tetunio Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 Nie mam pojęcia dlaczego raz mogę wyrównać do widoku mirror modyfikatora symmetry a raz nie. Jak np zrobię boxa symmetry dodaje się poprawnie tzn. mirror jest prosto. Teraz modeluję samochód i np. przy masce dodając symmetry mirror jest przekręcony. Oczywiście, mogę go ustawić ręcznie ale nie będzie to tak dokładne jakbym chciał. Wtedy robię align to view i przy niektórych obiektach wyrównuje mi się ładnie i pięknie a przy niektórych też się wyrównuje ale dalej jest krzywo. Co jest przyczyną ?
MariushO Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 Jedna z przyczyn moze byc pivot objektu, wyrownaj i wycentruj pivota do obiektu
tetunio Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 pivot resetowałem wielokrotnie, również working pivot. Zresztą zawsze wyrównuję pivot do wewnętrznej krawędzi obiektu tak żeby symmetry dodał się idealnie i żeby nie trzeba było go poprawiać.
MariushO Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 reset transformation moze da rade, szczerze mowiac nie mialem jeszcze takiej sytuacji z symetry
tetunio Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 reset transformation moze da rade, szczerze mowiac nie mialem jeszcze takiej sytuacji z symetry też nie pomaga :( może coś we właściwościach obiektu..?
MariushO Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 no to juz nie mam pomyslu, a wyrownane masz wszystkie vertexy na krawedzi wedlug ktorej robisz symetry?
tetunio Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 Na pierwszym screenie mam vertexy "w miarę w jednej linii, jednak robiłem to przez skalowanie vertexów. A jak robię planar Z wygląda to tak jak na drugim screenie. I wtedy rzeczywiście symmetry wygląda znacznie lepiej, tylko ze względu na to że po planar Z vertexy ustawiły się w łuk, odbita połówka dalej nie jest w idealnym położeniu. Dlaczego funkcja planar też nie działa prawidłowo ?
tetunio Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 Zrobiłem attach do innej części auta gdzie symmetry działa poprawnie.... i mogę pracować dalej ale nie zmienia to faktu że chciałbym ten problem rozwiązać do końca. Po odłączeniu (detach) znowu jest to samo..
Kub@ Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 polecam tool "reset xform" przed symmetry. Znajduje sie od w tools (ikonka mlotka)
tetunio Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 polecam tool "reset xform" przed symmetry. Znajduje sie od w tools (ikonka mlotka) Dzięki, pomogło. Jakbys mógł Kub@ doradzić mi, bo podobny problem mam przy spline. Zrobiłem sobie krzywą (wzięte z kształtu maski i zderzaka) by zrobić ramkę aluminiową wokół grila. Chcąc zrobić outline, vertexy rozjeżdżają mi się na wszystkie strony..
Rekomendowane odpowiedzi