z tutoriala. Oczywiście znalazłem referencje jakie trzeba i odpowiedni (chyba jedyny) tutorial. Niestety nie wszystko jest jasne co robi autor filmu. Prosiłbym o wyjaśnienie dokładnie 2:15. On rozciąga plane'a tak że nic mu się nie skaluje ani nie przesuwa. Po prostu "wyciąga" nowy plane. Siedzę już przy tym kilka dni i powoli puszczają mi nerwy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. btw. Cały film ma ponad 1h. Proszę nie zamykać wątku jeśli znajdzie się rozwiązanie tego problemu bo na pewno w przyszłości będą kolejne.
Napisano 14 Luty 201114 l Autor Bardzo serdecznie dziękuję blinq. Bez twojej pomocy bym dużo nie zdziałał.. a rozwiązanie jak zawsze zbyt banalne żeby na nie wpaść.. Może i tym razem jest to kolejny banał.. 7:30. Koleś zaznacza wierzchołek cylindra i łączy go z drugim elementem. W efekcie cylinder z "daszkiem" pistoletu są połączone. Próbuję najpierw w ogóle doprowadzić do stanu aby oba przedmioty na raz były zaznaczone ale nic z tego. Zaznacza mi jako dwa osobne a na video wyraźnie pokazane jest że są połączone tak że powstaje jedna całość. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Napisano 14 Luty 201114 l wcisnij przycisk "target weld" (w prawej czesci ekranu widac jak jest wcisniety) greets
Napisano 15 Luty 201114 l Autor To co koleś wciska widzę, problem w tym że robię to samo i nic. Po prostu nie mam zaznaczonego obiektu nad otworem bo się nie da. Działa to tylko wtedy gdy chcę połączyć wierzchołek otworu z drugim wierzchołkiem otworu a nie innego elementu.
Napisano 15 Luty 201114 l sam sobie odpowiedziales na pytanie ;) musisz zatachowac do siebie te dwa obiekty (zaznaczasz jeden, klikasz attach i klikasz w drugi) potem target weld bedzie dzialal edit: na tym tutorialu wnetrze lufy jest ataczowane do reszty gdzies pod koniec 5-tej minuty chyba, 5:50 bodajze... Edytowane 15 Luty 201114 l przez Quadysz
Napisano 17 Luty 201114 l Autor No cóż.. minuty mijają a problemów wraz z nimi przybywa. Chciałbym się dowiedzieć co koleś wyprawia w 9:10. Osobiście zrozumiałem to tak - zaznacz krawędzie znajdujące się w tej samej osi (X lub Y) i kliknij Collapse. Wszystko ładnie tylko kiedy tak robię totalnie cała praca mi się sypie. Prosiłbym o wyjaśnienie tej czynności i ewentualne porady jak czegoś takiego dokonać. Wszystkie poprzednie porady były oczywiście bardzo przydatne i bardzo Wam dziękuję za pomoc.
Napisano 17 Luty 201114 l z tymi osiami to bylo narzedzie make planar ustawiajace vertexy w plaszczyznie (x,y,z) a to ze klikal po kolei na nie to oznaczalo ze szukal odpowiedniej osi (potem undo :D ), jak znalazl odpowiednia, na filmie widac jak vertexy ustawili sie w jednej linii to uzyl snapa i "dociagnal" je do istniejacego vertexa. Potem zaznaczyl tylko dwa przylegajace do siebie i kliknal collapse, wazne jest zebys mial zaznaczone tylko te dwa verteksy... edit: zwroc uwage co robi collapse przy zaznaczonej wiekszej ilosci vertexow, ta funkcja laczy wszystkie zaznaczone w jeden (sa sytuacje kiedy niektore verteksy zignoruje, potestuj, lopatologicznie collapse odpowiada za przeskalowanie zaznaczonych punktow do 0% w kazdej 3 osiach i uzycie funkcji weld
Napisano 19 Luty 201114 l Autor Ostatni etap doprowadził do tego, że musiałem wszystko zrobić od początku bo zboku zabrakło jednej ścianki i nie łączyło mi wierzchołków. W 11:25 koleś tworzy nowe krawędzie. Nie mogę wychwycić które konkretnie zaznacza żeby je stworzyć...
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Miałem chwilową przerwę i prace nie poszły zbytnio do przodu.. postaram się poświęcić teraz więcej czasu na projekt ale znów jest problem :). Nie ogarniam zupełnie to co koleś robi od 14 minuty do 14: 50. Dokładniej to co robi po kliknięciu przycisku ProBoolean. Pozdrawiam i proszę o pomoc.