Skocz do zawartości

Obiekty 3d(WIP): Elewacja Kamienicy.


Karlik00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich ;), pierwsza moja pierwsza praca:

Starałem się utrzymać w miarę niski polycount na element. Krytykować ile wlezie.

 

elemm.jpg

Jakiś tam złożony już budynek:

kamrnd.jpg

Mile widziane porady, co dodać aby tak nie wiało nudą, jak zakończyć rynnę u góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kiepsko wyszło z tym niskim polycountem. Pooglądaj siatki innych modeli, dużo się nauczysz. Np. ta "belka", na samej górze screena mogła by mieć 1/3 trójkątów co obecnie, a wyglądałby tak samo z texą. Poza tym zastanów się do jakiego rodzaju gry miałby trafić model, m.in. w zależności od tego decyduje się o ilości poly.

 

 

Zobacz tą siatę:

 

http://www.martinteichmann.com/images/gallerie/palace_05.jpg

 

a teraz z tex:

 

http://www.martinteichmann.com/images/gallerie/palace_06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

... Jedyne środowisko w jakim na razie "jako tako" działam jeżeli chodzi o gry jest UDK(coś tam pamiętam z tutków 3dbuzza), więc zakładam iż będzie to FPP/TPP, i mam jako takie pojęcie(powiedzmy) ile dają dobre normalki displacement mapy.

 

Obecnie jeden segment 2 belki pionowe okno sciana ma ~1700 tri, na czyli na samą fasadę z takim detalem. schodzi ok 90k tris... ok "trochę" za dużo.

 

Wszystko poza oknami w takim razie uproszczę i nałożę Normalkę(jak znajde gdzieś tutka jak się to robi w maxie[halp anyone?!), pozatym dla wyższych pięter zrobię sobie szablon i scalę go osobno.

 

ok, tutek znaleziony.

Edytowane przez Karlik00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile nie będzie opcji wspinania sie po parapetach - to o wiele za dużo moim zdaniem tych polysów. Polecam zrobić sobie atlas textur - sciany, okna, drzwi, gzymsy itp, potem podzielic w maxie/dorobic geometrie niezbędną ( wgłębienia okien itp) i wtedy ustawiać - poszukaj sobie też postów Bro, zoba jakie on rzeczy trzaskał na texturkach i prostych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, coś tam udało mi się osiągnąć:

lodrend.jpg

wire:

wireo.jpg

 

Od lewej do prawej 344 tri,niecałe 8k tri(wire i render nieaktualny na parterze tylko pojedyńcze kolumny są teraz tak jak na pierwszym rend, plus usunąłem ukrytą geometrię. Modyfikując dolne okna i drzwi powinno udać się zejść do 7k tri) i na końcu bazowe 17k tri,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mały Update - skończyłem się bawić z siatką. Jak w poniższych linkach widać spróbowałem wyczyścić siatkę ze zbędnych poly(chyba się udało), + przygotowałem sobie 4 modele z różnym LoD, od lewej do prawej mamy:

 

28tri

244tri

404tri

1062tri

 

Siatka:

http://img269.imageshack.us/i/nowwire.jpg/

http://img684.imageshack.us/i/nowwire2.jpg/

Rend:

nowrend.jpgnowrend.jpg

do zrobienia teraz dopracowanie w photosopie normal mapy na kolumnach i zrobienie tekstur.

Edytowane przez Karlik00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie wersje z kolumną tylko z jednej strony, dwie obok siebie po stilowaniu nie wyglądają szałowo - chyba że tak ma być z jakichś tam względów . I te takie rowki na kolumnie to wydaje mi się że na luzie możesz zrobić na normalce - łatwiej szybciej i mniej tri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update, zrobiłem teksturkę na scianę, na drugim module użyje tej samej tylko z inną alphą na LP modelu. Po eksportowaniu do UDK mamy po lewej stronie 2 tri, po prawej 252 tri. Zapraszam do komentowania.

49644135.jpg

i pierwszy problem :

34421191.jpg

Edytowane przez Karlik00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie jedno i drugie.

Tekstura zupełnie nie przypomina tynku, nawet bardzo brudnego tynku.

 

ta trójkątna forma na górze też pewnie dodaje do wrażenia - kojarzy mi się trochę z retro SF, a trochę z prymitywną kamienną architekturą.

Nie wiem w jakie czasy celujesz, ale nie spotkałem się z takim ozdobnikiem w architekturze kamienic. aczkolwiek nie jestem specjalistą w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac, kiepsko to wyglada. Wez za referencje jakis konkretny budynek i sprobuj go skopiowac, dzielac na klocki. Bo na razie przygotowany przez Ciebie modul nie powala designem, a co gorsza nie sklada sie w dobrze wygladajaca calosc. Nie jestesmy w koncu architektami, wiec zamiast wymyslac kolo od nowa, najlepsze co mozemy to kopiowac dobre rozwiazania.

Po pierwsze nie uda Ci sie zbudowac takiego budynku jednym modulem (oknem), potrzebne sa puste sciany, inaczej wygladac bedzie rog budynku. Brakuje przestrzeni miedzy oknami i to zarowno w gore jak i po bokach. U Ciebie te okna zajmuja cala przestrzen. Nie mowie, ze nie moga istniec budynki z duzymi, gesto upakowanymi oknami, ale to tu potrzeba wyczucia.

Co do tekstury to tez brak refek daje znac o sobie. To jest kamien? Bo na drugim screenie wyglada jak mosiadz.

 

Byl na polycouncie swietny watek, ale nie moge go znalezc. Zamiast tego obczaj ten:

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=77158&highlight=modular+building

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności