Guest zoe Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Cześć Wam Wszystkim. Jestem tu nowa i początkująca - zazwyczaj jak pojawiał się jakiś problem to znajdowałam tutaj odpowiedź. Tym razem mi się nie udało (pewnie ma to jakiś związek z tym, że średnio orientuje się w 3dsmaxowym nazewnictwie, i trudno mi coś wyszukać wpisując "animacja obiektu pod kątem" itp.) Otóż... Mam pojazd, i wykonuję jego animację (bez szaleństw, chodzi o pokazanie schematu działania, itd.) Ustawiam animację na autokey, koła ślicznie się obracają, nadwozie ślicznie pochyla podczas skrętu... Ale problem mam z tylnym kołem, które obraca się, i podczas skrętu przechyla się razem z nadwoziem. Tyle, że mi wychodzi jak do tej pory tak, że to koło gdy przechodzi z pozycji wyjściowej, pionowej, do pochylonej o 15 st, wygląda jak tocząca się opona, gibająca się na lewo prawo... Jak wspomniałam, to moje początki (1 tydzień) w tym programie. Więc z góry przepraszam, jeżeli czegoś nie wyjaśniłam tak jak należy. PS. Jesteście fajowi, gdyby nie Wy to bym nic nie ogarneła z tego maxa. [nie, nie podlizuje sie] ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
wroniec Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Hej Wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem problemu jest przypisanie koła (select and link) do jakiegoś obiektu np. Dummy i pochylanie tego obiektu, a nie samego koła. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zoe Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Hej, dzięki za odp. Zrobiłam tak jak napisałeś, i zapowiadało się fajnie, ale ostatecznie okazało się, że koło podczas animacji przechodzi w kształt eliptyczny. Nie wiem czy jasno to opisałam. Koło pojazdu jednocześnie "jadąc" "obracając się", przechyla się w bok o kąt 15 st. Gdy koło jest w pionie, i tak zostawiam animacje, wszystko jest ok, nie występują żadne deformacje, w momencie gdy przechylam na bok, wszystko się pitoli. Podejrzewam, że musze przypisać temu kołu jakąś osobną płaszczyznę obrotu, tylko, że nie mam pojęcia jak to zrobić:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
asblaze Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Problem zapewne jest w kolejności gimbali rotacji, a deformacje spowodowane są zniekształconą skalą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zoe Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Oh kurczęta. Nie daje już rady. Cały dzień nad tym siedzę, czuję się jak turbo-glupek. Zgłębiam euler, i jak nic nie wiedziałam przedtem, tak teraz też nie wiem. Czytałam któryś z wątków o obracaniu wzg pochyłej osi, w którym się wypowiedziałeś asblaze, ale nie czaje tego ni w kropkę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zoe Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 OK. Żartowałam z tym pytaniem - -' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now