Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Wstawiłem point light wewnątrz obiektu 'organicznego'. Problem polega na tym, że światło przechodzi przez wewnętrzne ściany obiektu i oświetla sam siebie i inne przedmioty wokół siebie. Jeszcze inne przedmioty można spokojnie powyłączać w light linking, ale niestety jeżeli światło oświetla część "macierzestego" obiektu to zaczynają się schody.

Czy jest taka opcja, żeby światło nie przechodziło przez ściany wewnętrzne [żeby wewnętrzne ściany obiektu również rzucały cień].

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 356,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W opcjach render stats w shape odznacz double sided i wybierz opposite,

albo odwróć normalne obiektu. Cień rzuca ścianka która ma normalną skierowaną w stronę światła.

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Metodę z double side oczywiście próbowałem już wczesniej, niestety przynosi ona wręcz odwrotny efekt. W zasadzie doszedłem do wniosku, że są to pewnego rodzaju artefakty. Ten point light oświetla scene w bardzo dziwny sposób, jakimiś zupełnie chaotycznymi liniami. Możliwe, że jest to spowodowane displacement mapą, która jest nałożona na materiał obiektu i GI z double bouncem....

Chyba muszę się pożegnać z point lightem w tej scenie w tym wypadku...

 

Aczkolwiek dzięki ca mel za odpowiedź, na Ciebie zawsze można liczyć w maykowych sprawach :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności