Skocz do zawartości

Spline modeling - co dalej?


Kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Próbuję modelować Chevy Monte Carlo i jak widać - mam problem. W tutorialu o modelowaniu Laguny pisało, że teraz trzeba zrobić dodatkowe siatki. Sprawa wygląda następująco - nie wiem jak pociągnąć dakeh linie siatki aby funkcja Surface zadziałała prawidłowo.

Wiem już jak łączyć dwa punkty, wiem jak dodawać i łączyć linie. Poprostu chcę wiedzieć jak byłoby najlepiej rozłożyć siatki aby wyglądało to kompatybilnie.

Mam nadzieje, że ktoś zrozumiał o co mi chodzi. Przy tym kieruję prośbę do użytkowników tego forum, aby któryś mi dorysował nawet w głupim paintcie jak powinno wyglądać 'pocięcie' splinami takiego samochodu.

Obrazek poniżej:

coterazku_hrxxrsw.JPG

 

Jeśli jest w stanie mi ktoś pomóc, będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I kolejny problem. Nie wiem jak łączyć punkty spline'ów. Kilka udało mi się połączyć używając funkcji Refine z zaznaczonymi różnymi zaznaczonymi parametrami, później Connect i wybranie dwóch punktów i Fuse. Jest na to inny sposób? Nie wszystko można połączyć tym sposobem. I chyba dlatego surface wychodzi jak wychodzi. Pokazuję owoc pracy.

Siatka spline'ów.

coterazku_hrxweqs.JPG

 

Po użyciu Surface.

coterazku_hrxweqa.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EditableSpline funkcja Refine dodajesz nowe vertexy do istniejacych lini.Jesli chcesz dodac nowa linie wcisnij Create Line, po jej stworzeniu ustaw vertexy ktore maja byc polaczone blisko siebie, zaznacz je obydwa i wcisnij Weld (z odpowiednio duzym parametrem, ktory jest obok ) albo Target Weld(wtedy zaznaczasz 1 vert i pokazujesz z ktorym ma sie polaczyc). Teraz masz dziury bo mod Surface tworzy powierzchnie z polygonow skladajacych sie z 3 albo 4 vertexow, staraj sie robic przewaznie poligony 4-side, bo 3-side czasami powoduja problemy

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby jeden przyłączał się do drugiego, zamiast się środkować to byłoby 50% mniej roboty, bo trzeba przesuwać ponownie punkty spline'a w odpowiednie miejsce w szkicu.

Widziałem jeszcze, że ludzie mają zaokrąglone np. nadkola a u mnie same kanty - jak temu poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach dobrze mowi, nie wiem czemu rzuciles sie od razu na spline

edit:poly modeling o wiele przystepniejszy a z twojego blueprinta wydaje mi sie ze najlatwiejszy w twoim przypadku, pomysl nad tym, bo spline modelling nie jest latwy i sprawdza sie tylko w niektorych przypadkach. A przy modelu jaki chcesz modelowac i tej kanciastosci to polymodelling najlepszy

Edytowane przez MariushO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności