dakih Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Witam. Wstawiłem point light wewnątrz obiektu 'organicznego'. Problem polega na tym, że światło przechodzi przez wewnętrzne ściany obiektu i oświetla sam siebie i inne przedmioty wokół siebie. Jeszcze inne przedmioty można spokojnie powyłączać w light linking, ale niestety jeżeli światło oświetla część "macierzestego" obiektu to zaczynają się schody. Czy jest taka opcja, żeby światło nie przechodziło przez ściany wewnętrzne [żeby wewnętrzne ściany obiektu również rzucały cień]. Pozdrawiam.
ca mel Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 W opcjach render stats w shape odznacz double sided i wybierz opposite, albo odwróć normalne obiektu. Cień rzuca ścianka która ma normalną skierowaną w stronę światła. Pozdr.
dakih Napisano 19 Luty 2011 Autor Napisano 19 Luty 2011 Metodę z double side oczywiście próbowałem już wczesniej, niestety przynosi ona wręcz odwrotny efekt. W zasadzie doszedłem do wniosku, że są to pewnego rodzaju artefakty. Ten point light oświetla scene w bardzo dziwny sposób, jakimiś zupełnie chaotycznymi liniami. Możliwe, że jest to spowodowane displacement mapą, która jest nałożona na materiał obiektu i GI z double bouncem.... Chyba muszę się pożegnać z point lightem w tej scenie w tym wypadku... Aczkolwiek dzięki ca mel za odpowiedź, na Ciebie zawsze można liczyć w maykowych sprawach :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się