Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć Wam Wszystkim.

 

Jestem tu nowa i początkująca - zazwyczaj jak pojawiał się jakiś problem to znajdowałam tutaj odpowiedź. Tym razem mi się nie udało (pewnie ma to jakiś związek z tym, że średnio orientuje się w 3dsmaxowym nazewnictwie, i trudno mi coś wyszukać wpisując "animacja obiektu pod kątem" itp.)

 

Otóż... Mam pojazd, i wykonuję jego animację (bez szaleństw, chodzi o pokazanie schematu działania, itd.) Ustawiam animację na autokey, koła ślicznie się obracają, nadwozie ślicznie pochyla podczas skrętu... Ale problem mam z tylnym kołem, które obraca się, i podczas skrętu przechyla się razem z nadwoziem. Tyle, że mi wychodzi jak do tej pory tak, że to koło gdy przechodzi z pozycji wyjściowej, pionowej, do pochylonej o 15 st, wygląda jak tocząca się opona, gibająca się na lewo prawo...

 

Jak wspomniałam, to moje początki (1 tydzień) w tym programie. Więc z góry przepraszam, jeżeli czegoś nie wyjaśniłam tak jak należy.

 

PS. Jesteście fajowi, gdyby nie Wy to bym nic nie ogarneła z tego maxa. [nie, nie podlizuje sie] ;p

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 958
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej

Wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem problemu jest przypisanie koła (select and link) do jakiegoś obiektu np. Dummy i pochylanie tego obiektu, a nie samego koła.

 

Pozdrawiam

Napisano

Hej, dzięki za odp.

 

Zrobiłam tak jak napisałeś, i zapowiadało się fajnie, ale ostatecznie okazało się, że koło podczas animacji przechodzi w kształt eliptyczny.

 

Nie wiem czy jasno to opisałam. Koło pojazdu jednocześnie "jadąc" "obracając się", przechyla się w bok o kąt 15 st. Gdy koło jest w pionie, i tak zostawiam animacje, wszystko jest ok, nie występują żadne deformacje, w momencie gdy przechylam na bok, wszystko się pitoli. Podejrzewam, że musze przypisać temu kołu jakąś osobną płaszczyznę obrotu, tylko, że nie mam pojęcia jak to zrobić:/

Napisano

Problem zapewne jest w kolejności gimbali rotacji, a deformacje spowodowane są zniekształconą skalą.

Napisano

Oh kurczęta. Nie daje już rady. Cały dzień nad tym siedzę, czuję się jak turbo-glupek. Zgłębiam euler, i jak nic nie wiedziałam przedtem, tak teraz też nie wiem. Czytałam któryś z wątków o obracaniu wzg pochyłej osi, w którym się wypowiedziałeś asblaze, ale nie czaje tego ni w kropkę...

Napisano

OK. Żartowałam z tym pytaniem - -'

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.