Jump to content

Wielkosc pliku po ekspocie i renering owego pliku


Guest jacinek

Recommended Posts

Guest jacinek

Witajcie !

 

Mam takowy problem:

Sciagnalem model z PDMS-a to Navisworksa a potem, porzez format FBX przerzucilem go do 3ds 9. Plik, przypuszczam ze ze wzgledu na ilosc elementow (15000 Objects, 1503686 Vertices, 2112561 Faces) wazy ponad 500MB. O ile poruszanie po nim nie stanowi wiekszego problemu to juz wyrenderowanie pojedynczej (sic!) sceny, nawet bez nalozyonych tekstur trwa..... nie wiem nawet ile bo po godzinie nie chcialo mi sie czekac ;)

Pytania sa dwa :

- Czy jestem w jakikolwiek sposob zmniejszyc wage pliku bez "wywalania" z reki obiektow (jakies scalanie, upraszczanie czy cus podobnego?)

- Czy definiujac pojedyncza scene do renderingu (przy odptaszonym Render Hidden Geometry) 3ds musi przeliczac caly model (nie wiem czy tak robi, ale z tempa pracy na to by wygladalo), czy tez mam cos zle ustawione i mozna to w prosty sposob przyspieszyc.

Boje sie, ze jak na dniach bede robil "przelatujaca" przez model kamere bede musial sie na tydzien pozegnac z kompem hehe...

 

Pozdrawiam,

Marcin.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

2mln faców to jeszcze nie tragedia.

Mozesz zattachować (attach) niektore obiekty bo faktycznie jest ich duzo.

Jesli renderujesz scanlinem to przestaw na mental ray, lepiej sobie poradzi z dużą ilością geometrii.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy