Skocz do zawartości

Wielkosc pliku po ekspocie i renering owego pliku


Gość jacinek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacinek

Witajcie !

 

Mam takowy problem:

Sciagnalem model z PDMS-a to Navisworksa a potem, porzez format FBX przerzucilem go do 3ds 9. Plik, przypuszczam ze ze wzgledu na ilosc elementow (15000 Objects, 1503686 Vertices, 2112561 Faces) wazy ponad 500MB. O ile poruszanie po nim nie stanowi wiekszego problemu to juz wyrenderowanie pojedynczej (sic!) sceny, nawet bez nalozyonych tekstur trwa..... nie wiem nawet ile bo po godzinie nie chcialo mi sie czekac ;)

Pytania sa dwa :

- Czy jestem w jakikolwiek sposob zmniejszyc wage pliku bez "wywalania" z reki obiektow (jakies scalanie, upraszczanie czy cus podobnego?)

- Czy definiujac pojedyncza scene do renderingu (przy odptaszonym Render Hidden Geometry) 3ds musi przeliczac caly model (nie wiem czy tak robi, ale z tempa pracy na to by wygladalo), czy tez mam cos zle ustawione i mozna to w prosty sposob przyspieszyc.

Boje sie, ze jak na dniach bede robil "przelatujaca" przez model kamere bede musial sie na tydzien pozegnac z kompem hehe...

 

Pozdrawiam,

Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

2mln faców to jeszcze nie tragedia.

Mozesz zattachować (attach) niektore obiekty bo faktycznie jest ich duzo.

Jesli renderujesz scanlinem to przestaw na mental ray, lepiej sobie poradzi z dużą ilością geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności