Jump to content

Problem z animacją koła pod kątem

Guest zoe

Recommended Posts

Cześć Wam Wszystkim.

Jestem tu nowa i początkująca - zazwyczaj jak pojawiał się jakiś problem to znajdowałam tutaj odpowiedź. Tym razem mi się nie udało (pewnie ma to jakiś związek z tym, że średnio orientuje się w 3dsmaxowym nazewnictwie, i trudno mi coś wyszukać wpisując "animacja obiektu pod kątem" itp.)

Otóż... Mam pojazd, i wykonuję jego animację (bez szaleństw, chodzi o pokazanie schematu działania, itd.) Ustawiam animację na autokey, koła ślicznie się obracają, nadwozie ślicznie pochyla podczas skrętu... Ale problem mam z tylnym kołem, które obraca się, i podczas skrętu przechyla się razem z nadwoziem. Tyle, że mi wychodzi jak do tej pory tak, że to koło gdy przechodzi z pozycji wyjściowej, pionowej, do pochylonej o 15 st, wygląda jak tocząca się opona, gibająca się na lewo prawo...

Jak wspomniałam, to moje początki (1 tydzień) w tym programie. Więc z góry przepraszam, jeżeli czegoś nie wyjaśniłam tak jak należy.

PS. Jesteście fajowi, gdyby nie Wy to bym nic nie ogarneła z tego maxa. [nie, nie podlizuje sie] ;p

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hej, dzięki za odp.

Zrobiłam tak jak napisałeś, i zapowiadało się fajnie, ale ostatecznie okazało się, że koło podczas animacji przechodzi w kształt eliptyczny.

Nie wiem czy jasno to opisałam. Koło pojazdu jednocześnie "jadąc" "obracając się", przechyla się w bok o kąt 15 st. Gdy koło jest w pionie, i tak zostawiam animacje, wszystko jest ok, nie występują żadne deformacje, w momencie gdy przechylam na bok, wszystko się pitoli. Podejrzewam, że musze przypisać temu kołu jakąś osobną płaszczyznę obrotu, tylko, że nie mam pojęcia jak to zrobić:/