Kowal Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Witam serdecznie. Próbuję modelować Chevy Monte Carlo i jak widać - mam problem. W tutorialu o modelowaniu Laguny pisało, że teraz trzeba zrobić dodatkowe siatki. Sprawa wygląda następująco - nie wiem jak pociągnąć dakeh linie siatki aby funkcja Surface zadziałała prawidłowo. Wiem już jak łączyć dwa punkty, wiem jak dodawać i łączyć linie. Poprostu chcę wiedzieć jak byłoby najlepiej rozłożyć siatki aby wyglądało to kompatybilnie. Mam nadzieje, że ktoś zrozumiał o co mi chodzi. Przy tym kieruję prośbę do użytkowników tego forum, aby któryś mi dorysował nawet w głupim paintcie jak powinno wyglądać 'pocięcie' splinami takiego samochodu. Obrazek poniżej: Jeśli jest w stanie mi ktoś pomóc, będę bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 poczytaj, może pomoże http://max3d.pl/tut.php?id=228 http://max3d.pl/tut.php?id=229 http://max3d.pl/tut.php?id=230 http://max3d.pl/tut.php?id=231 salut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal Napisano 28 Luty 2011 Autor Share Napisano 28 Luty 2011 Z całym szacunkiem, ale pisałem że właśnie czytałem go. Poprostu nie wiem jak te paskudne linie ułożyć teraz. Wystarczą trzy przykładowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 sorki nie zauważyłem http://www.yn2097.net/IMAGES/R8_WIRE_02.jpg http://www.deskeng.com/Media/TSplinesCar.jpg http://www.tsplines.com/i/about/carT.png http://img176.imageshack.us/img176/4633/splines01he2.jpg salut. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal Napisano 1 Marzec 2011 Autor Share Napisano 1 Marzec 2011 I kolejny problem. Nie wiem jak łączyć punkty spline'ów. Kilka udało mi się połączyć używając funkcji Refine z zaznaczonymi różnymi zaznaczonymi parametrami, później Connect i wybranie dwóch punktów i Fuse. Jest na to inny sposób? Nie wszystko można połączyć tym sposobem. I chyba dlatego surface wychodzi jak wychodzi. Pokazuję owoc pracy. Siatka spline'ów. Po użyciu Surface. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 1 Marzec 2011 Share Napisano 1 Marzec 2011 W EditableSpline funkcja Refine dodajesz nowe vertexy do istniejacych lini.Jesli chcesz dodac nowa linie wcisnij Create Line, po jej stworzeniu ustaw vertexy ktore maja byc polaczone blisko siebie, zaznacz je obydwa i wcisnij Weld (z odpowiednio duzym parametrem, ktory jest obok ) albo Target Weld(wtedy zaznaczasz 1 vert i pokazujesz z ktorym ma sie polaczyc). Teraz masz dziury bo mod Surface tworzy powierzchnie z polygonow skladajacych sie z 3 albo 4 vertexow, staraj sie robic przewaznie poligony 4-side, bo 3-side czasami powoduja problemy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal Napisano 1 Marzec 2011 Autor Share Napisano 1 Marzec 2011 Nie widzę tam opcji Target Weld. Jest tylko Weld i pole do wpisu obok. Program w użyciu to 3D Studio Max 2009. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 1 Marzec 2011 Share Napisano 1 Marzec 2011 Oj zapedzilem sie chyba w editable spline nie ma TargetWeld, jest tylko Weld, ele to nic nie zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal Napisano 1 Marzec 2011 Autor Share Napisano 1 Marzec 2011 Jakby jeden przyłączał się do drugiego, zamiast się środkować to byłoby 50% mniej roboty, bo trzeba przesuwać ponownie punkty spline'a w odpowiednie miejsce w szkicu. Widziałem jeszcze, że ludzie mają zaokrąglone np. nadkola a u mnie same kanty - jak temu poradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 1 Marzec 2011 Share Napisano 1 Marzec 2011 Wystarczy ze nowy werteks ustawisz jak najblizej docelowego i zweldujesz. Zaradzisz tworzac linie smooth albo bezier a nie linear, poczytaj w helpie troszke ci sie rozjasni o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 1 Marzec 2011 Share Napisano 1 Marzec 2011 Surface nie musi mieć zweldowanych vertexów cross-section. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal Napisano 2 Marzec 2011 Autor Share Napisano 2 Marzec 2011 Więc może mi ktoś opisać jasno jak najłatwiej wykonywać taki model? Nie chcę zaczynać co chwilę od początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Więc może mi ktoś opisać jasno jak najłatwiej wykonywać taki model? Nie chcę zaczynać co chwilę od początku. szczerze? ja bym rzucil spline modeling w pierony i zrobil to normalnie w poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 (edytowane) mirach dobrze mowi, nie wiem czemu rzuciles sie od razu na spline edit:poly modeling o wiele przystepniejszy a z twojego blueprinta wydaje mi sie ze najlatwiejszy w twoim przypadku, pomysl nad tym, bo spline modelling nie jest latwy i sprawdza sie tylko w niektorych przypadkach. A przy modelu jaki chcesz modelowac i tej kanciastosci to polymodelling najlepszy Edytowane 2 Marzec 2011 przez MariushO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 przedewszystkim to mi chodzi tez o to ze narzedzia do splinemodelingu w maxie nie byly rozwijane chyba od wersji 4. Za to wraz z dodaniem Polyboosta do maxa modelowanie w poly jest calkiem wydajne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Ja pracowalem w 3 na poczatku jak zaczynalem z maxem i tam spline wydaja mi sie byl taki sam jak jest teraz, nawet modyfikator Surface nie zmienil sie bardzo co do dzialania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal Napisano 2 Marzec 2011 Autor Share Napisano 2 Marzec 2011 Dobra, zaczynam z poly. Dziękuję za rady. Dobrze, że w porę ostrzegliście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi