Napisano 28 Luty 201114 l Witam serdecznie. Próbuję modelować Chevy Monte Carlo i jak widać - mam problem. W tutorialu o modelowaniu Laguny pisało, że teraz trzeba zrobić dodatkowe siatki. Sprawa wygląda następująco - nie wiem jak pociągnąć dakeh linie siatki aby funkcja Surface zadziałała prawidłowo. Wiem już jak łączyć dwa punkty, wiem jak dodawać i łączyć linie. Poprostu chcę wiedzieć jak byłoby najlepiej rozłożyć siatki aby wyglądało to kompatybilnie. Mam nadzieje, że ktoś zrozumiał o co mi chodzi. Przy tym kieruję prośbę do użytkowników tego forum, aby któryś mi dorysował nawet w głupim paintcie jak powinno wyglądać 'pocięcie' splinami takiego samochodu. Obrazek poniżej: Jeśli jest w stanie mi ktoś pomóc, będę bardzo wdzięczny.
Napisano 28 Luty 201114 l poczytaj, może pomoże http://max3d.pl/tut.php?id=228 http://max3d.pl/tut.php?id=229 http://max3d.pl/tut.php?id=230 http://max3d.pl/tut.php?id=231 salut.
Napisano 28 Luty 201114 l Autor Z całym szacunkiem, ale pisałem że właśnie czytałem go. Poprostu nie wiem jak te paskudne linie ułożyć teraz. Wystarczą trzy przykładowe.
Napisano 28 Luty 201114 l sorki nie zauważyłem http://www.yn2097.net/IMAGES/R8_WIRE_02.jpg http://www.deskeng.com/Media/TSplinesCar.jpg http://www.tsplines.com/i/about/carT.png http://img176.imageshack.us/img176/4633/splines01he2.jpg salut.
Napisano 1 Marzec 201114 l Autor I kolejny problem. Nie wiem jak łączyć punkty spline'ów. Kilka udało mi się połączyć używając funkcji Refine z zaznaczonymi różnymi zaznaczonymi parametrami, później Connect i wybranie dwóch punktów i Fuse. Jest na to inny sposób? Nie wszystko można połączyć tym sposobem. I chyba dlatego surface wychodzi jak wychodzi. Pokazuję owoc pracy. Siatka spline'ów. Po użyciu Surface.
Napisano 1 Marzec 201114 l W EditableSpline funkcja Refine dodajesz nowe vertexy do istniejacych lini.Jesli chcesz dodac nowa linie wcisnij Create Line, po jej stworzeniu ustaw vertexy ktore maja byc polaczone blisko siebie, zaznacz je obydwa i wcisnij Weld (z odpowiednio duzym parametrem, ktory jest obok ) albo Target Weld(wtedy zaznaczasz 1 vert i pokazujesz z ktorym ma sie polaczyc). Teraz masz dziury bo mod Surface tworzy powierzchnie z polygonow skladajacych sie z 3 albo 4 vertexow, staraj sie robic przewaznie poligony 4-side, bo 3-side czasami powoduja problemy
Napisano 1 Marzec 201114 l Autor Nie widzę tam opcji Target Weld. Jest tylko Weld i pole do wpisu obok. Program w użyciu to 3D Studio Max 2009.
Napisano 1 Marzec 201114 l Oj zapedzilem sie chyba w editable spline nie ma TargetWeld, jest tylko Weld, ele to nic nie zmienia
Napisano 1 Marzec 201114 l Autor Jakby jeden przyłączał się do drugiego, zamiast się środkować to byłoby 50% mniej roboty, bo trzeba przesuwać ponownie punkty spline'a w odpowiednie miejsce w szkicu. Widziałem jeszcze, że ludzie mają zaokrąglone np. nadkola a u mnie same kanty - jak temu poradzić?
Napisano 1 Marzec 201114 l Wystarczy ze nowy werteks ustawisz jak najblizej docelowego i zweldujesz. Zaradzisz tworzac linie smooth albo bezier a nie linear, poczytaj w helpie troszke ci sie rozjasni o co chodzi
Napisano 2 Marzec 201114 l Autor Więc może mi ktoś opisać jasno jak najłatwiej wykonywać taki model? Nie chcę zaczynać co chwilę od początku.
Napisano 2 Marzec 201114 l Więc może mi ktoś opisać jasno jak najłatwiej wykonywać taki model? Nie chcę zaczynać co chwilę od początku. szczerze? ja bym rzucil spline modeling w pierony i zrobil to normalnie w poly.
Napisano 2 Marzec 201114 l mirach dobrze mowi, nie wiem czemu rzuciles sie od razu na spline edit:poly modeling o wiele przystepniejszy a z twojego blueprinta wydaje mi sie ze najlatwiejszy w twoim przypadku, pomysl nad tym, bo spline modelling nie jest latwy i sprawdza sie tylko w niektorych przypadkach. A przy modelu jaki chcesz modelowac i tej kanciastosci to polymodelling najlepszy Edytowane 2 Marzec 201114 l przez MariushO
Napisano 2 Marzec 201114 l przedewszystkim to mi chodzi tez o to ze narzedzia do splinemodelingu w maxie nie byly rozwijane chyba od wersji 4. Za to wraz z dodaniem Polyboosta do maxa modelowanie w poly jest calkiem wydajne.
Napisano 2 Marzec 201114 l Ja pracowalem w 3 na poczatku jak zaczynalem z maxem i tam spline wydaja mi sie byl taki sam jak jest teraz, nawet modyfikator Surface nie zmienil sie bardzo co do dzialania
Napisano 2 Marzec 201114 l Autor Dobra, zaczynam z poly. Dziękuję za rady. Dobrze, że w porę ostrzegliście.